In al doilea rand, Hyundai Santa Fe 2021 sau Hyundai Santa Fe facelift a ajuns in Romania cu noile imbunatatiri pe cai mari. Automobilul s-a intors intr-o piata unde ii merge destul de bine, asadar a trebuit sa pluseze cu ceva consistent pentru a deveni din nou o achizitie care merita luata in calcul. Acestea fiind spuse, incepem cu o scurta privire asupra designului exterior.
Eu, unul, o recunosc. Nu sunt un fan al blocurilor optice separate. Imi place sa fie totul pus intr-o singura forma. Culmea, noul Santa Fe vine cu o astfel de propunere si nu mi-a creat niciun fel de nemultumire. Luminile de zi (DRL) formeaza un „T” stilat care este o idee intrepatruns de o bucatica de caroserie si releva o caracteristica interesanta a acestei masini: este pregatita pentru a infrunta capriciile romanului modern, in cautare de nou.
Desi Santa Fe nu este cat un X7, grila destul de mare cu logo-ul care nu troneaza fix in mijlocul acestui ansamblu ar putea sa dea de furca oricui incearca sa preia detaliile despre acest SUV dintr-o prima privire.
Concentrand inspiratia oferita de designul exterior frontal al noului exemplar Hyundai, pot spune ca arata chiar intimidant. Important este sa te bucuri de acest desen futurist adaptat pentru modelul sud-coreean in intregimea sa. N-are rost sa-l separi pe elemente. E un tot unitar impresionant care releva un progres important pentru marca. Asta, bineinteles, pana vine si Ioniq 5 la noi!
Corpul generos al noului Santa Fe este tradat de perspectiva laterala, acolo unde putem remarca o forma dedicata pentru cei care vor sa foloseasca masina alaturi de cei dragi.
Garda la sol generoasa si marginile din policarbonat care protejeaza caroseria impreuna cu decupajele inteligente ale usilor care acopera parti din interior si le feresc de mizerie creioneaza un peisaj de care orice familist s-ar indragosti. Chiar si asa, nu vad de ce nu ar putea fi folosita si pe post de masina de serviciu pentru un executiv al unei companii. Nu de alta, dar bifeaza mare parte din cerintele necesare pentru transportul in siguranta, mai ales ca a obtinut 5 stele la testul EuroNCAP cu un scor de 94% pentru protejarea ocupantilor adulti. Bun!
In varianta testata, eu m-am bucurat sa regasesc acea reciprocitate in nuante pe care tot stiti ca o mentionez. Jantele argintii se completau cu accentele nichelate de pe marginile suprafetelor vitrate si permiteau intregii caroserii sa apara intr-o lumina dinamica, dar si serioasa.
Din spate, avem parte de o infatisare moderna complet LED cu un bandou de lumina care se extinde elegant chiar sub logo-ul Hyundai. Semnatura luminoasa este una de marimi generoase, insa se incadreaza intr-o limita care reflecta cu brio marimea SUV-ului si se asorteaza cu aceasta.
Un alt aspect interesant a fost absenta sistemului de esapament din acest conglomerat vizual. Acesta poate fi observat doar daca iti doresti acest lucru. In rest, automobilul pastreaza un design curat, cu decupaje fine dar de marimi care se potrivesc cu silueta sa.
Per total, la capitolul design exterior Hyundai Santa Fe 2021 reuseste sa ofere o imagine placuta, iar cand te scufunzi in detalii ramai cu aproape aceeasi idee. Aspectul SUV-ului este unul predominant dur, dar aceasta caracterizare se impleteste de minune cu o eleganta pe masura care reflecta identitatea sud-coreeana a masinii. Mie imi place cum arata si ma bucur ca avem parte de aceasta diversitate.
In al treilea rand, trebuie acum sa pasim si in interior. Aici am descoperit un contrast placut intre nuante de maro inchis si negru. Inca o data, ni se dovedeste ca Hyundai urmareste sa ofere optiuni diversificate de echipare a masinilor sale. Balansul acesta se regaseste in intreaga masina ca un vals care ar vrea oricand sa se transforme in ceva mai mult de atat.
Momentul in care deschizi portiera este unul care te frapeaza. Nu stiu de voi, dar eu nu m-as fi asteptat la o asa ambianta. Vrei sa intri in acest habitaclu si curiozitatea ta este imediat starnita de ecrane si (sunet de tobe...) butoane! Da, avem butoane pe care poti sa apesi linistit oricand si ma bucur tare mult pentru asta. Odata ce le-ai dibuit pozitia, reflexul se va ocupa de actionarea comenzilor cu usurinta.
