Toyota ramane si in anul 2020 cel mai valoros brand auto din lume, conform unui clasament publicat recent de Interbrand. Podiumul este completat de doua nume importante din domeniul auto din Germania - Mercedes-Benz, respectiv BMW. Industria auto trece insa printr-o perioada extrem de dificila in acest an, criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit in toate colturile lumii afectand puternic si vanzarile din acest domeniu. In aceste conditii, nu este de mirare ca toti cei trei producatori auto care se afla pe podium in acest clasament al celor mai mari brand-uri din 2020 raporteaza scaderi la capitolul valoare de piata.
Masurile de restrictie impuse de marea majoritate a autoritatilor locale din lumea intreaga au dat peste cap activitatea showroom-urilor auto, ceea ce a provocat in cele din urma scaderea semnificativa a cifrelor de vanzari in ultimele sase luni ale anului. In plus, prioritizarea cheltuielilor a devenit mult mai importanta in vremurile actuale, multi oameni preferand sa mai astepte pana la luarea unei decizii de achizitie a unui automobil. Singura piata auto care si-a revenit aproape complet la aceasta ora este cea chineza, aceasta fiind si cea mai mare piata auto la nivel global.
Si piata auto din tara noastra sufera destul de mult din cauza pandemiei, cifrele de vanzari scazand cu aproape o treime in raport cu primele noua luni ale anului anterior. Conform cifrelor publicate de APIA, in Romania, in primele noua luni ale anului au fost inmatriculate 83.628 de unitati, in scadere cu 31.8% in comparatie cu aceeasi perioada din 2019. Asa cum era de asteptat, cele mai vandute modele in Romania sunt cele ale constructorului roman Dacia, marca de la Mioveni raportand peste 26.000 de unitati comercializate. In topul marcilor preferate de soferii romani se mai numara Skoda, Volkswagen, Renault si Hyundai.
Asa cum spuneam si in randurile anterioare, conform Interbrand, Toyota ramane cel mai important brand din industria auto si in anul 2020, cu o valoare de piata de 51.6 miliarde de dolari. Trebuie precizat insa ca vorbim despre o scadere cu 8% a acestei valori de piata. Pe locul secund in acest clasament regasim constructorul premium Mercedes-Benz, cu o valoare de piata de 49.2 miliarde de dolari, in scadere cu 3% fata de 2019. Pe ultima treapta a podiumului ii regasim pe bavarezii de la BMW, cu o valoare de piata de 39.7 miliarde de dolari, in scadere cu 4 procente in raport cu anul anterior.
Clasamentul continua cu un alt producator nipon, si anume Honda, care este cotat de cei de la Interbrand cu o valoare de piata de 21.7 miliarde de dolari. Scaderea in cazul celor de la Honda este destul de puternica in acest an de criza, aceasta fiind de nu mai putin de 11%. Pe locul 5 ii regasim in cele din urma si pe cei de la Hyundai, cu o valoare de piata de 14.2 miliarde de dolari, in crestere cu 1% in raport cu anul 2019.
Tesla intra pentru prima data in acest clasament al celor mai valoroase brand-uri din industria auto si ocupa locul 6 cu o valoare de piata de 12.8 miliarde de dolari. Americanii au reusit astfel sa depaseasca niste nume mari din aceasta industrie. Spre exemplu, Ford se claseaza pe locul 7 in acest an, cu o valoare de piata de 12.5 miliarde de dolari.
Top 10 este incheiat cu trei brand-uri detinute de germanii de la Grupul Volkswagen: Audi cu o valoare de piata de 12.4 miliarde de dolari, Volkswagen cu o valoare de piata de 12.2 miliarde de dolari si, in cele din urma, Porsche, cu o valoare de piata de 11.3 miliarde de dolari.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si