Viitorul nostru nepot, robotul. Am descoperit noul BMW Seria 4 Coupe

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Viitorul nostru nepot, robotul. Am descoperit noul BMW Seria 4 Coupe
Viitorul nostru nepot, robotul. Am descoperit noul BMW Seria 4 Coupe
de Florin Amariei la 21 Sep. 2020
Urmareste-ne pe Google News
noul bmw seria 4bmw romaniabmw seria 4 coupe

Da, noul BMW Seria 4 Coupe a ajuns, in cele din urma, si in tara noastra. L-am vazut, pipait, simtit, insa nu l-am condus (inca). L-am intalnit in cadrul unui eveniment artistic de anvergura din Romania, unul raliat standardelor internationale de excelenta din domeniu (Ars Electronica). 
 

 
Trebuie, inainte de toate, sa va spun ca BMW Romania a avut in ultima vreme tot felul de initiative colosale de acest fel. Marca s-a atasat printr-un efort constant de ceea ce inseamna arta si viata artistica in tara noastra: de la sprijinirea mobilitatii unor festivaluri pana la asigurarea transportului pentru diversi artisti contemporani si, mai important, autohtoni.

Asadar, avanpremiera intalnirii cu noul Seria 4 nu putea fi doar o simpla prezentare corporatista, ci m-am trezit fata-n fata cu o noua provocare a simturilor, o dezvaluire a unui taram de ganduri ce fusese uitat de mine undeva in copilarie. Da, BMW mi-a cam facut-o!
 
Mai mult, am fost pus chiar in fata unui "disconfort" personal real prin piesa care s-a jucat in fata noastra si, in mod surprizator pentru mine, cu noi! Artistii interactionau cu noi fara sa vorbeasca, fara sa ne atinga. Gata, nu va mai dau detalii. Va spun exact cum a fost si ce-am aflat despre subiectul principal: noul BMW Seria 4 Coupe.
 
"Salut! Ai doua minute?"
 
Asa am fost intampinat la deschiderea apelului. Si, stiind ca in capatul celalalt de linie se afla chiar seful imaginii companiei bavareze in Romania, am zis: "Am chiar o ora la dispozitie. Ce se intampla si cum sunt implicat?".

Conversatia noastra s-a incheiat in mai putin de un minut. Mi s-a oferit un detaliu si imediat mi-a trezit interesul. "Intr-un spatiu care urmeaza a fi demolat se organizeaza un eveniment artistic de bun ramas si avem pregatita o surpriza. Ai vrea sa vii?", mi s-a spus. Eu, cu putin entuziasm, raspund: "Sigur. Vin!". Am banuit din start ca trebuie sa fie vorba despre macar unul din aceste trei masini: BMW iX3, noul Seria 5 LCI sau noul Seria 4 Coupe. Dorindu-mi inca de prin mai sa va pot introduce in universul acestor noi automobile, deja ma gandeam la ce sa notez pentru a va spun fix ce si cum.
 
Vreau sa ma intelegeti si va rog sa imi acordati putin ragaz pentru o scurta precizare. Eu pastrez o relatie foarte apropiata cu cativa importatori de masini. Sunt oamenii care au raspuns pozitiv in momentul in care le-am lansat provocarea de a-mi lasa pe mana cu toata increderea bunuri care valoreaza zeci si, in unele situatii, chiar sute de mii de euro. Sunt oamenii care au inteles ca ceea ce vreau sa fac eu (si, implicit, noi!) este sa va ofer voua o alta perspectiva asupra automobilului. Nu una care e strans legata de date, de viteza maxima sau exclusiv de dotari si comparatii, ci un feedback care iti spune exact cum am trait eu masina, cum am inteles-o, ce am descoperit fara sa fiu informat in prealabil si fara sa citesc diverse instructiuni. Mi-am dorit de la bun inceput sa pot oferi o opinie curata, una care rezulta doar dintr-o experienta bruta ce se rafineaza doar in urma timpului petrecut impreuna cu respectiva masina.

