Grupul Volkswagen a anuntat in urma cu cateva zile cresterea bugetului de investitii dedicat dezvoltarii masinilor electrice. Se pare ca acum grupul german a alocat 44 de miliarde de euro cheltuielilor din urmatorii cinci ani, cu 10 miliarde mai mult decat era prevazut in bugetul stabilit in urma cu aproape un an.
Toate aceste miliarde de euro in plus au un singur scop, si anume acela de a accelera ritmul de dezvoltare al masinilor electrice. Volkswagen a avut de suferit in ultimii ani de pe urma scandalului Dieselgate, atat din punct de vedere financiar, cat si din punct de vedere al imaginii. Acum, constructorul german incearca sa isi spele imaginea si pare ca s-a reorientat catre producerea de masini electrice.
In acest sens, conducerea Volkswagen si-a exprimat la sfarsitul saptamanii trecute votul de incredere pentru inceperea productiei in masa a masinilor electrice. Pentru acest lucru, germanii au luat deja si primele decizii care sa faciliteze dezvoltarea acestor masini electrice. Spre exemplu, uzinele Volkswagen de la Zwickau, Emden si Hanovra vor fi convertite pentru productia de vehicule electrice.
Grupul Volkswagen si-a anuntat deja intentia de a construi 50 de milioane de masini electrice chiar prin vocea lui Herbert Diess, CEO-ul Grupului. Diess sustine in presa germana ca Volkswagen are deja capacitatea de a construi in jur de 50 de milioane de masini electrice, beneficiind de materia prima si de toate tehnologiile necesare. Bineinteles, obiectivul este unul pe termen lung, fiind imposibila dezvoltarea unui numar atat de mare de masini intr-un timp prea scurt.
Cele 50 de milioane de masini vor fi contruite avand la baza platforma modulara MEB, platforma dedicata masinilor electrice care vor rezulta din dezvoltarea conceptelor ID, respectiv ID Buzz. Pentru inceput, pe aceasta platforma vor fi construite cateva modele full-electrice care vor apartine brandului Volkswagen, insa pe viitor, peste 50% dintre masinile contruite pe aceasta platforma vor apartine celorlalte branduri din cadrul Grupului Volkswagen.
Herbert Diess si-a exprimat speranta cu privire la succesul pe care il vor avea masinile electrice dezvoltate in urmatorii ani, declarand in presa germana ca Volkswagen va deveni cel mai profitabil grup care produce masini electrice. Diess este de parere ca inca de la prima generatie a noilor modele electrice, profitul grupului va fi in crestere.
Una dintre cele mai mari probleme pe care le au constructorii la ora actuala este aceea a bateriilor necesare pentru dezvoltarea masinilor electrice. Desi au deja trei parteneriate in acest sens, cei de la Volkswagen au incheiat un nou contract pentru furnizarea de baterii pentru masinile electrice.
Astfel, grupul german a semnat cu sud-coreenii de la SK Innovation pentru furnizarea unor baterii care vor fi destinate in special uzinelor Volkswagen din America de Nord. Anterior, germanii anuntasera semnarea unor parteneriate cu alti trei furnizori de baterii: Samsung, LG Chem si CATL.
Citeste si: Prima zapada nu a inchis sectoare de drumuri nationale sau autostrazi
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212