Un Chevrolet Volt a luat foc dupa ce a fost testat
general motorschevroletvoltfocinvestigatiebaterii litiu ion
Oficialii NHTSA (EuroNCAP la americani) au anuntat ca au inceput o ancheta legata de bateriile vehiculelor electrice, concentrata pe acumulatorii litiu-ion. Totul a inceput in luna iunie 2011, cand un Chevrolet Volt testat de NHTSA pe 12 martie a luat foc in parcarea centrului de teste din Wisconsin.
Incendiul a fost atat de sever, incat masina a ars in intregime, iar automobilele de langa el au fost si ele afectate de flacari. In timp ce oficialii NHTSA discuta cu toti producatorii de vehicule electrice in privinta eventualelor riscuri de incendiu descoperite intern, cei de la General Motors spun ca ca procedurile de siguranta nu au fost respectate la testul din mai.
"Inainte de toate, vreau sa clarific un aspect: Volt este o masina sigura. Lucram cu NHTSA pentru clarificarea acestei investigatii. Cu toate datele disponibile pana acum, cei de la NHTSA au declarat ca nu exista un risc de incendiu mai mare cu Volt decat exista cu un automobil conventional, alimentat doar cu combustibili fosili. Protocoalele de siguranta pentru vehiculele electrice sunt, cu siguranta, o problema a industriei. La GM, noi avem protocoale de siguranta pentru a dezactiva bateria unui vehicul electric in urma unui accident grav", a declarat Jim Federico, inginer sef pentru dezvoltarea vehiculelor electrice in cadrul General Motors.
Cei de la GM au replicat incidentul inregistrat de NHTSA, dar nu au reusit sa obtina acelasi rezultat. Reprezentantii corporatiei spun ca procedurile de siguranta urmate de ei au prevenit aparitia unui incendiu la nivelul acumulatorilor. Pana in prezent, nu a existat niciun alt incident legat de Chevrolet Volt si bateriile sale.