TEST DRIVE. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992) - drona de atac din Stuttgart
porschetest driveporsche 911 carrera 4s cabriolet (992)
Redefinirea unei zile poate avea loc in momentele in care te astepti cel mai putin. Am trait acest sentiment pe propria piele cand am raspuns cu entuziasm invitatiei de a face un test drive cu noul Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet. Venita in mod neasteptat, propunerea de a scoate aceasta masina monument pe drumurile patriei a fost cel mai bun lucru care mi se putea intampla in respectiva zi. Sa va povestesc despre acest model este o sansa la a descoperi noi variatii ale libertatii si fericirii despre care nu stiam nimic pana acum. Sa pornim!
Sperand ca imi veti ingadui o scurta initiala paranteza, va astern aici cateva lucruri pe care eu cred c-ar trebui sa le stie orice om interesat de acest constructor auto german.
Ferdinand Porsche a fondat in 1931 compania din Stuttgart care urma sa ne ofere noua zeci de motive pentru a iubi ingineria germana. Chiar daca firma nu a creat din start o masina, oferea consultanta si ajuta la eficientizarea constructiei motoarelor celor care incheiau contracte cu ei. Una dintre primele sarcini pe care Ferdinand Porsche le-a primit de la guvernul german din acea vreme a fost legata de crearea unei masini accesibila maselor, adica un "volkswagen".
Tradus in limba romana, "volkswagen" inseamna "masina poporului". Rezultatul? Asa a aparut arhicunoscutul Beetle care, in timp, s-a dovedit a fi unul dintre cele mai de succes automobile din lumea intreaga. Porsche 64 sau Porsche Type 64, masina considerata de multi ca fiind primul automobil al constructorului Porsche, a folosit numeroase componente de la simpaticul Beetle. Desigur ca, aflandu-se intr-o perioada macinata de conflicte armate, compania a incercat sa construiasca si tancuri, insa a primit bani din partea executivului doar pentru distrugatoare de tancuri.
Ferdinand Porsche a petrecut mai mult timp in inchisoare fiind acuzat de crime de razboi, dupa infrangerea suferita de Germania in al Doilea Razboi Mondial. Nu i s-a oferit niciodata sansa de a se apara in instanta. In timp ce Ferdinand Porsche executa 20 de luni de pedeapsa, fiul sau Ferry Porsche a continuat ceea ce tatal sau incepuse, insa cu un nou tel: construirea unei masini care sa-i satisfaca toate capriciile pe care el insusi ar vrea sa o cumpere. A construit cateva prototipuri intr-o fabrica din Gmund, Austria sub egida Porsche Konstruktionen GesmbH. A rezultat Porsche 356 care este considerata prima masina pur Porsche. Productia acestui model a fost preluata de compania tatalui sau din Stuttgart, in cele din urma.
Tragand linie la acest extrem de scurt istoric, va mai spun si ca Ferdinand Porsche a lucrat ca Director Tehnic pentru Daimler, unde a castigat in 1910 premiul Prince Henry si unde, in 1923, a realizat designul legendei care dainuie in timp: Mercedes Compressor.
Revenim acum la subiectul nostru principal.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Originea lui 911 sta intr-un moment din anul 1963. Atunci nepotul lui Ferdinand Porsche il prezenzentase lumii intregi drept noul 901. Numele, insa, a trebuit schimbat. Peugeot a demonstrat in instanta ca ei au dreptul de a folosi trei numere cu 0 in mijloc pentru a-si denumi masinile. Dupa acest litigiu, nepotul 'Butzi' a decis ca masina sa fie 911. Asa a aparut, pe scurt, aceasta masina etalon.
Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet recunoscut sub codul 992 a fost prezentat lumii intregi la inceput de 2019, iar modelul de baza a putut fi vazut la final de 2018, la Salonul Auto de la Los Angeles. Acum este disponibil pentru comanda si dealerii deja au cateva unitati pe stoc. Unul a ajuns in mainile mele si, cum lucrurile pot fi doar din ce in ce mai bune, modelul pe care l-am avut a fost decapotabil! Lucrurile s-au contopit cum nu se poate mai bine, avand in vedere ca in dimineata in care m-am prezentat la Porsche era soare, nici urma de nori pe cer si vantul de-abia daca adia. Mijloc de octombrie bland, semn ca toamna inca nu si-a intrat complet in drepturi si ne mai ofera tuturor un ragaz pentru a ne adapta la temperaturile mai scazute. Iar mie mi-a dat oportunitatea perfecta de a vedea ce si cum poate noul 911 Cabriolet!
TEST DRIVE. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet - cate variante exista?
Inainte de toate, va propun sa analizam pe scurt impreuna toata gama Porsche 911 disponibila acum pentru a putea incadra corect modelul testat de mine. Pentru o persoana care are un prim contact cu aceasta marca si, in special, acest model e posibil ca lucrurile sa nu fie foarte usor de dibuit. Eu, unul, am fost suficient de confuz cand am auzit de Targa, Carrera, S, 4S, 2S si tot asa... Ei bine, Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet este in prezent modelul de top pe care il poti obtine pentru noul 992. Conform informatiilor oficiale, urmatoarele versiuni de Porsche 911 sunt disponibile momentan:
-
Carrera;
-
Carrera Cabriolet;
-
Carrera 4;
-
Carrera 4 Cabriolet;
-
Carrera S;
-
Carrera S Cabriolet;
-
Carrera 4S;
-
Carrera 4S Cabriolet.
Toate aceste modele vin cu motorul de 3 litri, twin-turbo si mult admirata cutie (PDK Porsche Doppelkupplung) in 8 trepte. Diferentele notabile sunt la capitolul cai putere si, daca doriti, la timpul in care masina ajunge de la 0 la 100 de km/h.
Daca simtiti ca sunt cam multe variante, e suficient sa privim inspre predecesorul 991 si aceasta senzatie va trece. Masina asta a fost creata pentru absolut fiecare gust (sportiv) posibil, vechea generatie de Porsche 911 (991) putand fi obtinuta in urmatoarele variante:
-
Carrera (cutie manuala);
-
Carrera (cutie automata PDK);
-
Carrera Cabriolet (cutie manuala);
-
Carrera Cabriolet (cutie automata PDK);
-
Carrera S (cutie manuala);
-
Carrera S (cutie automata PDK);
-
Carrera S Cabriolet (cutie manuala);
-
Carrera S Cabriolet (cutie automata PDK);
-
Carrera 4 (cutie manuala);
-
Carrera 4 (cutie automata PDK);
-
Carrera 4 Cabriolet (cutie manuala);
-
Carrera 4 Cabriolet (cutie automata PDK);
-
Carrera 4S (cutie manuala);
-
Carrera 4S (cutie automata PDK);
-
Carrera 4S Cabriolet (cutie manuala);
-
Carrera 4S Cabriolet (cutie automata PDK);
-
Carrera 4 GTS (cutie manuala);
-
Carrera 4 GTS (cutie automata PDK);
-
Carrera 4 GTS Cabriolet (cutie manuala);
-
Carrera 4 GTS Cabriolet (cutie automata PDK);
-
Targa 4 (cutie manuala);
-
Targa 4 (cutie automata PDK);
-
Targa 4S (cutie manuala);
-
Targa 4S (cutie automata PDK);
-
Targa 4 GTS (cutie manuala);
-
Targa 4 GTS (cutie automata PDK);
-
GT2 RS (cutie automata PDK);
-
GT3 (cutie automata PDK);
-
GT3 RS (cutie automata PDK);
-
911 R (cutie manuala in 6 trepte);
-
Speedster (cutie manuala, editie limitata);
-
Turbo (cutie automata PDK);
-
Turbo Cabriolet (cutie automata PDK);
-
Turbo S (cutie automata PDK);
-
Turbo S Cabriolet (cutie automata PDK).
