Vine somajul peste industria auto? Un milion de angajati, lasati pe drumuri sau nu va fi chiar atat de rau, de fapt?
tranzitie masina electricasomaj industria auto
Curentul ecologic, al salvarii planetei - care s-a salvat singura in indelungata sa existenta - are drept varf de lance trecerea la utilizarea pe scara larga a masinilor electrice. Numai ca, in avantul lor heirupistic de a salva planeta, autoritatile europene uita sa salveze si locurile de munca.
Asociatia europeana a furnizorilor de
componente auto avertizeaza ca intentia Uniunii Europene de interzicere a masinilor cu motoare cu ardere interna poate genera somaj in masa in industria auto.
Astfel, tranzitia catre masinile electrice ar putea determina disparitia unei jumatati de milion de locuri de munca.
Mai mult de doua treimi dintre cele 501.000 de locuri de munca ar putea disparea intre 2030 si 2035, conform unui sondaj efectuat de PricewaterhouseCoopers in randul a o suta de companii.
Cu toate acestea, alte 226.000 de locuri de munca vor fi create in productia de componente electrice, ceea ce face ca numarul net de locuri de munca pierdute sa fie de aproximativ 275.000.
Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis, arata ca viteza tranzitiei catre masinile electrice duce industria la limita, iar costurile dezvoltarii noilor tehnologii ar putea genera pierderi mari de locuri de munca.
Seful Volkswagen crede ca se exagereaza cu estimarile pesimiste
Si compania Continental, cel mai mare furnizor de componente auto din Germania, atrage atentia ca armonia sociala ar fi pusa in pericol daca politicile climatice nu vor fi insotite de programe pentru a crea noi oportunitati de angajare pentru cei care lucreaza in industriile dependente de combustibilii fosili.
In 2020, un raport guvernamental avertiza ca aproximativ 400.000 de locuri de munca ar putea fi pierdute in Germania din cauza renuntarii la motoarele cu ardere interna.
Seful Volkswagen, Herbert DIess, este de parere ca aceste scenarii apocaliptice sunt exagerate, intrucat o mare parte din masina ramane aceeasi, astfel ca pentru 70-80% din industria de componente auto nu exista nicio tranzitie.
Potrivit datelor Comisiei Europene, 3,5 milioane de europeni lucreaza, direct si indirect, in sectorul producerii de vehicule.