Volvo isi infraneaza masinile la cel mult 180 km/h
limitare viteza volvocombatere accidentesiguranta autosiguranta volanreducere accidente
Din 2020, Volvo Cars intentioneaza sa limiteze viteza maxima a tuturor automobilelor sale la 180 km/h, de la 212 km/h, cat este in prezent.
Viziunea companiei in materie de siguranta este una dintre cele mai ambitioase din industria auto: incepand cu anul 2020, nicio persoana nu va mai fi ranita sau ucisa intr-o masina noua Volvo.
Potrivit companiei, numai tehnologia nu va reusi sa elimine complet accidentele, de aceea Volvo isi indreapta atentia asupra comportamentului soferilor.
Cercetarile facute de Volvo au identificat trei lacune in procesul de impiedicare a producerii accidentelor grave, iar viteza excesiva este una dintre cauzele predominante.
In afara de viteza, celelalte lacune sunt: intoxicarea si neatentia. Desi este ilegal sa conduci sub influenta alcoolului sau a drogurilor in cea mai mare parte a lumii, acesta ramane motivul principal al accidentelor mortale de pe sosele.
Neatentia cauzata de telefoanele mobile sau de alte aspecte care afecteaza prezenta activa in trafic, reprezinta un alt factor care cauzeaza accidente si decese. Din multe puncte de vedere, este la fel de periculos ca atunci cand soferii conduc in stare de ebrietate.
In afara limitarii vitezei maxime, compania cerceteaza modul in care combinatia dintre controlul inteligent al vitezei si tehnologia geofencing ar putea reduce automat viteza automobilelor in apropierea scolilor si spitalelor.
Problema cu viteza excesiva este ca, de la un anumit punct, sistemele de siguranta sau infrastructura inteligenta, nu mai sunt suficiente pentru evitarea ranirilor grave sau a deceselor in caz de accident.
De aceea, desi exista limitari de viteza pe drumurile publice, viteza excesiva ramane o cauza importanta a deceselor in trafic.
Milioane de oameni inca primesc amenzi pentru viteza in fiecare an, iar datele privind accidentele rutiere oferite de Administratia Nationala de Autostrazi si de Siguranta a Traficului, arata ca 25% din totalul deceselor in trafic din SUA in 2017, au fost cauzate de viteza excesiva.