Toyota Prius genereaza cele mai multe discutii online (Studiu)
toyota priustwitterfacebookvaloarebranddigital intelligence
Toyota Prius a fost cel mai mediatizat automobil hibrid in mediul online, cu o valoare media de 14,5 milioane dolari, in intervalul ianuarie-aprilie 2013, arata un nou studiu social media.
Honda Fit s-a situat pe locul al doilea, cu o valoare de 4,5 milioane dolari, releva analiza GenSent Insight. Chevrolet Volt a luat medalia de bronz, cu o valoare de 3,1 milioane dolari, urmat de Tesla Motors, cu Model S EV, la 3 milioane dolari si Honda Insight, cu 2,9 milioane dolari.
Compania din New York a urmarit valoarea in media online si expunerea a 10 automobile de tip hibrid si electric, folosind o tehnologie proprie de procesare a limbajului natural. Analiza "transforma" practic aceste discutii online in termeni financiari, rezultand o valoare a marcii respective.
GenSent analizeaza mai multe retele - Facebook, YouTube, Google etc - si stabileste o valoare media prin monitorizarea conversatiilor online care mentioneaza un brand sau un subiect specific, a declarat Don Damore, presedintele GenSent Insights.
De exemplu, cand Jeremy Clarkson, gazda emisiunii auto Top Gear, a facut o referire la Prius pe Twitter, in luna martie, masina a atins nivelul de 8.371 mentiuni pe reteaua de microblogging, a precizat Damore.
In total, Prius a acumulat aproape 86.000 mentiuni pe Twitter, de trei ori mai mult decat toate celelalte noua vehicule analizate la un loc.
Hibridul Cadillac ELR a generat o valoare media de 1,2 milioane dolari, intr-o perioada de cinci zile, in ianuarie 2013, cand a castigat premiul Eyes On Design, decernat in cadrul salonului auto de la Detroit.
Succesul acestor automobile tine insa si de mediul online utilizat. Astfel, Honda Insight (96%) si Honda Fit (80%) au fost influentate in mod evident de promovarea pe YouTube (prin continut video), in timp ce Nissan Leaf a generat 94% din expunerea media online pe Twitter.
Cadillac ELR si Tesla Motors au generat 72% din valoare prin intermediul surselor de stiri online.
GenSent a fost formata in 2005 si furnizeaza servicii de DI (digital intelligence) pentru directori executivi, manageri de brand, directori social media, analisti si experti din diferite industrii.