TEST DRIVE cu tata. BMW X7 xDrive40i (G07) este despre familie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE cu tata. BMW X7 xDrive40i (G07) este despre familie
Marturisesc de la bun inceput ca am fost unul dintre oamenii care n-au fost deloc impresionati de anuntul facut de BMW cu privire la lansarea X7. Situatia chiar s-a inrautatit cand am vazut fotografiile cu masina care urma sa fie produsa in serie. Pur si simplu nu mi-a starnit nicio emotie. Proportiile pareau uriase de-a dreptul, iar noul limbaj de design pur si simplu ma "speriase". Mintea mea se blocase pe urmatorul gand referitor la acest vehicul: "E clar facut pentru America de Nord". Era un SUV complet nou, dar arata ca un tanc ce nu parea ca poate umbla confortabil prin noroaie... Eram complet debusolat cu privire la X7.
A trecut apoi o perioada in care am asteptat sa ajunga si la noi. Am mai urmarit modul in care au prezentat-o jurnalistii din alte tari, am mai discutat cu unii reprezentanti BMW din tara... Ba chiar vazusem un model inmatriculat in Capitala pe Dorobanti, in timp ce ma indreptam spre birou.
Pana cand am ajuns cu curiozitatea la un nivel de nerabdat. Voiam sa pun mana pe aceasta masina pentru a o intelege si, mai important, pentru a afla de ce BMW a vrut neaparat sa creeze un frate mai mare pentru X5.
Au trecut cateva saptamani pana am putut sa-l insfac din bratele BMW Romania, insa in cele din urma am reusit. X7 a ajuns la mine, iar acum ajunge in fata dumneavoastra.
Acest test drive va fi putin mai diferit fata de ce v-am prezentat pana acum. Ati observat (daca ati citit si alte materiale semnate de mine) ca am pastrat un anumit stil clar de analiza a masinilor pe care le conduc. In cazul lui X7 voi face o exceptie.
Veti observa imediat si de ce.
TEST DRIVE cu tata. BMW X7 xDrive40i (G07) - din Bavaria, cu drag
Parerea mea proprie si personala este ca X7 a aparut ca raspuns la modelul GLS al celor de la Mercedes-Benz. Nu stiu exact ce cota de piata este de impartit aici, insa aceasta masina nu ar fi fost astazi prezentata pe Manager.ro daca nu considera compania ca merita facuta o astfel de investitie. Din punct de vedere al afacerilor si al crearii unui nou produs, atat am de spus. Restul va fi legat strict de experienta pe care eu am avut-o cu BMW X7.
Ne-am intalnit intr-o parcare intunecata si putin inghesuita. L-am zarit, culmea, din prima. De obicei, imi ia cateva minute pana gasesc locul in care e parcata masina de test. Avand in vedere conditiile date, am petrecut cateva minute pentru a ma obisnui cu marimea acestui automobil de-a dreptul impresionant. Este o aparitie pentru ochii oricarei persoane. Il vezi fara sa vrei si stii instant carui brand apartine. Nu poate fi confundat.
Prima impresie in realitate a fost complet diferita fata de ceea ce am vazut eu in fotografiile altora publicate online. Masina aceasta nu este vulgara, nu este exagerata, nu este un experiment. X7 inglobeaza o serie de caracteristici pozitive pe care le identifici foarte usor. Desi e un vehicul mare, nu e exagerat. Desi prezinta cateva elemente desenate indraznet, nimic nu e pus nelalocul lui. Desi pare a fi impunator si agresiv, e de fapt un prieten si un bun coleg de trafic. Atingi automobilul si iti dai seama ca ai in el un viitor aliat pentru amintiri pe care cu greu le vei uita. Bucuria, insa, iti va fi impartita si de membrii familiei. Ei vor simti acelasi confort ca tine. Doar acest gand face dintr-o persoana care tine la apropiatii sai sa zambeasca fara sa parcurga nici macar un kilometru. E magic.
