Dacia si-a cladit in ultimii ani o imagine puternica la nivel european, producatorul auto de la Mioveni reusind sa inregistreze niste cifre de vanzari extrem de bune. Toate aceste performante din punct de vedere al vanzarilor nu au venit pur si simplu, noua conducere a celor de la Dacia venind in urma cu cativa ani cu o strategie bine pusa la punct in acest sens. Astfel, brand-ul auto romanesc si-a propus sa aduca pe piata auto europeana niste modele care sa ofere performante medii, dar care sa fie oferite la niste preturi decente pentru omul de rand. Uitandu-ne la cifrele de vanzari obtinute in unele dintre cele mai mari piete auto europene, putem sa spunem fara doar si poate ca aceasta strategie a fost una de succes.
Si cei din conducerea Dacia sunt constienti de acest lucru, mai multe nume din board-ul producatorului auto de la Mioveni subliniind in ultima perioada ca nu trebuie sa se vorbeasca despre o schimbare a strategiei in perioada imediat urmatoare. In plus, Dacia nu trebuie sa intre peste Renault, francezii fiind cei responsabili sa aduca in portofoliu niste modele mai scumpe, cu performante de top.
Dorindu-si sa atace segmentul dominat de Dacia in toti acesti ani, germanii de la Volkswagen vor sa aduca pe piata auto europeana modelele brand-ului Jetta, modele care au fost deja testate in anii anteriori pe piata chineza. Gama Jetta cuprinde la aceasta ora un model de tip sedan si doua modele de tip SUV, toate acestea fiind construite chiar in cadrul uzinei producatorului german din Chengdu, China. Cele trei modele se bucura de un succes destul de ridicat pe piata asiatica, ceea ce ii face pe cei de la Volkswagen sa se gandeasca ca acest brand poate rivaliza cu Dacia pe plan european.
Potrivit celor spuse de presedintele Volkswagen in China, Harald Muller, constructorul german ia in calcul la aceasta ora impactul unei potentiale extinderi a brand-ului Jetta dincolo de piata chineza. Cu aceste modele, cei de la Volkswagen ar putea ataca direct segmentul low-cost al pietei europene, segment dominat pana acum cu autoritate de Dacia. Volkswagen ar veni insa cu un avantaj direct in acest razboi, constructorul german beneficiind de o autoritate a brand-ului care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare pentru clientii de pe aceasta piata. In plus, germanii isi doresc sa aduca in Europa si un model electric accesibil, care ar putea fi trecut tot sub brand-ul Jetta.
Bineinteles, lansarea brand-ului Jetta pe Batranul Continent ar aduce niste probleme destul de mari francezilor de la Renault, modelele constructorului german urmand probabil sa diminueze cifrele de vanzari ale modelelor Dacia. Mai mult decat atat, aceasta situatie ii prinde pe cei de la Renault intr-un moment extrem de delicat, constructorul francez anuntand ca din cauza problemelor de ordin financiar intentioneaza sa inchida mai multe uzine din Franta. Printre acestea se numara si uzina de la Flins, acolo unde sunt asamblate modelele Zoe si Nissan Micra, respectiv uzina de la Dieppe.
Mai multe detalii in acest sens vor fi anuntate insa in cursul saptamanii viitoare, in presa de specialitate aparand deja zvonuri si cu privire la alte masuri de economisire pe care francezii ar vrea sa le aplice. Conform ultimelor informatii aparute, francezii au ajuns la un acord cu bancile pentru un imprumut garantat de stat in valoare de nu mai putin de cinci miliarde de euro.
Ultimele NOUTATI
Vesti fabuloase la inceput de an, pentru romanii care traiesc si muncesc in strainatate. Ce se intampla cu preturile in Italia, Germania, Spania sau Franta?
Poate ajunge Bitcoin sa valoreze 200 k sau chiar 300 k de dolari in 2025? Analistii merg mai departe: va inlocui aurul fizic!
Surpriza in prag de AN NOU pentru toti romanii datori la banci. Mugur Isarescu este Mos Craciun pentru ei!
Schimbare radicala pentru toti romanii care au card la ING. Banca anunta oficial ce se intampla de acum!
De ce nu este bine sa vorbesti despre bani pe 1 ianuarie? Superstitii care aduc succes in afaceri
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212