Putem spune, fara a risca dezinformarea, ca si noua generatie de Porsche 911 va avea aceste variante disponibile de-a lungul timpului. Practic, constructorul auto neamt o ia de la capat si va imbunatati ceea ce deja era considerat pana acum foarte, foarte bun de clienti si fani. Voi urmari evolutia acestui model si va voi oferi informatiile cele mai proaspete, imediat ce acestea vor fi disponibile.
Acum c-am vazut ca acest model este versatil si adaptabil fiecarei preferinte posibile, sa ne concentram atentia pe vedeta acestui material: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992).
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Lumea se afla intr-o continua schimbare. Cu totii evoluam, mai mult sau mai putin, in fiecare zi. Elementul de noutate pentru 911 era asteptat de clientii marcii, dar si de fanii acesteia. A sosit. Este si in Romania. Experienta inedita pe care ti-o ofera o astfel de masina este la un telefon distanta, iar eu sper ca iti voi oferi toate informatiile de care ai nevoie pentru a te hotari cu privire la a face acest pas.
TEST DRIVE. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992) - capteaza atentie
Definitoriu, cred eu, pentru un Porsche 911 este sa transmita chiar si celui care n-are nicio treaba cu mediul auto ca reprezinta un etalon al vitezei si ca are un trecut prestigios. Noul Carrera 4S Cabriolet (992) reuseste sa faca acest lucru, chiar si intr-o culoare mai discreta. Masina testata de mine era vopsita impecabil cu Gri Agate, o culoare metalizata care costa 1288 de euro. Placut de privit, dar nu iti tresare nicio emotie aparte. Pentru o decapotabila, eu as fi mers catre o culoare speciala. Spre exemplu, Lava Orange sau Miami Blue ini valoare de 2823 euro mi se par culori extrem de potrivite pentru aceasta masina. Chiar si-un Albastru Gentian Metalizat putin mai conservator in valoare de 1.288 de euro mi-ar fi incantat ochii mult mai mult.
Desi va ofer sugestii de personalizare, e important sa precizez faptul ca forma masinii este primul lucru pe care il vei soarbe din priviri. Primul contact avut cu Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet a fost unul fascinant. Am asociat-o imediat cu o drona de atac sau de razboi, cum preferati. M-astepta in fata showroomului cu ale sale linii suple, ochi mari, curiosi si atintiti asupra a ceea ce e in fata, guri de ventilatie mari si un corp atletic sculptat in cinstea consacrarii unei legende care iti spune ca e gata de aventuri pe care ai vrut sa le faci pana acum, dar nu gasisei companionul perfect.
Doar vazand aceasta masina, ai parte de o intreaga experienta in imaginatia proprie. Daramite sa stii ca este a ta sau ca o ai pentru o scurta perioada de timp in mainile tale... Recunosc, insa, ca si culoarea a jucat un rol in aceasta mica fictiune pe care mi-am derulat-o in doar cateva momente in propria minte. Daca noul 911 mi se prezenta in sugestiile mele de mai sus, probabil primul contact era cu totul altul. Acum intelegem cat de mult conteaza personalizarea unei masini. In functie de ceea ce iti doresti (si, bineinteles, in functie de buget) iti poti comanda varianta ta unica de vis sau dorinta arzatoare. Constructorul auto din Stuttgart iti ofera aceasta posibilitate prin Porsche Exclusive Manufaktur.
Am intrat in showroomul Porsche, am semnat actele, am luat cheia si am iesit sa privesc din nou acest automobil monument. Spatele acesteia m-a trimis instant cu gandul la Robocop. Noul limbaj de design adaptat de nemti pentru acest model include acum si o linie lunga care conecteaza cele doua faruri spate. Cand am apasat pe cheie pentru a o deschide, acea lumina s-a aprins si m-a surprins inedit pentru ca m-a reintors in copilarie. Eram cu mintea din nou la super eroi si la zilele in care nu conta nimic altceva in afara de intalnirea din fata blocului "cu gasca" si povestile despre ce am mai vazut fiecare in desenele sau serialele pe care le urmareamm. Eu v-am spus ca 911 (992) este o intreaga experienta pe care rar o mai poti intalni in ziua de astazi, insa nu trebuie sa ma credeti neaparat pe cuvant. O puteti incerca pe propria piele intr-un weekend si puteti sa imi spuneti daca am avut dreptate sau nu.