Accesul pentru sofer este usor. Chiar daca garda la sol este generoasa, nu trebuie sa depui vreun efort urias pentru a te urca la volan. Am avut chiar si pasageri mai mici care s-au agatat imediat de aceasta masina si s-au aratat incantati.
Locul soferului seamana precum un centru de comanda al unei aeronave sofisticate. Desi aseazarea butoanelor si a ecranelor este una naturala, faptul ca ai atatea scurtaturi la indemana pentru cele mai importante dotari iti confera senzatia ca esti permanent in control si poti face orice.
M-am asezat in scaunul conducatorului si m-am bucurat sa remarc ca eu (1,92, 115kg) mi-am gasit imediat pozitia preferata si am reusit sa fiu confortabil. Comenzile pentru miscarea electrica a acestor fotolii ventilate (da, vara sunt o binecuvantare!) sunt la indemana si pot usor accesate, chiar daca ai si ceas la mana. Sprijinul lateral, de asemenea, este o surpriza placuta. Nu m-as fi asteptat sa fie atat de bine gandit.
Ca orice SUV care-si respecta denominarea, noul Santa Fe vine la pachet cu o multime de spatii de depozitare. In usi ai loc pentru cate o sticla de 1,5 litri de apa securizata corespunzator, dar si pentru alte lucruri de dimensiuni mai mici. Cotiera in care intra aerul conditionat rece este destul de incapatoare si poate acomoda recipiente chiar si de 1 litru. Ce mi s-a parut putin ciudat a fost implementarea unui singur suport de pahare accesibil imediat, insa am trecut acest aspect cu vederea pentru ca am beneficiat de un spatiu dedicat pentru telefon care avea si incarcare wireless.
Instrumentarul de bord si ecranul sistemului de infotainment sunt iluminate corespunzator in orice conditii de drum, iar faptul ca exista si capacitate touch pentru display-ul central e un bonus. Recunosc ca nu prea l-am folosit, dar e util sa il ai.
Din pacate, integrarea Apple CarPlay (care poate fi realizata wireless!) nu este facuta pe intreg ecranul. Acelasi scenariu este valabil si pentru Android Auto.
N-am zis nimic despre volan pentru ca este unul care nu impresioneaza in vreun fel anume, dar nu este nici nepotrivit. Acesta are dimensiunea ideala, iti permite sa vezi instrumentarul de bord cu usurinta si vine la pachet cu o serie de scurtaturi esentiale. Mai mult, este si incalzit! Iarna... E un vis.
Merita mentionata aici si grafica diferita pentru fiecare mod de condus in parte. Pe langa faptul ca arata contemporan, iti ofera si o confirmare aflata in raza ta vizuala pentru momentele in care alegi sa setezi trenul de rulare pentru a raspunde conform conditiilor de drum.
Selectorul pentru modul de condus si tipul de drum pe care te afli este inteligent pozitionat in ansamblul central al butoanelor cu o pozitie in relief si o forma distincta. Acesta indeplineste o dubla functie printr-o simpla apasare a unui singur buton. Imi place cum a fost implementata aceasta caracteristica.
Trebuie sa subliniez aici un avantaj: daca masina este setata in modul Eco, ramane in modul Eco. Nu-ti vor fi resetate comenzile la oprire, lucru care mie mi-a placut!
Un aspect fain si util pentru viitorii proprietari ai acestui automobil este reprezentat de scaunele culisante din spate care pot fi date mai fata sau mai in spate, dar care au si un spatar ajustabil. M-am bucurat sa vad acest lucru si va spun ca este o optiune foarte utila pentru momentele in care ai bagaje voluminoase de transportat sau, pur si simplu, vrei sa te asiguri ca cei dragi tie au cat mai mult spatiu la dispozitie.
Din portbagajul generos observam si suprafetele vitrate mari care permit intrarea in cabina a luminii si garanteaza ca excursiile nu vor fi niciodata lipsite de admirarea traseului. Geamurile coboara complet, asadar intrarea in natura se poate face fara folosirea aerului conditionat si fara limitari.
Trapa panoramica este una suficient de mare si, fata de alte SUV-uri, poate fi acoperita complet astfel incat sa blocheze soarele puternic. De asemenea, exista si perdelute in spate.
Fiindca sunt un aventurier zapacit uneori, va pot confirma ca in noul Santa Fe pot dormi doua persoane fara nicio grija. Exista suficient spatiu pentru cei in cautare de senzatii tari si fara intrarea in aceeasi corvoada turistica anuala. O patura, doua perne si un cearsaf sunt suficiente pentru a-ti crea instant propria camera de hotel pe patru roti in care te vei simti ca acasa.
