Un nou val de scumpiri: de data asta sunt afectati romanii care vor sa isi cumpere o masina
scumpirimasini noicriza cipurilorrenaultindustria auto
Daca ai in plan achizitionarea unui autoturism in perioada urmatoare, poate nu ar fi o ideea rea sa amani momentul. Din pacate, industria auto va fi si ea lovita de un val de scumpiri.
In urmatoarele 12 luni, se anunta scumpiri semnificative pe piata auto. Pretul masinilor va creste, avertizeaza chiar directorul general la Renault Group, Luca de Meo.
Oficialul sustine ca scumpirile sunt cauzate de faptul ca producatorii auto au de suportat costuri mai ridicate de productie. Stim cu totii faptul ca, in ultimele luni, energiei i-a crescut pretul, iar industria auto e macinata de
criza globala de cipuri. In ultima perioada, numerosi constructori auto, in special din Germania, au fost nevoiti sa reduca productia pe fondul penuriei de cipuri, iar unele voci avizate din industrie sustin ca aceasta criza ar putea dura cel putin pana la inceputul anului viitor.
Mai mult, materiile prime precum cuprul si aluminiul s-au scumpit si ele in ultima perioada, ceea ce reprezinta un factor in plus care pune presiune pe industrie.
Toate aceste probleme inseamna costuri mai mari, costuri ce vor fi suportate, in cele din urma, de cumparatori. Conform oficialului Renault, pe piata se simt deja cresteri de preturi, iar tendinta va evolua si in urmatoarele luni.
"Preturile vor creste si mai mult in urmatoarele 12 luni", din cauza ca producatorii de cipuri profita de avantajul oferit de deficitul de aprovizionare, a declarat Luca de Meo intr-un interviu publicat joi in cotidianul spaniol "Expansion".
Industria auto poate fi chiar mai afectata de atat
Consecintele acestor elemente negative pot merge chiar mai departe de scumpiri. CEO-ul Renault avertizeaza ca exista riscul ca Europa sa isi piarda competitivitatea in fata Chinei daca se vor face progrese mult prea rapide in domeniul automobilelor electrice.
"Daca Europa devine continentul cu cele mai multe automobile electrice, va deveni un teren de cucerit pentru chinezi. Ei sunt mai competitivi pe segmentul automobilelor electrice, decat pe segmentul automobilelor cu motoare pe combustie. Din acest motiv, daca vom avea cele mai stricte reglementari in termeni de emisii poluante si ne vom concentra pe automobilele pe baterie, chinezii se vor uita spre Europa in loc de SUA", a explicat seful Renault.
Citeste si: Vesti proaste pentru samsarii de masini: ei trebuie sa inregistreze la RAR masinile pe care le aduc din strainatate