Cele 4 evacuari sunt acolo pentru a defini personalitatea acestei masini si pentru a le arata privitorilor ca te afli la volanul unui automobil potent.
Intreaga noua arhitectura de exterior a acestei masini pare sa confirme faptul ca progresul se face doar prin respectarea traditiei. Noul Porsche 911 Cabriolet nu reprezinta o schimbare dramatica, ci o imbunatatire, o redefinire subtila a unei masini care poate fi usor recunoscuta de aproape oricine.
Parasind putin acest teritoriu al erosului automotive instant, pot sa confirm un lucru care mi s-a parut putin controversat. Linia laterala a masinii este plina, ai ce sa vezi. De la inceputul agresiv si pana la sfarsitul ei, ai ce admira. Chiar si asa, nu sunt cel mai mare fan al acelui spate arcuit. Stiu ca e greu sa inghesuiesti motor si plafon in acelasi loc, dar, personal, as fi preferat sa fie putin mai drept. E drept ca noul 911 Cabriolet se numara printre putinele masini decapotabile care arata extraordinar fara plafon, dar arata binisor si cu el pus. Stiu cu siguranta, insa, ca ramane un automobil premium care starneste interes, curiozitate si dorinta in fanii marcii sau in viitorii clienti. Veti vedea mai jos ca am dreptate in ceea ce spun.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Acum probabil ati observat si manerele usilor. Ei bine, au si ele un element de noutate cu care trebuie sa te obisnuiesti si care nu stiu cat de practic va fi pe timp de iarna. Stiu, insa, ca viitorii proprietari de 911 Cabriolet nu vor lasa masina sa se confrunte cu gerul naprasnic si ninsorile indelungate.
Cand apesi pe cheie pentru a deschide masina, manerele usilor ti se prezinta prin patrunderea discreta in exterior. Apoi nu trebuie decat sa tragi de cel ales de tine usor si deschizi portiera. Banuiesc ca te vei afla in stanga masinii pentru ca nu poti sa lasi pe altcineva sa iti preia aceasta bucurie. Daca nu vrei sa folosesti cheia, atunci poti doar sa-l atingi usor cu mana. Te va simti imediat si iti va permite accesul. Tragi de maner si gata! Ai acces la un nou univers. E un element de noutate interesant care completeaza ideea de evolutie pentru modelul 911.
V-am spus ca m-a intors oarecum cu gandul la copilarie, insa aceasta masina a starnit si putin entuziasm de adult cu responsabilitati complete in fata legii pe care mi-a fost destul de greu sa il controlez. Imi plac masinile cabrio, iar norocul meu a fost ca am prins o zi extraordinara: vantul de-abia adia, cerul era senin, soarele nu era agresiv, iar totul parea pregatit pentru a avea o experienta completa, plina de momente memorabile. V-am spus asta si mai sus, dar voiam sa retinem ca multe, multe lucruri s-au aliniat pentru ca acest test sa fie unul de succes. Asadar, acum c-am trecut de privitul la aceste noi forme ale lui 911 Cabrio, sa patrundem in interior.
TEST DRIVE. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992) - miroase a nou, a proaspat, a bucurie
Primul contact cu interiorul e simplu, daca nu e capotat. Vezi tot ce e de vazut cu o singura privire. Noi, insa, vom presupune ca masina e capotata si vom analiza aici lucrurile care mi-au atras atentia.