Per total, Hyundai Santa Fe 2021 are un interior primitor, actualizat pentru a corespunde pretentiilor curente ale clientilor si vine cu cateva facilitati folositoare. Mi-a placut tot ce am gasit aici si singurul lucru pe care poate l-as fi vrut in plus ar fi fost un sistem de sunet mai bun.
Acum urmeaza verificarea pe traseu.
Sa pornim la drum!
In al patrulea rand, am aceasta placere constanta cu fiecare masina a verificarii consumului real. Santa Fe n-a scapat de acest aspect, asadar va pun la dispozitie aceste valori inainte de a va etala ce-am remarcat eu.
In urma experientei avute impreuna, va pot spune urmatoarele:
doar Bucuresti: 9,6 l/100 km pentru o distanta de 151 de km;
autostrada: 7,3 l/100 km pentru o distanta de 46 de km parcursa cu 122 km/h;
drum national: 5,4 l/100 km pentru o distanta de 287 de km parcursa cu 67 km/h.
Se poate intui, asadar, ca este vorba despre un propulsor diesel care ofera aceste valori de consum prietenoase si, as spune eu, chiar impresionante. Avand in vedere ca am plecat in drumetie cu alte trei persoane la bord si bagaj, 5,4 l/100 km chiar nu denota vreun propulsor insetat.
Pe autostrada am remarcat ca in treapta a opta motorul este mentinut la 2.000 rpm. M-as fi asteptat ca acul turometrului sa fie o idee mai jos, dar avand si uree de ars, si un motor diesel de intretinut corespunzator, nu ma plang. Dimpotriva, cred ca este o idee buna.
Zgomotul vantului se face remarcat de-abia la peste 135 de km/h, un plus urias pentru acest SUV. Progresul este palpabil!
Santa Fe-ul testat avea si pilot automat cu functie de urmarire a masinii din fata sau franare rapida in cazul in care cineva iti taie calea, insa acesta nu este la fel de rafinat ca sistemele pe care le gasim pe exemplare din Germania. Bineinteles, exista si o diferenta de pret considerabila...
Exemplarul pe care Hyundai Romania mi l-a incredintat pret de cateva zile are un cost de achizitie valabil prin programul Hyundai 2021 de 46.291 euro cu TVA inclus.
Nici nu stiu ce sa spun. As inclina sa zic c-ar fi trebuit sa se situeze sub 40.000 de euro ca e vorba de Hyundai, dar avand in vedere confortul, spatiul, dotarile, progresul realizat de la fosta generatie, implementarea unor tehnologii noi precum camerele laterale care se activeaza cand semnalizezi pentru a-ti oferi un plus de vizibilitate, designul exterior pragmatic si zgarcenia propulsorului... Nu prea pot face asta.
Noul Hyundai Santa Fe este un automobil bun. Isi indeplineste rolul de SUV si chiar ofera multe din optiunile care iti creioneaza o stare de bine in spatele volanului. Este o masina sigura, stabila, dinamica si nici nu se compromite printr-un anumit loc.
Eu nu i-am gasit un defect care sa ma faca sa renunt sau sa nu v-o recomand.
Drept urmare, concluzionand aceasta experienta, nu pot decat sa va spun ca merita sa testati noul Hyundai Santa Fe. S-ar putea sa devina un adevarat prieten al familiei si o masina de care va veti desparti cu greu. Ba chiar indraznesc sa va spun c-ar trebui sa aruncati un ochi si la varianta PHEV cu motor de 1,6 litri benzina. E o idee mai scumpa, dar prin programul Rabla puteti obtine o reducere care aduce masina la nivelul de cost al celei testate de mine. Oricum ati decide, trebuie sa retineti ca noul Santa Fe este surprinzator de fain!
Pe curand!
Date tehnice utile
Capacitate cilindrica (cmc) – 2.151
Putere (CP/rpm) - 201/3.800
Dimensiuni L/l/h (cm) – 478,5/190/171
Combustibil - motorina
Capacitate portbagaj (litri) - 634
Capacitate rezervor (litri) - 67
Cuplu Maxim (Nm/rpm) - 440/1750-2750
Greutate (kg) - 1865
Cutie de viteza/Nr.rapoarte - DCT/8
Viteza maxima (km/h) - 205
Acceleratie 0-100 km/h (s) – 9,2
Sarcina pe carligul de remorcare/echipamente optionale (kg) - 100/146
Consum oficial* NEDC (litri/100km)/CO2 (g/km)
urban 6,7/177;
extraurban 5,4/142;
mediu 5,9/155.
Sarcina remorcabila cu dispozitiv de franare/fara (kg) – 2.500/750
Consum WLTP (litri/100km)/CO2 (g/km) – 6,9/180
Nivel poluare - EURO 6d
Foto: Gabriel Preda pentru Manager.ro
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si