Masinile noi echipate cu unitati de motorizare termice ar putea deveni istorie in Europa, Comisia Europeana prezentand la mijlocul acestei saptamani un plan care ar urma sa le interzica constructorilor auto vanzarea modelelor diesel si pe benzina incepand cu anul 2035. Masura face parte dintr-un plan mai amplu dezvoltat de Bruxelles pentru reducerea emisiilor poluante la nivel european. Pentru inceput, Comisia Europeana isi propune ca emisiile de dioxid de carbon aferente masinilor noi sa scada cu un procent de 55% pana in anul 2030. Noua tinta pe care Comisia vrea sa si-o asume se dovedeste a fi mult mai ambitioasa, obiectivul precedent facand referire la o scadere de 37.5% a emisiilor de CO2 in cazul automobilelor noi.
Marea majoritate a constructorilor de pe scena auto globala si-au indreptat atentia in ultimii ani catre dezvoltarea masinilor electrice, in acest sens fiind facute investitii uriase. Chiar daca vanzarile de masini electrice sunt din ce in ce mai insemnate in unele zone ale continentului european, multi soferi sustin ca inca nu au curajul sa faca acest pas din cauza infrastructurii precare de la acest moment.
Specialistii Comisiei Europene se declara constienti de aceasta problema a infrastructurii, noul plan propus miercuri spre dezbatere publica continand cateva puncte si in acest sens. Spre exemplu, CE vrea sa impuna intervale minime la care sa existe statii de incarcare pentru masinile electrice pe toate autostrazile de pe Batranul Continent.
Mai exact, pe orice autostrada din Europa, la fiecare 60 de kilometri trebuie sa existe un punct de incarcare pentru masinile electrice, iar la fiecare 150 de kilometri o statie de incarcare pentru masinile care functioneaza pe baza de hidrogen. La finalul anului trecut, la nivel european existau aproximativ 260.000 de puncte de incarcare pentru masinile electrice, 70% dintre acestea regasindu-se insa in numai trei tari: Germania, Olanda si Franta. Pana in 2030, Comisia Europeana isi propune ca la nivel european sa existe 3.5 milioane de statii de incarcare pentru masinile electrice.
Pentru ca aceste masuri sa intre in vigoare, noul plan propus de Comisia Europeana trebuie aprobat mai intai de statele membre ale blocului comunitar european si de Parlamentul European. Desi se bucura de suportul grupurilor care lupta pentru protectia mediului, noile masuri propuse de Comisia Europeana sunt considerate mult prea dure de marea majoritate a constructorilor auto din Europa. In aceste conditii, planul CE va avea de infruntat o opozitie importanta venita din partea unor tari precum Germania, Franta, Spania sau Italia.
Cei care critica noile masuri propuse de Comisia Europeana sustin in primul rand ca masinile electrice sunt mult mai scumpe in comparatie cu cele echipate cu unitati de motorizare clasice. Apoi, acestia aduc in discutie principalul dezavantaj al acestor masini, si anume autonomia prea mica. Apoi, opozantii noilor masuri sustin ca multi muncitori din industrie isi vor pierde locurile de munca odata cu tranzitia completa catre masinile electrice. Spre deosebire de automobilele clasice, cele electrice au mai putine componente, ceea ce inseamna ca este nevoie de mai putini oameni pentru a le construi.
Ultimele NOUTATI
Cat te costa sa traiesti in Brasov, daca platesti chirie? Utilitati + costuri personale + o iesire la restaurant
Salariul unui inginer in Romania: cat de bine sunt platiti inginerii, in functie de experienta
Majorare alocatii copii. S-a decis! Cand intra mai multi bani in contul parintilor si cat vor primi in plus
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea
Partenerii nostri
Ce aspecte sa aveti in vedere despre activele corporale si necorporale
Ce obligatii apar in urma schimbarii domiciliului fiscal pentru PFA
Te-ar putea interesa si