TEST DRIVE. Noul BMW iX3 – creat pentru a surprinde

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE. Noul BMW iX3 – creat pentru a surprinde
TEST DRIVE. Noul BMW iX3 – creat pentru a surprinde
de Florin Amariei la 01 Mar. 2021
Urmareste-ne pe Google News
bmw ix3bmw

Noul BMW iX3 mi-a fost  incredintat pentru o experienta rapida precum masina, asadar am condus-o cat de mult am putut pentru a va povesti cum sta treaba cu primul crossover SUV bavarez complet electric. Perspectiva pe care o veti gasi mai jos este una majoritar subiectiva, asadar va recomand sa tratati ce va expun in randurile care urmeaza ca pe o conversatie cu un amic pasionat de masini. Nu e un test per se, ci o incursiune rapida intr-un viitor succes european.
 

Inainte de toate, se cuvine sa va avertizez ca prima masina pe care am condus-o in calitate de jurnalist auto a fost un BMW X3. Viata mea profesionala in aceasta meserie provocatoare (dar faina peste masura) a inceput cu acest autovehicul si acum continua cu varianta sa adaptata la provocarile de mediu pe care le intampinam si incercam cu totii sa le rezolvam intr-o mai mare sau mai mica masura. 
 
X3-ul pe care l-am condus acum mai bine de patru ani era, culmea, propulsat de un motor pe motorina. Iata, asadar, cum doar intr-o perioada atat de scurta masina aceasta a evoluat precum un sportiv de inalta performanta cu aspiratii olimpice. BMW nu doar ca s-a aruncat complet in lupta pentru cucerirea teritoriului BEV-urilor cu garda la sol putin inaltata, ci a intrat efectiv in ring fara niciun fel de mila fata de competitori. Si, vestea cea buna e ca produsul in sine nu pare sa fie deloc grabit!
 
De altfel, e bine sa observam impreuna ca portofoliul BMW evidentiaza la capitolul X3 cel mai bine sloganul sau actual – „Puterea de a alege” –, loc unde gasim nu mai putin de 9 (noua!) variante de motorizari.

De la diesel sau benzina cu arhitecturi electrificate de 48V si pana la plug-in hybrid sau complet electric, poti alege fix ce ti se potriveste cel mai bine.

E un moment important de retinut, intrucat am presimtirea ca viitorul automotive nu ne va mai rezerva atat de multe optiuni. Ne vom alege doar dimensiunea bateriilor si cateva optiuni sau, mai rau, vom incheia abonamente pentru anumite dotari...
 


 
Merita, totusi, sa mentinem un ton pozitiv, asadar va subliniez un lucru pe care nu l-am mai gasit evidentiat in alta parte: „intamplarea” face ca Romania sa se numere fix printre primele tari in care ajunge iX3. Fata de Tesla, constructorul auto bavarez chiar isi asuma o serie de cheltuieli pentru piata din spatiul carpato-danubiano-pontic si ma bucur sa vad ca ne aflam si noi pe harta unor oameni din niste birouri importante.
 

Gata! Sa descoperim noul iX3!
 

Noul BMW iX3 – diferit, dar familiar
 

Aspectul exterior al acestui autovehicul ramane unul familiar pentru pasionatii si clientii marcii. iX3 poarta acelasi design agresiv cu caracter utilitar pe care l-am remarcat pana acum la celelalte variatiuni ale masinii. Noul sistem de propulsie complet electric aduce, totusi, o serie de schimbari care ii pun in valoare capacitatea de a strabate sute de kilometri cu zero emisii. 
 
„Rinichii” au ramas la o dimensiune familiara, dar acum sunt acoperiti de doua bucati de policarbonat negre prevazute cu o serie de indentari. Acest element permite intrarea aerului in camera de sub capota, dar asigura o reintepretare subtila a identitatii conventionale a automobilului prin utilizare de culori vii precum argintiul sau albastrul electrizant.
 


 
Aceleasi adaugiri le regasim si in farurile LED adaptive, semn ca uniformizarea contrastanta si discreta vine ca o completare a efortului depus pentru transformarea unui model de succes BMW. 
 
Mai mult, putem observa cu usurinta ca iX3 a primit si cateva redesenari subtile pentru a permite strapungerea aerului cu usurinta. Pentru o masina electrica acest aspect este important la capitolul eficienta, asadar aerodinamica (Cd=0,29) functioneaza in avantajul acestui crossover SUV.
 
