Va urez sa fiti intr-o pedala !
e-pedalanissan leafvehicul electrictehnologie regenerativa
Noul Nissan LEAF introduce inovatia e-Pedala. Se va folosi o singura pedala pentru acceleratie si franare si se va incarca bateria electrica in urma acestui procedeu
S-ar parea ca masina Nissan LEAF are un destin al ei : deschide cai complet noi in constructia de automobile . Cand a aparut in 2010, Nissan LEAF a propulsat vehiculele electrice (VE) pe scena si a devenit modelul cel mai vandut din lume.
Fericitii cumparatori au observat ca motivatia lor ecologista era completata de performantele remarcabile ale VE : acceleratie rapida si o maniabilitate iesita din comun. In final au constatat ca este foarte agreabil sa conduci un Nissan LEAF.
Noul model de Nissan LEAF va aparea in ianuarie 2018 si va bulversa, din nou, lumea constructorilor de masini. El va revolutiona maniera de a conduce masina . Cum ? Nu va mai fi nevoie sa deplasam piciorul de pe accelerator pe frana si viceversa. Va exista e-Pedala iar piciorul nostru va ramane in acelasi loc pentru ambele operatii.
Cum functioneaza e-Pedala ?
Iata ce spune Francesco Giacalone, directorul de marketing al VE Nissan Europa : “ Este foarte simplu. Cu o masina normala, pentru a incetini, trebuie sa deplasezi piciorul de la accelerator spre frana, apoi sa apesi din nou pe accelerator, pentru a reporni. Cu e-Pedala apesi pe pedala pentru a accelera si o eliberezi usor pentru a frana. Daca vrei, iei piciorul brusc de pe pedala si poti opri masina .”
Noul Nissan LEAF mai are, desigur, si pedala de frana. Ea poate fi folosta cand soferul vrea sa franeze intr-o maniera mai brutala sau trebuie sa faca o franare de urgenta. E-Pedala poate fi activata digital pe tabloul de bord.
Care sunt avantajele e-Pedalei ?
E-Pedala sporeste eficacitatea tehnologiei regenerative a modelului LEAF. Cu o transmisiune integral electrica se poate activa in acelasi timp franarea si regenerarea intr-o maniera total fluida. Tehnologia regenerativa consta din a
“recicla” energia creata in momentul franarii sau a decelerarii si in a o folosi pentru a alimenta bateria electrica. Ideea franarii regenerative nu este noua. In versiunea precedenta de Nissan LEAF modul B de conducere a masinii ameliora capacitatile regenerative ale VE.
Francesco Giacalone spune : “ E-Pedala este o evolutie a modului B de conducere a masinii . Cand ridici piciorul de pe accelerator, masina, deja in modul de franare , maximalizeaza automat regenerarea . Se exploateaza din plin capacitatea de regenerare , ceea ce nu era posibil cu mutarea constanta a piciorului de la accelerator la frana”.
Poti sa te obisnuiesti usor cu e-Pedala ?
Dupa parera lui Francesco Giacalone nu-ti ia mai mult de 15 minute pentru a realiza noul habitus.
Cum schimba e-Pedala soferia noastra cotidiana ?
E-Pedala va fi foarte utila in cazul ambuteiajului. Cu noul model de Nissan LEAF acest dute-vino intre pedala de acceleratie si cea de franare se reduce cu 90 %.
Beneficiile noului model de VE vor fi enorme pentru cei care folosesc masina in scopuri profesionale : soferii de taxi sau cei ce livreaza marfa. E-Pedala permite o maniera de a conduce masina mai dulce, mai fluida, mai naturala. Stresul se va reduce considerabil.
Toate aceste informatii le-am gasit, pentru dumneavoastra, in materialul “Pourquoi les voitures du futur n’auront qu’une pédale, Huffington Post, Robert Bright , 8.11.2017 (De ce masinile viitorului nu vor avea decat o pedala ?)
Va urez sa fiti intr-o pedala !