UNTRR: Noua lege privind taxa de poluare este incorecta si nefundamentata
untrrtaxa autotransportpoluareimpozitmasini
Reprezentantii UNTRR (Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania) spun ca noua lege privind taxa de poluare este realizata "pe genunchi" si nu face altceva decat sa preintampine demararea procedurii de INCALCARE de catre Comisia Europeana.
UNTRR precizeaza intr-un comunicat de presa ca fundamentarea proiectului de act normativ se bazeaza pe premise eronate - dispozitiile Directivei 2009/33 care se refera la achizitionarea de vehicule nepoluante de catre autoritati si firmele care realizeaza servicii publice - extinzand domeniul de aplicare al acesteia pentru toti posesorii de vehicule, dar uita sa precizeze faptul ca in baza Regulamentului 800/2008 ar trebui sa acorde ajutoare de stat pentru achizitia de vehicule cu grad REDUS de poluare care, in cazul retehnologizarii vehiculelor existente, sa ajunga pana la 55% din costurile eligibile.
Uniunea mai spune ca autoritatile nu tin cont de taxele si impozitele platite de transportatori si nici de Directiva 1999/62 - internalizarea costurilor externe determinate de poluarea fonica, atmosferica si de congestie.
Ministerul Mediului si Padurilor nu face decat sa vina cu o noua propunere "divergenta", fata de dispozitiile legislatiei europene in transporturi, incercand sa adanceasca povara fiscala de pe umerii transportatorilor rutieri, subliniaza UNTRR.
UNTRR propune o solutie care sa stimuleze cumpararea de masini noi, dar sa prevada si o diferenta CORECTA prin impozitare si taxarea utilizarii infrastructurii in functie de gradul de poluare al vehiculului.
Transportatorii propun urmatoarea varianta: plata unei taxe doar in cazul in care vehiculul circula, valori ale rovinietei mai mici pentru masinile mai putin poluante si reducerea impozitului in functie de gradul de poluare si vechimea masinii.
CITITI SI ANALIZA: Romanii, strainii si taxa auto