Suprafetele finisate si accentele colorizate continua atat in lateral, cat si in spate. Acestea reusesc sa adauge un plus vizual pentru automobil, dar nu-l transforma ireversibil intr-un dizgratiat al familiei bavareze. Arata mai interesant, e mai atractiv si isi etaleaza progresul realizat de constructor la capitolul propulsie in stilul specific BMW i. De altfel, pot chiar spune ca iX3 este un autovehicul frumos, un reprezentant de seama al clasei din care face parte.
 


 
Am apreciat, totodata, atentia la detalii gandita pentru aceste modele de test venite special din Germania pentru noi. Pachetul standard Shadowline si jantele negre pun silueta alba a masinii in prim-plan. Te ajuta sa te concentrezi pe forma completa, nu doar pe anumite componente ale infatisarii exterioare. 
 
Per total, iX3 este un autovehicul electric pe baterii (BEV) care ne spune ca BMW s-a gandit serios sa intre in lumea autovehiculelor electrice. Arata bine, e placut sa-l privesti, nu are unghiuri rele si nu si-a modificat intreaga aparitie pentru a reflecta ca este electric. Fata de arhicunoscutul i3 sau i3s, acest exemplar bavarez pastreaza o nota din normalitatea pe care am cunoscut-o pana acum si asta ma bucura. Tranzitia catre mobilitate personala fara emisii n-ar trebui sa reprezinte o experienta cathartica.
 
Sa vedem acum ce ne rezerva la interior!
 

Noul BMW iX3 – multe dotari standard!
 

Primul contact cu habitaclul acestui BEV mi-a reamintit faptul ca ma aflu in posesia temporara a unui automobil premium, gandit si executat asa cum trebuie. Impactul initial al patrunderii in interior este unul care te bucura. Tot ce atingi ofera un feedback placut, calitatea materialelor este una foarte buna, iar tehnologia disponibila iti asigura calmul necesar cu privire la provocarile contemporane de conectare. 
 
Scaunele, desi nu sunt la fel de primitoare ca in X5, X6, Seria 5 sau Seria 6, asigura un suport bun. Te imbratiseaza fara probleme si pot fi ajustate imediat pentru a-ti oferi pozitia ideala de condus sau pentru a-ti garanta o calatorie placuta ca pasager. Pielea Vernasca maro inchis a oferit, totodata, o nota de culoare pentru interiorul lui iX3. 
 
 
Pe langa butoanele galvanizate care incurajeaza notiunea de premium, regasim aceleasi accente albastre adaugate discret pe volan, schimbator si butonul pentru pornirea/oprirea masinii. 
 
Eu am reusit sa ma fac confortabil imediat in iX3, dar volanul non-M mi s-a parut o idee cam subtire pentru aceasta masina si modul in care stie sa-si livreze puterea. Mai mult, pentru un motiv pe care nu il inteleg, pe acest BEV nu poti echipa scaune ventilate si volan incalzit. Pe alte modele de X3 se pot alege aceste optiuni.
 
Vestea cea buna, insa, este ca prin tranzitia catre electrificare completa BMW n-a scapat nici macar o picatura din identitatea sa utilizata la interior. Daca ai avut un alt model recent al marcii pe mana pana acum, intalnirea cu iX nu va necesita niciun fel de readaptare. Avem parte de aceeasi filosofie dinamica si de calitate cu care constructorul auto ne-a obisnuit. Ramane intr-o zona de confort apreciabila.
 
Multiplele sisteme de asistenta disponibile standard iti pot veni oricand in ajutor, iar afisajele de inalta calitate si suficient de luminoase vor garanta utilizarea masinii in multiple conditii fara stres.
 
 
Fiind dotat cu radare si camere, noul iX3 poate naviga fara probleme singur pe autostrada. Va necesita, totusi, confirmarea ca cineva se afla la volan in situatia in care soferul se relaxeaza prea mult. In situatia in care nu-l detecteaza, sistemul va opri treptat masina si va actiona avariile. 
 
Observam, asadar, ca noul iX3 nu este doar un alt crossover electrificat, ci un automobil care vine la pachet cu o serie de tehnologii utile, cu materiale de calitate si se prezinta intr-o forma cunoscuta ce respecta inaltele standarde ale constructorului.
 
Spatiul decent pentru cei aflati in interior este accentuat suplimentar de trapa panoramica uriasa care permite patrunderea luminii in habitaclu si garanteaza ca peisajele impresionante din calatorii vor putea fi savurate din mai multe unghiuri. 
 
 
In aceeasi ordine de idei, mi-a placut faptul ca suprafetele vitrate mari nu permit crearea de spatii greu vizibile. Geamurile pot fi coborate integral in portiera, asadar copiii sau animalele de companie vor avea de ce sa se bucure cand vremea e permisiva. E bine sa fii in iX3, iar asta nu se aplica doar soferului!
 
