Transportatorii romani, total descurajati de criza politica: nici de proteste nu le mai arde
amanare protest untrramanare protest transportatorirevendicari transportatori
In ciuda faptului ca PNL promitea ca nu va guverna vreodata impreuna cu PSD, liberalii si-au dat seama ca nu prea au incotro si, acum, negociaza, cam de-a surda, constituirea unui guvern impreuna cu socialistii, cum ii numea premierul Florin Citu, inainte de a-i considera pe acestia parteneri prizabili.
Cu
guvern interimar sau neinterimar, romanii isi vad de treaba, la fel si pandemia, care este putin probabil sa se dea dusa in urma unor masuri minune pe care le va lua viitorul executiv.
Pana atunci, insa, considerand ca actualul context politic nu permite dialogul cu un partener real disponibil care sa ia decizii si masuri concrete in vederea solutionarii revendicarilor industriei de transport rutier, UNTRR, FORT, ATM Bucovina au amanat protestul anuntat pentru 17 noiembrie 2021.
Asociatile de transportatori sustin ca principalele revendicari ale industriei, reincadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piata RCA si carantinarea soferilor profesionisti, risca sa ramana fara rezolvare cat timp exista un Guvern interimar cu puteri restranse, iar criza guvernamentala se prelungeste afectand serios orice demers.
Totodata, ca urmare a revendicarilor anterioare, ieri, Comisia pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital si Comisia pentru munca, familie si protectie sociala din Senat au invitat asociatiile patronale la dezbaterea Proiectului de Lege (L455/2021) pentru anularea unor obligatii fiscale (diurna) si pentru modificarea si completarea unor acte normative pentru sustinerea amendamentelor transmise.
"Observam ca doar prin oficializarea unor proteste industria reuseste sa atraga o reactie din partea autoritatilor", se arata intr-un comunicat al transportatorilor.
Transportul rutier genereaza 5% din PIB al Romaniei
Legat de RCA, acestia reamintesc ca Guvernul ar fi trebuit sa discute cu ASF pentru a se asigura ca procedura de clasificare a asiguratilor cu risc ridicat de la BAAR functioneaza real pentru a preveni derapajele din piata.
Transportatorii reamintesc ca, daca un client primeste de la cel putin trei asiguratori diferiti oferte ale caror prime de asigurare RCA sunt cu 36% (factorul N) mai mari fata de tariful de referinta, aferent segmentului de risc din care face parte, este incadrat in categoria asiguratilor cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Astfel, acesta se poate adresa BAAR pentru o oferta RCA.
In plus, Romania ramane singurul stat din UE in care soferii profesionisti sunt carantinati la intrarea in tara.
Romania este a opta piata de transport rutier din Uniunea Europeana si se pozitioneaza pe locul 3 la operatiunile de transport rutier international de tip cross-trade (10,5%) si cabotaj (8.2%), dupa Polonia si Lituania, desi suntem de-abia a 15-a economie ca marime din UE.
Transportul rutier si activitatile conexe genereaza circa 5% din PIB al Romaniei si angajeaza peste 350.000 de persoane.
Foto: facebook untrr