Ei bine, BMW este unul dintre ei, unul dintre cei care au inteles ce vreau sa fac si m-au ajutat sa va aduc punctul meu de vedere in fata dumneavoastra. Sper la un singur lucru de fiecare data cand (va) scriu: sa va fiu util. 
 
Revenim.
 
"Evenimentul e fara condus, de data asta", mi se precizeaza intr-un apel ulterior. 
 

 
Cazusem putin c-o falca-n cer si una-n pamant, dar am zis ca e important sa si vezi masina inainte de a o conduce efectiv. 
 
Timpul s-a scurs si am ajuns in momentul 0.
 

 Redescopera-te

 
Stau la coada pastrand distanta de siguranta, iar, dupa mai multe etape de dezinfectare (luat temperatura, sapun, gel, imbracat in echipament de unica folosinta, tunel cu spray), ajung pe un scaun destul de incofortabil, imbracat intr-un combinezon care ma acopera din cap pana-n picioare de zici ca-s explorator al unei planete noi descoperite si inca nu ne intelegem cu atmosfera ei. 
 
Am patruns parca intr-o lume paralela, insa una care inca are urmele unei civilizatii ce se bucura de munca onesta: sunt intr-o fabrica abandonata care a fost transformata in spatiul dezlantuirii artistice. Am fost imediat transpus intr-o mare de senzatii unice. Mi s-a dus gandul la parcursul umanitatii si provocarile pe care le avem de indurat, sacrificiile pe care le avem de facut pentru a evolua si cat de mult efort presupune perfectiunea pe care de fiecare data incercam s-o atingem.
 
Se face liniste.
 
Incepe.
 
Cateva persoane imbracate intr-o uniforma bizara se perinda printre noi si ne privesc timp de cateva zeci de secunde fix in ochi fara sa ne spuna nimic. Am incercat sa scot un zambet de la artistii care mi-au trecut prin fata, insa n-am reusit. Oamenii si-au pastrat rolul.
 
Spectacolul porneste cu diverse marturii despre cum era fiecare dintre personajele intruchipate de actori in copilarie, evolueaza cu adolescenta si momentele ei de cumpana, continua cu accentuarea provocarilor pe care un adult le are si termina cu sfarsitul vietii prin asezarea cu genunchii la piept inapoi in locul din care au plecat. In doar un sfert de ora prin fata ochilor mei s-au perindat, de la un capat la altul, sapte vieti. 
 
Pentru ca renasterea sa aduca ceva nou, imbunatatit.
 
Intra in scena robotul, un brat automatizat urias care joaca rolul unui rege ce-si doreste a invata cum e sa fii om, cum sa experimenteze sentimentele si trairile noastre intense. Are loc un scurt conflict, o descoperire de ambele parti ale partilor bune si a celor rele. Oamenii afla ca robotii nu prea stiu a se bucura de simtaminte, in timp ce "fiinta" fara suflet afla ca oamenilor le este extrem de greu sa fie ei insisi. Culmineaza totul cu impreunarea, cu simbioza dintre om si masinarie. Robotul purta o actrita prin aer si o ajuta sa vada lumea cu totul altfel, in timp ce gramada electrificata de fiare incepea sa simta si sa inteleaga bucuria. Momentul a fost magic.
 

 
Atunci am ajuns la concluzia: viitorul meu nepot (si-al tau!) s-ar putea sa fie robot. E drept, inca suntem departe de astfel de scenarii, dar avansul tehnologic va face ca oamenii sa fie din ce in ce mai legati de masinariile pe care tot ei le creeaza. Vom avea mai devreme decat ne asteptam rolul de Dumnezeu. Si va trebui sa ni-l asumam.
 

 Unde-i noul BMW?

 
Desprinzandu-ma din povestea in care tocmai fusesem aruncat, am plecat in cautarea masinii. Ironic, nu? Surpriza, insa! Aflu despre robotul pe care tocmai l-am vazut cum si-a jucat rolul impecabil ca este un fost "angajat" al BMW care si-a refacut cariera in Romania: a plecat din uzina din Germania pentru a fi artist la noi!
 
