Piata auto din Romania se confrunta cu un an dificil in contextul in care criza actuala provocata de pandemia de coronavirus a afectat serios cifrele de vanzari ale producatorilor din acest domeniu. Chiar si asa insa, ultimele cifre ne arata ca piata auto interna a intrat pe un trend echilibrat incepand cu aceasta toamna, cifra totala de vanzari in 2020 fiind trasa insa mult in jos din cauza celor doua luni in care Romania a fost sub stare de urgenta. Din cauza masurilor de restrictii impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei, marea majoritate a show-room-urilor si-au suspendat activitatea. Mai mult decat atat, chiar si uzina Dacia de la Mioveni a suspendat productia pentru o perioada in primavara.
Conform datelor puse la dispozitie de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in luna noiembrie a acestui an au fost inmatriculate nu mai putin de 13.253 de autoturisme, in crestere cu 1.2% in raport cu cifra inregistrata in aceeasi luna a anului trecut. De asemenea, luna noiembrie vine cu un plus si in raport cu luna anterioara, in octombrie fiind inmatriculate numai 12.523 de unitati. Vorbim astfel despre o revenire a pietei auto interne, trendul stabilizandu-se incepand cu aceasta toamna.
In aceste conditii, specialistii se declara optimisti si cu privire la ultima luna a acestui an, o luna in care de regula sunt cumparate mai multe autoturisme. Potrivit estimarilor, volumul unitatilor inmatriculate in ultima luna a anului ar urma sa urce pana la aproximativ 14.000 de autovehicule. Lasand la o parte ca vorbim despre luna cadourilor, cifrele de vanzari ar putea creste si datorita lansarii noilor modele Dacia, Logan si Sandero, modelele de generatie noua urmand sa fie livrate de producatorul de la Mioveni incepand cu luna decembrie.
Asa cum era de asteptat, Dacia a ramas producatorul preferat al soferilor romani si in luna noiembrie, in aceasta perioada fiind inmatriculate nu mai putin de 4.382 de unitati iesite pe portile uzinei de la Mioveni. Francezii de la Renault se claseaza pe locul secund in penultima luna a anului, cu 1.249 de unitati inmatriculate. In cele din urma, ultima treapta a podiumului este ocupata de cehii de la Skoda, constructorul de la Mlada Boleslav livrand in Romania un numar de 1.100 de masini. Top 5 este completat de Volkswagen, cu 903 unitati inmatriculate, respectiv Ford, cu 851 de unitati inregistrate.
Potrivit analizelor realizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in primele 11 luni ale anului au fost inmatriculate 110.277 de autoturisme noi. Evident, cifrele sunt cu mult mai mici in comparatie cu anul precedent, cele doua luni in care Romania a fost sub stare de urgenta spunandu-si cuvantul. In aceeasi perioada a lui 2019 au fost inmatriculate aproape 148.000 de unitati, ceea ce inseamna ca scaderea din 2020 este de putin peste 25 de procente. In total, Dacia a vandut 34.577 de unitati in aceasta perioada, in scadere fata de 2019 cu 23.7%.
Tot in primele 11 luni ale anului au mai fost inmatriculate in Romania si 347.321 de masini la mana a doua, in scadere in raport cu perioada similara din 2019 cu 15 procente. De departe, Volkswagen este producatorul preferat de romani atunci cand vine vorba despre masini second-hand, pe soselele din Romania fiind aduse peste 86.000 de masini ale constructorului german. Podiumul este completat de alte doua nume germane, BMW si Audi, ambele cu aproape 35.000 de unitati.
Citeste si: Program de 384 milioane de lei pentru cresterea eficientei energetice a peste 400 de scoli din Romania
Ultimele NOUTATI
Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram
Bucurestiul, noul tigru economic al Europei de Est? Am depasit Budapesta si Praga!
Partenerii nostri
Pastrarea si prelucrarea datelor personale din Revisal. Prevederi legale
Profit reinvestit: Ce conditii trebuie indeplinite pentru a beneficia de facilitatile fiscale
Impozitul pe profit: Exemplu de calcul pentru recuperare pierdere fiscala