De departe, volanul a fost primul lucru pe care l-am vazut cu ochii mari si plini de speranta ca voi pleca in curand la drum. O forma simpla, dar concreta. Ai esentialul acolo si nimic ce te-ar putea distrage de la conexiunea om-masina-drum.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Daca semanam catusi de putin, inseamna ca deja ati observat schimbatorul cutiei PDK sau, cel putin, va intrebati ce e acolo in mijlocul consolei centrale. Ei bine, da, acela este schimbatorul. E mic, dar usor de utilizat si este pozitionat discret in propria sa mica "insula". Am remarcat faptul ca acesta nu afiseaza treapta in care te afli. Aceasta informatie o poti observa in bord, intr-un spatiu mic din dreapta turometrului si doar acolo. Vizual iti sunt confirmate doar pozitia P (parcare/stop) si M (cutia trece pe modul manual si folosesti padelele pentru a schimba dupa preferinta personala, intrucat nu intervine pentru a te forta sa urci sau sa cobori o treapta). Acum e momentul sa va spun ca urmeaza si o cutie manuala. Porsche pastreaza, cel mai probabil, traditia de a oferi mai multe variante de 911, asa cum v-am aratat prin enumeratia de mai sus valabila pentru predecesorul lui 992.
Un lucru interesant pe care l-am identificat este legat de simplitate. Fata de Panamera, Cayenne sau Macan, noul Porsche 911 Cabriolet are un design interior mult mai aerisit, mai curat, mai usor de folosit. Acest aspect are sens si este de inteles, intrucat proprietarii de astfel de masini nu-si doresc tot felul de "gizmo-uri" sau nu stiu cate ecrane tactile in masina. Vor sa se distreze, sa traiasca viata intr-un mod cat mai interesant posibil, iar ca acest lucru sa fie posibil intr-o masina sport e nevoie de un interior cat mai usor de invatat. De aceea avem butoane (pe care le apesi, fara a-ti lua ochii de la drum) pentru actiunile principale, precum:
-
scaune incalzite/ventilate;
-
capotare/decapotare;
-
paravant;
-
volum;
-
temperatura;
-
frana de mana electromecanica;
-
degivrare;
-
schimbare post de radio/piesa.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Este, totusi, o integrare moderna, adaptata contemporanului. De aceea, daca priviti cu atentie, veti observa ca butoanele pentru aerul conditionat au aceeasi forma cu cea a schimbatorului, doar ca sunt in miniatura. Deasupra acestora se afla alte 5 butoane, unde regasim:
-
airlift - sistemul de ridicare fata care te ajuta sa eviti obstacolele mai provocatoare;
-
un buton personalizabil;
-
avariile;
-
controlul tractiunii;
-
setari rapide pentru suspensie.
Deasupra acestor butoane este displayul de infotaiment, adica locul in care gasesti de toate. Nu glumesc, chiar gasesti de toate. Lipseste, zic eu, un asistent personal cu care sa vorbesti toata ziua si care sa te ajute sa explorezi fiecare coltisor din aceasta masina.
N-am avut foarte mult timp la dispozitie, asa ca va pot spune urmatoarele lucruri despre acest ecran: calitatea imaginii si luminozitatea sunt impecabile - fie ca am avut plafonul pus, fie ca era soarele puternic si masina decapotata am stiut tot timpul ce mi se afiseaza; preferatul meu a fost, de departe, meniul "CAR" - acolo erau setarile necesare pentru a adapta masina la stilul de condus dorit; "butonul" Exhaust system este doar o confirmare a faptului ca te afli la volanul unei masini sport care iti ofera optiunea de a fi si silentios pentru a nu-ti deranja vecinii sau sa auzi sunetul glorios al evacuarii cand nu iti doresti neaparat un condus sportiv; navigatia se numara printre cele mai bune disponibile pe piata in acest moment, intrucat vezi tot: stradute, blocuri, cladiri de birouri, sensuri unice si sensuri giratorii; statiile de radio - mi-a placut sa le am pe toate insirate pe ecran si sa-mi aleg eu postul dorit fara a sta sa tot dau next sau sa caut frecvente.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Va invit sa trecem si peste cele trei obsesii ale mele pentru a discuta despre cum se conduce Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet.