"Hai, fuga inspre masina", imi zic. Era clar ca trebuie s-o descopar cat mai repede. Voiam sa pun mana pe ea, sa stiu ca e in Romania!
 
Am gasit-o in stanga unei scene, unde cativa alti artisti se pregateau sa sustina o prestatie. 
 
Inca de la distanta mare imi dau seamana: "Asta-i noul 4!". Silueta-i fantastica o dadea de gol!
 
Era singura, intr-un cub de panza si, din cand in cand, mai cadeau pe ea cateva lumini. Nu iti sarea in ochi, dar nici n-aveai cum sa n-o zaresti imediat ce ajungeai acolo. M-am dus direct la ea. Isi pastrase toata suflarea pe care o primise de la constructorul ei, desi eu credeam ca-i prea departe de ceea ce-si doreste: omul care sa-i redea bucuria explorarii, sa i se ofere sansa de a complementa fiinta efemera. Privirea-i era mandra, corpul sculptat si incordat, iar pozitia falnica. Primul contact a fost pe cat de misterios, pe atat de desavarsit.
 

 
Am coborat dintr-o poveste a simbiozei om-robot si-am ajuns in fata unei masini care parca ma ruga sa o iau de-acolo si s-o duc prin toata tara, sa-i arat fiecare serpentina si sa trecem impreuna de fiecare groapa. Este o invitatie deschisa. Arata ca o vacanta pe care ti-o doresti de foarte mult timp.
 
Noul BMW Seria 4 Coupe este un automobil senzual care imbina (sper eu) bucuria condusului cu semi-practicalitatea unei forme ce dezmembreaza conceptul de transport din punctul A in punctul B. Acest automobil imbie la aventura si iti dezgroapa bucuria unei trairi simplificate, una in care tu si masina sunteti un tot unitar ce contribuie la dezvoltarea senzatiei de fericire. Asta mi-a transmis inca din prima clipa!
 
Stiu. Este curajos din partea mea sa presupun ca acest automobil ar putea fi raspunsul pentru o astfel de traire puternica, o conexiune ce nu poate fi rupta de cotidian. Sunt, insa, complet increzator in capacitatea sa de a fi un adevarat partener pentru experiente noi.
 
Grila sa deja nu mai reprezinta un element de noutate si nici nu impune vreo nota discordanta. E un element de design cu care fie te vei obisnui, fie nu vei dori sa-l vezi. La urma urmei, fiecare are gusturile lui. Eu, unul, inca nu ma pronunt.
 
Fascinatia, insa, rezida in forma: n-ai cum sa te desparti nepasator de acest coupe fluid, dar imbarbatat de mici exagerari la capitolul design exterior. Vrei sa o privesti din ce in ce mai mult si din cat mai multe unghiuri posibile.
 

 
Arata bine din punct de vedere proportional, iti face placere sa te uiti la ea si chiar ai ce descoperi. Acum, mai mult ca niciodata, BMW Seria 4 este un model usor de identificat, diferit fata de fratele sau, Seria 3. 
 
Dupa ce am vazut-o acolo, stiu un singur lucru: de-abia astept sa plecam impreuna prin Romania! 
 
Masinariile ne completeaza.
 
Acest nou Seria 4 promite ca are capacitatea de a-ti fi un asistent bun, dar si o extensie a propriei tale personalitati.
 
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta mica aventura! Aceasta a fost avanpremiera prezentarii noului BMW Seria 4 Coupe in tara noastra, urmand ca el sa fie lansat propriu-zis in scurt timp. Vom avea de raportat date concrete despre noutatile pe care le introduce, cum se conduce, cat consuma si care sunt preturile de plecare in perioada imediat urmatoare.
 
Pe curand!
 
P.S. Avem detaliile complete despre noul M4 si M4 Competition, asa ca ramaneti pe-aproape! Le vom pune la dispozitia voastra de indata ce va fi posibil!


 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x