Unde nu-i cap, vai de parcare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unde nu-i cap, vai de parcare
Unde nu-i cap, vai de parcare
de Vlad Strunescu la 08 Iul. 2018
Urmareste-ne pe Google News
scumpire benzinaparcari publicebucurestiprimaria bucuresti

Zilele trecute, in Hong Kong, un loc de parcare dintr-un complex imobiliar a fost vandut cu pretul record de 6 milioane dolari Hong Kong, adica vreo 765.000 de dolari americani.

Nici preturile obisnuite pentru un loc de parcare nu sunt vreo bagatela: 2,25 milioane dolari Hong Kong. Potrivit Departamentului de Transport din fosta colonie britanica, intre 2006 si 2016, numarul locurilor de parcare a crescut cu 9,5%, la 743.000, iar numarul automobilelor cu 49%, la 536.025.


Citeste si: Sanctiuni mai relaxate pentru soferi: 15 zile pentru plata amenzilor la jumatate si radare semnalizate

Chiar daca, procentual, cele doua statistici difera foarte mult, exista mai multe locuri de parcare decat masini. In schimb, in Bucuresti, sunt vreo doua milioane de masini si numai 300.000 de locuri de parcare.
 
Cu toate acestea, de la 1 iulie 2018, Primaria Generala a scumpit tarifele de parcare. Pentru buricul targului, pretul a crescut de la 1,5 lei pe ora, la 10 lei pe ora si nici celelalte zone ale urbei nu se simt mai bine.
 
Scumpirea ar trebui sa reduca traficul rutier si, implicit, poluarea, mare parte generata de folosirea intensa a autovehiculelor proprietate personala. Potrivit Primariei, Bucurestiul se aliniaza marilor capitale europene care au un tarif mai mare pentru parcarea in zona centrala, cu scopul de a reduce traficul si poluarea si pentru a promova transportul public si pe cel alternativ. 
 
Bine ca primaria ne/se compara cu alte metropole, numai ca iese sifonata din comparatie pentru ca a scumpit parcarile si atat, inainte de a da alternative, dupa cum institutia insasi sustine.
 
Mai tineti minte ca doamna primar a capitalei a promis parcari la marginea orasului pentru ca oamenii care vin in Bucuresti din provincie sa-si lase automobilele acolo si s-o porneasca spre unde au treaba cu transportul in comun? Mai tineti minte ca a promis si transport public gratuit? De fapt, corect spus, ar fi transport platit/subventionat 100% de primarie, adica tot din bani publici, dar carora li s-ar da o destinatie tot 100% utila.
 
Asta era si ideea: primaria plateste, oricum, in fiecare an, subventii de vreo 600 de milioane de lei pentru transportul in comun. Daca s-ar fi redus traficul/poluarea, merita sa aloce mai putini bani pentru panselute si concerte cu intrare "gratuita" (platita, de fapt, din bugetul primariei, deci, din taxele, din impozitele contribuabililor) si mai multi pentru subventionarea totala a transportului in comun.
 
Atunci, intr-adevar, multi bucuresteni ar renunta sa mai mearga, in fiecare zi, cu masina personala, iar cei care ar fi ramas lipiti de automobil puteau fi suprataxati la parcare. Acelorasi bucuresteni li s-a promis ca "gratuitatea" transportului in comun va fi insotita de sporirea importanta a numarului de autobuze, troleibuze si tramvaie. In doi ani, nici macar una bucata noua nu a pus rotile pe carosabilul bucurestean.
 
Primele autobuze noi, marca turceasca, ar urma sa soseasca in aceasta toamna. In acelasi timp, desi subventioneaza cumpararea de biciclete, abia dupa aia, primaria promite mai multi kilometri de piste. 


Citeste si: Parcul auto al Politiei continua sa creasca

Dar chiar sa fie, 1.000 de kilometri de piste in Bucuresti, capitala noastra nu se va bucura niciodata de clima din Amsterdam sau Copenhaga si cu atat mai putin de cea din tarile calde, care permite deplasarea cu bicicleta aproape tot timpul anului. Sa nu uitam ca, anul acesta, acum cu nici 4 luni (!), pe 23 martie, mai multe judete, precum si Bucurestiul erau lovite, de un nou viscol, care a colorat codurile ANM in portocaliu si strazile in alb intens.
 
In fiecare vara, parcurg cateva mii de kilometri cu bicicleta, dar asta nu inseamna ca oricine/ca toata lumea poate, la propriu, sa faca acelasi lucru. Sunt multe persoane cu dizabilitati permanente sau temporare, multi cetateni cu motricitate redusa, multi batrani, multi parinti care nu vor/nu pot/nu risca sa-si care copii la gradinita/scoala in "cosuletul" de bicicleta
 
Poate ca nu i-ar mai cara nici cu masina, daca a cincea magistrala de metrou ar fi functionala. Dar nu este! Nici macar dupa sapte ani de la inceperea lucrarilor si nici cel mai naiv bucurestean nu mai crede vreo estimare (ne)oficiala privind darea in folosinta.
 
Sigur ca cine nu are masina si are boala pe soferi se poate lasa sedus de ideea "pedepsirii" acestora si de reducerea poluarii. Numai ca soferii nedispusi sa plateasca noile tarife se invartesc zeci de minute (arzand, bineinteles, combustibil) pentru a gasi un loc liber pe trotuare sau mai rau, direct pe carosabil.
 
In primele zile de la perceperea noilor tarife, politistii au amendat aproape 140 de soferi cu un total de 20.155 de lei pentru ca nu au parcat legal in centrul capitalei, in unele situatii, masinile trebuind sa fie ridicate de pe carosabil. Politia locala da exemplul unei soferite care si-a "parcat" autoturismul la cativa centimetri de linia de tramvai, blocand, zeci de minute, circulatia tramvaielor in zona Strazii Hristo Botev. 


Citeste si: Trei masini pe care orice femeie viseaza sa le conduca
 
Asadar, in Bucuresti transportul se invarteste intr-un cerc vicios, mai bine zis, intr-un sens giratoriu vicios, din care cu greu poate iesi, sigur nu scumpind, inainte de orice, tarifele de parcare de aproape 7 ori.
 
O administratie locala grijulie si responsabila ar trebui sa impace toate tipurile de deplasare, intrucat, in functie de starea vremii si de interesul zilnic al fiecaruia, cetatenii sa poata fi pietoni, soferi, biciclisti.

Sursa foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum sa ai grija de fatetele dentare pentru un zambet de durata
Sanatate

Cum sa ai grija de fatetele dentare pentru un zambet de durata

today14 Mar. 2025
Raport oficial INS - Salariul mediu in Romania este de 5.328 de lei!
Ultimele stiri economice

Raport oficial INS - Salariul mediu in Romania este de 5.328 de lei!

today14 Mar. 2025
Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!
Economie

Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!

today14 Mar. 2025
2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!
Economie

2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!

today14 Mar. 2025
Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025
Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!
Economie

Salarii prea mici la privat! 2 din 10 angajati muncesc pe salariul minim. Sindicatele cer majorari salariale, cu acesti bani nu poti sa traiesti decent!

today14 Mar. 2025
2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!
Economie

2,6 milioane de pensionari vor primi cate 800 de lei in 2025 - Lege!

today14 Mar. 2025
Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x