Automobilul este versatil, avand in vedere ca bancheta spate poate fi pliata si se creeaza un spatiu imens pentru depozitarea lucrurilor voluminoase. Pentru cei creativi si cu spirit de aventura, iX3 se poate transforma cu usurinta intr-o camera de hotel pentru doua persoane. 
 
Un aspect care mi-a atras, totusi, atentia si m-a pus pe ganduri este portbagajul din fata care lipseste. In mod normal, absenta motorului pe combustie interna ar trebui sa ofere un loc in plus pentru depozitare. Audi e-tron, un competitor direct pentru iX3, are frunk/froot/portbagaj in fata. E mic, dar e utilizabil pentru cablurile de incarcare. 
 
 
Acestea fiind spuse, iX3 este un automobil reusit la capitolul design interior. Bifeaza aproape toate casutele necesare pentru a fi o alegere demna pentru familii, indivizi cu viata dinamica sau, pur si simplu, pentru mobilitatea personala imaginata si oferita de BMW. Te simti ca acasa in aceasta masina, iar faptul ca e complet electrica e doar un bonus.
 
Acum, insa, e momentul sa va spun ce-am aflat despre autonomie si aceasta motorizare care promite sa ne scape de mirosurile neplacute ale gazelor de esapament.
 

Noul BMW iX3 – tractiune doar spate si o baterie potenta
 

Am fost entuziasmat de activarea acestei masini pentru prima data. Este pariul pe care-l face un alt constructor auto european important in lumea electrificarii complete. Cu putin timp avut la dispozitie, am vrut sa plec cat mai repede cu masina.
 
Am preluat-o incarcata 100%, iar iX3 imi afisa o autonomie disponibila de 310 km. Stiind, insa, ca bateria cu o capacitate neta de 74 de kWh poate fi suficient de versatila pentru a-mi oferi mai mult si ca in doar 34 de minute pot obtine o incarcare de la 0% la 80%, am plecat fara niciun stres la drum. Cu modul EcoPro activat, primul kilometru a fost extrem de natural. N-am simtit in niciun fel ca propulsia electrica sau tractiunea doar spate ar schimba in vreun fel asteptarile dinamice pe care le aveam de la aceasta masina.

Dimpotriva, directia a parut mult mai naturala, absenta motorului si geamurile duble au garantat o experienta linistita si puterea disponibila aproape instant impreuna cu centrul de greutate coborat mi-au creat impresia ca-s la volanul unui coupe dinamic. Culmea, pentru cateva momente iX3 mi s-a parut mult, mult mai distractiv decat X3 M!
 
Dupa o ora de condus prin Bucuresti cu AC-ul pornit, am parcurs 27 de kilometri cu o medie a vitezei de 29,6 km/h. Consumul afisat de computerul de bord era 18,8 kWh/100km, iar autonomia scazuse la 297 de km. Practic, am facut 14 km in plus fata de estimarea initiala. Masina se adapteaza constant stilului de condus si estimeaza autonomia in baza unor serii de calcule complicate care au in vedere o multime de factori. Vestea cea buna, totusi, este ca iX3 este incredibil de eficient. Nici nu putea sa fie altfel, avand in vedere ca automobilul utilizeaza tehnologia eDrive ajunsa deja la a cincea generatie! Pe langa eficienta, e important sa va spun si ca motorul sincron nu are in componenta sa metale rare ale caror exploatare poate fi negativa pentru mediul inconjurator. Mai mult, pana si bateria este dezvoltata de BMW cu resursele primare cumparate de la furnizori precum CATL din China. Din 2024, constructorul auto german va folosi si baterii a caror provenienta va fi din Suedia.
 
Cei 286 de cai putere ai iX3 nu puteau fi chinuiti doar in aglomerarea urbana, asadar am cautat iesirea din Capitala pentru a vedea consumul pe autostrada. Astfel, pe A3, am remarcat ca a conduce o astfel de masina te plaseaza oarecum in viitor. Vazandu-i pe ceilalti colegi de drum cu masini cu tobe de esapament, mi se crea impresia ca arderea combustibililor fosili este o practica pe care ar trebui s-o lasam in urma. 
 
Ceea ce stiu, insa, ca va intereseaza este consumul. Am lasat modul EcoPro activ, iar pana la destinatie am rulat cu o viteza medie de 123,6 km/h de-a lungul a 22,3 km.

