Toyota spera sa vanda 865.000 de masini in Europa, la nivelul anului 2014
toyotamasinivanzarieuropadidier leroytoyota yaris
Toyota Motor Corp estimeaza ca va vinde peste 865.000 unitati in Europa, la nivelul acestui an, in crestere de la 847.530 unitati in 2013; ascensiunea Toyota se datoreaza revenirii pietei auto si popularitatii masinilor sale cu motorizari hibride, a precizat seful operatiunilor europene.
Didier Leroy a spus ca Toyota estimeaza ca isi va majora cota de piata in Europa, de la 4,7%, procentele inregistrate in 2013. Toyota doreste sa vanda un milion de masini in Europa, pana in 2015, a precizat Leroy, dar a adaugat ca nu va forta lucrurile, cu exceptia situatiei in care va sesiza o anumita profitabilitate.
"Nu vom creste doar ca volum", a spus Leroy, la o masa rotunda prilejuita de salonul auto de la Geneva, unde grupul a prezentat noua versiune a modelului de oras Toyota Aygo. "Daca voi deveni profitabil prin vanzarile de un milion de unitati, voi miza pe acest obiectiv".
Leroy precizeaza ca ar putea majora profitabilitatea brandului Toyota in Europa in anul financiar care se va incheia in luna martie, dupa ce profitul sau operational a crescut deja cu 56%, la 327 milioane euro, in primele noua luni.
Oficialul Toyota a subliniat totodata ca deprecierea rublei rusesti si a lirei turcesti au avut un impact "foarte nefast" asupra operatiunilor sale, care nu va afecta insa si targetul de profitabilitate. Leroy a precizat ca nu vede o imbunatatire a starii celor doua monede in urmatoarea perioada.
Seful Toyota a declarat ca brandul auto a monitorizat cu atentie situatia din Ucraina si Rusia, unde grupul a vandut, in 2013, circa 16.000 de unitati, respectiv 172.000 unitati.
Producatorul auto nipon incadreaza 56 de tari, inclusiv Israelul si Rusia, in calculele privind "piata auto europeana", iar Leroy estimeaza ca aceasta isi va reveni.
"Cu totii suntem de acord ca a doua jumatate a lui 2013 a fost mai buna si 2014 va merge pe acelasi trend", a spus Leroy. "Recuperarea este insa foarte, foarte lenta". Potrivit acestuia, cresterea in regiune la nivelul lui 2014 va fi incurajata de Europa de Vest, in timp ce pietele din Europa Centrala si de Est vor fi stabile.
Incepand cu 2010, Leroy a gestionat restructurarea business-ului european al Toyota, in timp ce producatorul auto s-a confruntat cu o criza in privinta securitatii vehiculelor sale in SUA si sistarea productiei, dupa tsunamiul devastator care a maturat Japonia in martie 2011.
Seful Toyota estimeaza ca vanzarile grupului vor fi stimulate de noile modele, de reducerile de costuri si popularitatea crescanda a masinilor cu motoare "eco", adaugand ca Europa inregistreaza un avant semnificativ in aceasta directie.
"Anul trecut, am vandut peste 156.000 de masini hibride in Europa, care insumeaza 20% din vanzarile totale", a spus Leroy.
Karl Schlicht, care administreaza vanzarile Toyota in Europa, a adaugat ca modelele "verzi" Yaris si Auris au reprezentat "o revolutie" pentru grup.