Vanzarile de masini electrice si hibride s-au triplat in primele sapte luni ale anului
masini electricemasini hibriderabla plusvolkswagentoyota
Chiar daca nu putem vorbi deocamdata despre cifre importante in ceea ce priveste cererea de masini electrice in tara noastra, nu putem sa nu observam ca acest segment se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare. Sigur, mai este mult pana vom avea vanzari insemnate in acest segment, insa, important este ca tendinta e in crestere. Cifra de vanzari inregistrata in primele sapte luni ale anului curent este de trei ori mai mare in comparatie cu vanzarile din aceeasi perioada a anului precedent. Bineinteles, la aceasta crestere spectaculoasa a cifrei de vanzari din segmentul electric a contribuit, fara doar si poate, si programul Rabla Plus.
Concret, conform datelor inregistrate de cei de la Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Vehicule (APIA), romanii au cumparat in perioada ianuarie – iulie 2018 un numar de 485 de automobile din acest segment. Astfel, in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2017, vanzarile au inregistrat o crestere de mai bine de 225%. Din pacate, cifra de vanzari oferita de cei de la APIA este una la nivel general, nefiind facuta o defalcare intre masinile electrice (BEV) si masinile plug-in hybrid (PHEV). De asemenea, si masinile hibride au inceput sa fie din ce in ce mai cautate in Romania.
Reprezentantii APIA sunt de parere ca aceste cifre ne arata tuturor ca aceasta categorie de autoturisme atrage un interes tot mai mare atat din partea persoanelor fizice, cat si din partea persoanelor juridice din tara noastra. De asemenea, acestia subliniaza ca daca ne dorim ca aceste masini sa fie tot mai prezente in trafic, trebuie sa le si sustinem prin dezvoltarea infrastructurii de incarcare. Oficialii APIA considera ca aceste cifre in crestere ar trebui sa reprezinte un motiv de bucurie pentru noi toti, masinile electrice contribuind la reducerea nivelului de poluare din marile orase.
Volkswagen, cel mai cautat producator in segmentul electric
Stim cu totii ca producatorii germani sunt favoritii romanilor atunci cand vine vorba de lumea auto. Se pare ca acelasi trend este pastrat si in segmentul automobilelor electrice, primele trei locuri fiind ocupate de constructori germani. Volkswagen a fost cel mai cautat producator de masini electrice in aceste prime sapte luni ale anului, inregistrand un numar de 156 de unitati vandute. Comparand cu cifra de doar 9 unitati inregistrata anul trecut, cresterea este una exploziva. Locul secund in acest clasament este ocupat de BMW, producatorul bavarez inregistrand 90 de unitati vandute.
Surprinzator sau nu, Smart ajunge pana pe cea de-a treia treapta a podiumului, cu 73 de unitati vandute. Francezii de la Renault cad astfel pana pe locul 4, cu 51 de masini vandute. Locul 5 este ocupat de un alt producator german, Mercedes, care a vandut 28 de unitati electrice. Clasamentul este continuat de Kia (20 de unitati), Volvo (19), Porsche (14), Mitsubishi (12), respectiv Audi (9).
Toyota, cele mai bune vanzari in segmentul masinilor hibride
Daca vorbim despre masinile hibride, fara incarcare la priza, vom vedea ca cei de la Toyota domina autoritar prezenta in tara noastra. In primele sapte luni ale anului, Toyota a inregistrat 1.526 de masini hibride vandute. Locul secund este ocupat de Lexus, cu 67 de unitati comercializate, urmati de Audi si Ford cu 33 de unitati. Clasamentul continua cu Kia (32), Hyundai (27), Mercedes (19), respectiv Suzuki (17).
Rabla Plus contribuie la vanzarile in crestere in segmentul electric