Consumul afisat a fost de 26,7 kWh/100 km, iar autonomia scazuse la 261 de km. Pana acum, nimic rau de scos in evidenta. iX3 s-a descurcat impecabil. Mai mult, e usor de controlat pe drumuri de mari viteza, poti face fara niciun stres depasiri, ai la dispozitie o multitudine de sisteme de siguranta si chiar poti sa nu te gandesti ca ramai fara curent in baterie. 
 
 
La intoarcerea in Bucuresti am selectat modul confort si am lasat pilotul automat avansat sa-si faca treaba. Cu o viteza medie de 92 km/h si aceeasi distanta parcursa ca la plecare, am obtinut un consum de 19,4 kWh/100km. 
 
Sunetul acceleratiei in modul Sport (cand nu am mai masurat consumul) este fantastic si se observa mana lui Hans Zimmer aici, iar garda la sol decenta ofera un avantaj pentru a calatori prin tot felul de locuri.
 
V-am oferit aceste date pentru a trage propriile concluzii, insa vreau sa mai continuati cu cititul putin.
 
iX3 nu a venit in Romania ca sa revolutioneze piata auto de masini electrice, ci ca sa ofere o alternativa de incredere pentru cei care au simtit deja avantajele acestei propulsii si nu vor sa se mai desparta de ea. Acestea fiind spuse, iX3 este un compromis. Masina este al naibii de eficienta si inteligenta, dar pastreaza trasaturile consacrate pentru BMW fara sa consume o cantitate uriasa de energie. 
 
Din scurta experienta avuta cu iX3, va pot spune ca autonomia avuta acum este una destul de buna. Putea sa fie mai mare? Da. Dar, intr-un astfel de scenariu, si masina era mai grea! Se pierdea din identitate.
 
BMW a facut un crossover electric care se bazeaza pe succesul unui model din gama sa si ni l-a adus cu speranta ca din ce in ce mai multi vom incepe sa tranzitionam inspre aceasta zona. E o propunere buna, una cu care eu nu am simtit nicio clipa acel „range anxiety” enervant. Cu modul „B” la indemana, te poti asigura ca inmagazinezi energia obtinuta prin decelerare si ai posibilitatea sa faci mai multi kilometri. Cuplul de 400 Nm disponibil integral aproape instant este mai mult decat suficient pentru a te distra cand drumul o permite, iar eu, unul, stiu ca asa am facut in scurtul timp petrecut la volanul acestui reprezentant bavarez. Cel mai tare lucru, insa, il constituie directia si tractiunea spate: simti ca esti intr-un BMW al trecutului, dar portat in 2029.
 
Per total, iX3 este un crossover dinamic cu pedigree care-l recomanda oriunde si oricand. BMW n-a dat-o in bara cu aceasta masina, ci ne-a adus o oportunitate faina pentru mobilitatea personala. N-am ce sa-i reprosez cu adevarat. Lipsa volanului incalzit sau a portbagajului fata chiar nu constituie probleme ce merita luate in calcul. Pachetul total este unul prea atragator! 
 
De-abia astept, insa, ziua cand autonomia lui iX3 va fi de 800 km cu 100% baterie si greutatea masinii nu va creste.
 

Noul BMW iX3 – pret si concluzii
 

Pretul pentru BMW iX3 in Romania pleaca de la 64.081 euro cu TVA. Suma e destul de mare, dar automobilul se prezinta standard (varianta Inspiring) cu o serie de echipamente utile precum trapa panoramica, jante 19”, sisteme de asistenta pentru condus si parcare, Drive Recorder, suspensii adaptive fata sau scaune reglabile electric.
 
Pretul poate scadea cu ajutorul programelor de stat Rabla, dar ce cere BMW pentru aceasta masina nu e exagerat, mai ales daca luam in calcul si ofertele personalizate pregatite de dealeri. Pentru o achizitie pe un termen de 5 ani, iX3 ar putea fi cea mai buna idee. Provocarea de infruntat ramane infrastrusctura de incarcare nationala care este si va ramane in dezvoltare. 
 
 
Concluzionand, mie iX3 mi-a lasat impresia ca a fost creat pentru surprinde. Ca e vorba de clienti, momente, competitia sau pur si simplu alti doritori de sprinturi „semaforicesti”, n-are importanta. Este un pachet atat de atractiv ca, in loc sa va zic sa mergeti s-o testati ca sa va convingeti ca ce zic e adevarat, va spun ca l-am sunat deja pe tata sa-i povestesc de masina si ca mi-as dori sa-l vad la volanul ei. I-a placut lui X7, dar acest iX3 este ceea ce cauta pana acum si n-a gasit. El inca nu stie acest lucru, dar va afla in curand!
 
Iti multumesc pentru ca ai ajuns pana aici!
 
Pe curand!
 
Fotografii de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro!


 

Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x