Volkswagen, de departe unul dintre cei mai importanti constructori de pe scena auto globala, a anuntat la inceputul acestei saptamani ca nu va mai vine masini echipate cu motorizari cu ardere interna incepand cu anul 2035. Masura va fi aplicata pentru inceput doar la nivelul continentului european, facand parte din strategia grupului de tranzitie catre o gama alcatuita exclusiv din vehicule 100% electrice.
Desi poate parea surprinzatoare pentru multi, decizia celor de la Volkswagen este in ton cu tot ceea ce se intampla in domeniul auto in ultimii ani. Marea majoritate a constructorilor din domeniu au investit sume uriase in directia electrica, alegand sa isi indrepte atentia din ce in ce mai mult catre dezvoltarea de masini electrice. In plus, la nivel european se fac eforturi uriase pentru promovarea masinilor electrice, autoritatile de la Bruxelles punand la punct o legislatie extrem de ambitioasa in acest sens.
Decizia producatorului german a fost anuntata la inceputul acestei saptamani de Klaus Zellmer, responsabilul pentru vanzari din consiliul de administratie al Volkswagen. Zellmer a anuntat ca brand-ul german “va iesi din afacerile cu vehicule cu ardere interna” din Europa intre anii 2033 si 2035. Aceeasi strategie va fi aplicata ceva mai tarziu si pentru pietele din Statele Unite si din China, insa pana la acest moment nu a fost fixat un termen in acest sens. Lucrurile par ceva mai complicate atunci cand vine vorba despre America de Sud si Africa, acolo unde Zellmer sustine ca este nevoie de mai mult timp deoarece “infrastructura si cadrul politic lipsesc cu desavarsire”.
Ca urmare a scandalului Dieselgate, Volkswagen a dat tonul practic pe plan european in aceasta directie electrica, investind sume uriase in dezvoltarea masinilor electrice inca din urma cu cativa ani. In aceste conditii, planurile oficialilor germani se dovedesc a fi extrem de ambitioase. Prin vocea aceluiasi Klaus Zellmer, VW sustine ca isi propune ca cel mai tarziu pana in anul 2050 sa aiba o gama neutra din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.
Mai mult decat atat, tinand cont de faptul ca o buna parte din atentie a fost indreptata in aceasta directie in ultimii ani, Volkswagen isi propune ca pana in anul 2030 automobilele electrice sa asigure nu mai putin de 70% din vanzarile sale totale. Vorbim despre o cifra extrem de ambitioasa, popularitatea masinilor cu motorizari electrice nefiind inca atat de ridicata in multe tari ale Batranului Continent.
Prin aceste obiective, Volkswagen isi propune si sa se pregateasca pentru o posibila inasprire a obiectivelor de mediu ale Uniunii Europene. In ultimii ani, autoritatile de la Bruxelles au luat decizia de a reactiona in privinta emisiilor poluante ale autovehiculelor, punand la punct o legislatie destul de dura prin care obliga producatorii auto sa accelereze procesul de dezvoltare al tehnologiilor cu emisii reduse. In cazul in care nu reusesc acest lucru, producatorii auto care activeaza pe plan european risca sa plateasca amenzi substantiale.
Ultimele NOUTATI
In Romania amnistiilor fiscale exista si firme care-si platesc cu sfintenie taxele si impozitele. ANAF ii face cunoscuti pe patroni!
Romanii cumpara din nou case si apartamente pe banda rulanta. Piata imobiliara e in crestere puternica
Analiza EY Romania. Ce trebuie sa stim despre ajustarile voluntare de preturi de transfer in contextul amnistiei fiscale?
RCA cu pret exploziv. Soferii risca sa plateasca polite mai scumpe daca nu-si anunta asiguratorul ca a vandut masina
Partenerii nostri
cerere concediu fara plata model
Sanctionarea concedierilor NELEGALE - cauzele de nulitate si despagubiri pentru salariati
Detasarea transnationala - CONDITII privind asigurarea hranei si tratamentul fiscal
Lichidare societate comerciala: formulare si monografie contabila
Tratamentul TVA in cazul vanzarii bunurilor imobile: exemple detaliate
TOP 3 greseli intalnite in balanta de verificare si cum sa le eviti
Te-ar putea interesa si
Romanii cumpara din nou case si apartamente pe banda rulanta. Piata imobiliara e in crestere puternica
Analiza EY Romania. Ce trebuie sa stim despre ajustarile voluntare de preturi de transfer in contextul amnistiei fiscale?