Asadar, sistemul de sunet Bose este absolut genial. Aveam 139 de km/h pe autostrada, decapotat, fara paravant pus si muzica acoperea complet galagia cauzata de aer! O claritate incredibila este oferita de acest sistem de sunet si cred ca este un absolut necesar pentru oricine iubeste muzica. Credeti-ma pe cuvant ca pana si Antena Satelor se auzea mult, mult mai bine. Surprinzator este faptul ca exista un upgrade la acest capitol: Burmester 3D High-End Surround Sound este urmatorul nivel. Sunt extrem de curios de acest sistem de sunet. Nu imi pot imagina diferenta dintre ele momentan.
Farurile sunt si ele fantastic de bune. Ce am avut disponibil pe masina testata a fost suficient de calitativ pentru un iluminat optim, fara griji. Porsche LED Matrix Beam costa 3000 de euro in plus, insa iti garanteaza ca vei vedea tot.
Stergatoarele sunt un capitol interesant pentru ca am curatat parbrizul de cateva ori si le-am observat functionand diferit in functie de pozitia plafonului. Daca masina era decapotata, atunci era mai putina apa folosita si viteza de stergere a acestora era putin mai mare. Probabil pentru a arunca apa in stanga masinii, banuiesc eu. Cand plafonul era pus, functionau mai incet. Calitatea, insa, isi spune cuvantul. Pana si micile zburatoare dispareau de pe parbriz, dupa 2 - 3 ture.
Acum sa pornim si motorul, zic. Ar fi cazul.
TEST DRIVE. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992) - chiar e o drona de atac
Avem de-a face cu un motor de 309 kW sau 414 CP, de trei litri, 6 cilindri, care ajunge pana la 6500 de rpm si are un cuplu maxim de 500 de nM. Aceasta motorizare propulseaza masina de la 0 la 100 de km/h in 4,2 secunde. Retinem, insa, ca acest timp este putin conservator. In realitate vorbim de aproximativ 4 secunde.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Masina asta, mai ales in aceasta culoare, nu iti transmite din prima ca e vorba de un model sportiv. Poate sa treaca usor prin fata ta fara sa iti dai seama despre ce este vorba. Eu, personal, apreciez aceasta evolutie, acest compromis intre utilitatea de zi cu zi, respectul fata de cei din jur si dezlantuirea completa.
Intelegi, insa, in momentul in care pasesti in interior si te asezi la volan ca pentru tine a venit Craciunul si esti din nou un copil alintat de parinti iubitori. Ai in mainile tale o continuare a istoriei, o dovada de progres si prestigiul instituit de un constructor auto de-a lungul timpului. Simpla atingere a volanului este in sine o pregatire emotionala pentru o prima cursa pe care stii ca nu o vei uita prea curand. Chiar si acum, la aproape doua saptamani dupa ce am predat aceasta masina, eu inca tin minte primul contact si momentul in care am inchis usa, am coborat plafonul si am pornit motorul. E un sentiment aparte, diferit fata de ce am trait pana acum.
Sunetul grav, plin si plin de exuberanta pe care-l scoate masina aceasta este unul din motivele pentru care 911 s-a consacrat de-a lungul timpului ca fiind un epitom al sofatului. Nu e doar o masina de status cu care sa te lauzi, ci e un real prieten cu care vei descoperi noi culmi ale libertatii.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Eu am plecat entuziasmat, dar si cu grija, din incinta Porsche Romania si am plecat. Fara tinta, fara o destinatie gandita inainte. Pur si simplu am condus. Am uitat de toate momentele tensionate, de facturi, de stres si de tot felul de lucruri care ne macina in cotidian. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet m-a luat si m-a dus intr-o cu totul alta lume, unde exista doar cai putere, benzina fara limita si drumuri incredibil de bune. Cu aceasta masina traiesti o poveste efectiv. Asta, cred eu, este fascinatia acestor masini si are sens pentru mine acum supararea fanilor marcii, cand brandul s-a decis sa includa SUV-uri mari si mici in line-up-ul sau.
Cutia PDK este o inginerie iesita din comun, avand in vedere ca mi-a raspuns la orice provocare: mers incet si civilizat in oras, kick down la iesirea din curba, schimbare manuala a vitezei si, cel mai important, lan-sa-rea. Launch control-ul este cu adevarat spectaculos si iti accentueaza categoric senzatia de bucurie si iti confirma ca ai facut alegerea corecta.
