Toate masinile puternic poluante vor plati taxa pentru a circula prin centrul Bucurestiului! Se elimina criteriul neinmatricularii in capitala Romaniei
taxa poluare bucurestitranzit centru bucurestitaxe bucurestipoluare bucuresti
Primaria Capitalei a anuntat ca Proiectul "Oxigen pentru Bucuresti" va fi modificat prin introducerea obligativitatii taxei in cazul tuturor masinilor puternic poluante - non Euro, Euro 1 si Euro 2-, indiferent daca sunt inmatriculate in Capitala sau in alte orase, pentru circulatia in afara centrului.
Astel, in centrul Bucurestiului, raman interzise toate masinile non Euro, Euro 1 si Euro 2.
Potrivit Primariei, proiectul de hotarare privind introducerea vinietelor electronice de utilizare a drumurilor publice din Capitala, aflat in consultare publica, este un subiect de mare interes pentru bucuresteni, care participa activ cu propuneri si observatii de imbunatatire sau de completare a actului normativ.
"Cu totii suntem constienti ca atat autoritatea locala cat si cetatenii trebuie sa luam masuri impotriva poluarii si implicit a aglomeratiei. Am primit, pana in prezent, aproape 1.000 de mesaje in legatura cu acest proiect, pe care le-am analizat impreuna cu specialistii Primariei Capitalei.
Astfel, principalele modificari pe care le avem in vedere se refera la criteriile de aplicare a vinietei si anume: proprietarii autoturismelor nu vor mai plati vinieta in functie de orasul de inmatriculare, ci doar in functie de norma de poluare. Asadar, se va elimina criteriul neinmatricularii in Bucuresti, dar se va inaspri criteriul normei de poluare!
Astfel, in centrul orasului, nu vor mai putea intra autoturismele Non Euro, Euro 1 si Euro 2, iar, pentru restul teritoriului, toti vor plati taxa de poluare daca au masini Non Euro, Euro 1 sau Euro 2", a declarat primarul general, Gabriela Firea.
Ea a adaugat ca, impreuna cu specialistii in mediu si mobilitate, se cauta solutii pentru rezidentii din zona centrala a Capitalei, care sunt proprietari ai unor masini Non Euro, Euro 1 si Euro 2.
Totodata, Primaria Capitalei este in dialog atat cu firmele care detin taximetre, firmele de constructii si de turism care detin autocare si microbuze, astfel incat sa se poata identifica cele mai bune solutii antipoluare, asa cum s-a intamplat in toate capitalele europene.
Termenul initial a fost prelungit, pentru un acces cat mai larg la procesul de consultare publica.