Toyota ramane si in acest an cel mai valoros brand auto din intreaga lume, valoarea acestuia ajungand acum la 28 de miliarde de dolari. Clasamentul celor mai valoroase brand-uri din industria auto este stabilit in fiecare an de specialistii din cadrul Kantar, valoarea unei marci fiind stabilita in baza unei formule care include capitalizarea acesteia pe bursa si perceptia publicului asupra acesteia. Asadar, trebuie mentionat inca de la bun inceput ca valoarea brand-ului nu este identica cu valoarea pe bursa a producatorului, aceasta din urma calculandu-se strict in functie de pretul si cantitatea actiunilor disponibile.
Industria auto se regaseste intr-o continua schimbare an de an, rivalitatea dintre marii constructori fiind de anvergura. Totodata, trebuie remarcat ca in ultimii ani au fost investite sume incredibile in aceasta industrie, fiecare producator in parte incercand astfel sa tina pasul cu avansul tehnologic extrem de rapid si cu schimbarile din domeniu. In aceste conditii, producatorii mici sunt din ce in ce mai dezavantajati in aceasta cursa, pentru a ramane in top fiind nevoie de investitii considerabile.
Chiar si in aceste conditii insa, domeniu auto se confrunta cu probleme serioase in ultimii ani, perioada dificila prin care trece intreaga industrie debutand odata cu criza economica din anii 2008 - 2009. Acest lucru a fost remarcat si de specialistii din cadrul Kantar, acestia precizand ca sectorul auto a inregistrat o scadere anuala a valorii brand-urilor incepand cu anul 2008.
Anul curent avea sa fie anul in care marea majoritate a producatorilor urmau sa mizeze pe trendul electric, insa pandemia de coronavirus a dat peste cap toate planurile in cele din urma. Conform specialistilor, cererea pentru masinile electrice ar putea conduce in sfarsit la o crestere a brand-urilor auto in anii urmatori.
Asa cum spuneam si mai devreme, Toyota a ramas si in acest cel mai valoros brand auto din lume. Totusi, trebuie mentionat ca valoarea de piata a marcii a scazut in acest an cu 3 procente, de la 29.1 miliarde de dolari pana la 28.3 miliarde de dolari. Pe locul secund se regasesc germanii de la Mercedes-Benz, cu o valoare de piata a brand-ului de 21.3 miliarde de dolari. Si valoarea de piata a constructorului german a scazut in acest an, ba chiar cu noua procente, de la 23.3 miliarde de dolari.
In cele din urma, pe ultima treapta a podiumului se claseaza cei de la BMW, brand-ul bavarez valorand in acest an 20.5 miliarde de dolari. Si valoarea de piata a celor de la BMW a scazut in 2020 conform analizei realizate de cei de la Kantar, cu nu mai putin de 12 procente, de la 23.3 miliarde de dolari.
Singurul brand auto din Top 10 care a inregistrat o crestere in acest an este Tesla, care a urcat acum de pe locul 7 pana pe locul 4. Valoarea de piata a celor de la Tesla a crescut in acest an cu nu mai putin de 22 de procente, de la 9.2 la 11.3 miliarde de dolari. Pe locul al 5-lea se claseaza tot un producator american, si anume Ford, valoarea de piata a acestuia ajungand acum la 10 miliarde de dolari.
In a doua parte a clasamentului ii regasim pe constructorii niponi Honda si Nissan, cu o valoare de piata a brand-ului de 9.9, respectiv 8.6 miliarde de dolari. In cele din urma, Top 10 se incheie cu alti trei producatori germani: Audi (7.3 miliarde de dolari), Volkswagen (6.4 miliarde de dolari) si Porsche (5.6 miliarde de dolari.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212