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Ar fi fost extraordinar sa pot inchide toate ecranele si sa pastrez activ doar tahograful care troneaza in mijloc. Pentru ca altceva nu va conta in momentele in care vrei sa testezi limitele acestei masini. Esti tu si masina. Atat.
Am umblat mult si prin oras. De aceea, am avut si o clipa de introspectie accidentala. Aceasta a fost starnita de un moment plin de gratitudine a fost cand am plecat de la semafor si un copil, in timp ce-si tinea mama de mana, exclama: "Uite, mami! Uite! E Pooooorsche!". Imi venea sa opresc acolo si sa il iau cu mine la o tura in jurul blocului. Stiu cum e sa vezi masini care iti inspira un anumit grad ridicat de interes si cred ca as fi putut sa-l fac pe cel mic extrem de fericit pentru vreo cateva zile. Din pacate, n-am putut opri la timp si n-am vrut sa incurc traficul... Un astfel de moment, insa, poate ramane in memoria unui om. Eu si-acum mi-aduc aminte de ziua in care am vazut pentru prima oara un Ferrari in fata blocului, in Suceava. E de neuitat. La fel, banuiesc eu, va fi si acest moment pentru pustiul acesta de care v-am spus.
Oricum, va recunosc, si eu m-am hilizit ca un pustan atunci cand am vazut portbagajul din fata. Cine ar crezut ca un astfel de lucru poate starni zambete?
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Nu stiu cat de relevant este, insa consumul afisat de calculatorul de bord a fost 20,3 l/100km la o viteza medie de 48 de km/h pentru 331 de km parcursi fara resetare. In aceasta valoare sunt cuprinse toate modurile de condus si, bineinteles, lansarile.
Per total, masina aceasta stie sa fie discreta, dar sa si ofera maximum de putere si distractie atunci cand acestea sunt cerute. E o combinatie neasteptata de buna intre un simbol, un daily drive si un generator de momente fericite.
TEST DRIVE. Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992) - pret si alte informatii
Modelul testat de mine se apropia usor de valoare de 179.000 de euro (TVA inclus), avand in vedere ca printre optiunile selectate pentru aceasta masina (imi amintesc ca) se numarau:
-
culoarea - 1288 euro;
-
jantele - 1190 euro;
-
pielea - 4700 euro;
-
scaunele adaptive, electrice, 18 directii - 3400 euro;
-
pachet sport design - 4100 euro;
-
sistemul PDCC - 3300 euro;
-
sistem evacuare sport - 2700 euro;
-
pachet sport chrono - 2400 euro;
-
sistem de inaltare a puntii fata (airlift, cum i-am spus mai sus) - 2500 euro;
-
PASM - 1000 euro;
-
LED Matrix Beam si Dynamic Light System - 3000 euro;
-
asistent parcare - 1000 euro;
-
iluminare ambientala - 500 euro;
-
scaune incalzite si ventilate - 1600 euro;
-
volan GT incalzit - 600 euro;
-
sistem BOSE Surround - 1500 euro.
Echipamentul optional complet se apropie cu usurinta de 40.000 de euro, avand in vedere ca pretul de baza al noului 911 Cabriolet (992) cu PDK este de 139.114 euro cu TVA inclus. Pretul, insa, poate trece cu usurinta de pragul psihologic de 200.000 de euro, avand in vedere optiunile de personalizare din belsug.
Concluzionand aceasta intreaga experienta, va spun ca eu am incercat sa gasesc lucruri negative despre aceasta masina. Am "gasit" un singur lucru: pretul. Ma asteptam sa plece de la aproximativ 70 - 80.000 euro. Dar daca stai sa te gandesti la ceea ce primeste pentru banii ceruti, lucrurile incep sa aiba sens.
Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet este o alegere pe care o faci cu sufletul si pe care nu o vei regreta. Trebuie, insa, sa te hotarasti cu privire la varianta pe care o vrei. Norocul e de partea. Ai de unde alege!
(Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro)
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!
Pe curand!