Vanzarile de automobile raman in pana, dar, in mod paradoxal, veniturile companiilor cresc
scadere vanzari masinicriza semiconductoricriza auto
Industria auto din Europa a fost unul dintre domeniile cele mai afectate de pandemie. Ulterior, au fost inregistrate cresteri sporadice, drept pentru care nu se poate vorbi inca despre o revenire sustenabila.
Lunile in care s-au inregistrat cresteri au avut livrari care nu se pot masura nici macar cu rezultatele slabe de anul trecut, relateaza Bloomberg.
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile, in august 2021, inmatricularile de masini noi au scazut cu 18% si cu 24%, in iulie, in raport cu aceleasi luni din 2020.
Datele din iulie si august au atins cele mai mici niveluri din 2013 incoace, pietele din Germania, Franta, Marea Britanie, Italia si Spania suferind pierderi de peste doua cifre.
In august, vanzarile din Europa ale Grupului Volkswagen au scazut cu 14%, cele ale Stellantis si Renault cu 29%, respectiv, 23%. In acelasi timp, inmatricularile au scazut cu 38% si 18% pentru Daimler si BMW.
Vanzari mici, profituri mari
In mod paradoxal, in prima jumatate a acestui an, veniturile, marjele de profit si fluxurile de cash au fost cele mai mari din istoria industriei auto.
In conditiile in care, de fapt, cererea de automobile ar fi ridicata, productia de masini are de suferit din cauza crizei de semiconductori, iar sefii de la Daimler, Volkswagen si BMW au avertizat ca penuria se poate prelungi in 2022.
Pentru a-si creste sau macar a-si mentine vanzarile, grupurile auto mizeaza pe cele mai lucrative modele.
Foto: pexels.com