Bun, am asimilat gandurile acestea initiale. Am zambit. Am fost curios. Am analizat, am verificat proportiile. E mai mare decat un Bentayga (despre care vom discuta in curand), dar mai mic decat un Range Rover. Eram intrigat si, recunosc, putin intimidat de faptul ca va trebui sa o returnez exact in aceeasi conditie in care am preluat-o. Am tras o gura de aer si am urcat la volan. Primul moment in care pasesti in X7 e transcendent. Ti se va parea ca ai fost instant transportat intr-o zona de confort, de o siguranta iesita din comun. Am fost efectiv impresionat de multitudinea de tehnologii prezente la bord, de variantele de personalizare si de individualizare a confortului. E important sa subliniez faptul ca acest material nu a fost in niciun fel sponsorizat sau influentat de BMW. Pur si simplu, va transmit exact ce am trait eu. Atat si nimic mai mult.
Odata ce-am inchis portiera... Nimic! Imi auzeam respiratia. M-am regasit intr-un mediu complet diferit fata de ceea ce tocmai parasisem. Se facuse liniste. O liniste atat de faina incat nu-mi venea nici macar sa pornesc motorul.
M-am asezat confortabil in fotoliul soferului (ca scaun sigur nu mai poate fi la cat e de mare), mi-am gasit cu usurinta pozitia ideala avand in vedere multiplele variante de ajustare, mi-am pus centura, aranjat oglinzile si am apasat pe Start. Un buton destul de mic pentru o masina de asemenea statura, insa optiunea CraftedClarity face acest simplu gest putin mai special. Nu in orice masina poti spune ca apesi pe cristal pentru a o porni.
Ca tot suntem la "butoane", trebui sa precizez ca galvanizarea (cum o fi ea facuta) este una dintre cele mai bune decizii ale bavarezilor. Pur si simplu, intreaga experienta din interior devine mai exclusivista, mai speciala. Fiecare atingere se simte diferit fata de alte masini. Ajungi sa stii ca ai facut alegerea potrivita pentru propria ta dorinta si personalitate prin confirmari atat de simple precum modificarea volumului, spre exemplu. Mai are rost sa spun ca nici nu trebuie sa le atingi, daca bifezi si optiunea "Gesture control"? Pur si simplu iti invarti mana prin aer facand cateva semne predefinite si sistemul de infotainment iti raspunde.
Pana la urma, a trebuit sa plec. Eram asteptat acasa de oamenii mei dragi cu care planuisem un drum destul de lung inspre Suceava.
Am pornit motorul pe care de-abia l-am simtit. Un sunet extrem de slab s-a auzit de sub capota. Nicio vibratie n-a fost resimtita in habitaclu. Imediat au reactionat senzorii si pe ecranul urias de infotainment mi-au aparut doua perspective de o calitate neasteptat de buna oferite de multiplele camere instalate pe masina. Ceea ce credeam ca va fi o manevra destul de complicata s-a dovedit a fi floare la ureche. Am iesit cu grija din locul de parcare, dar fara mare stres. BMW X7 incepe deja sa ma surprinda cu usurinta cu care poate fi manevrat. La capitolul dotari... Inca mai avem de descoperit!
Cupholdere incalzite (si racite)! Surprinzator, asa-i? Sa fii bucuros de o astfel de optiune pe un mastodont care depaseste usor pragul de 100.000 de euro poate parea ludic, insa iarna vei fi recunoscator ca ai bifat si acest lucru in momentul plasarii comenzii. Aveam o ciocolata calda la pachet de care am putut sa ma bucur pana la ultima picatura pentru ca X7 a fost dotat chiar si cu o astfel de facilitate.
Masina aceasta este extrem de usor de condus in oras. O spun atat de direct pentru ca pur si simplu am fost impresionat de cat de simplu a fost sa ma strecor cu ea prin trafic. E drept c-am capatat rapid incredere in sistemele de asistenta si in faptul ca oricand puteam activa sofatul asistat de inteligenta artificiala, dar nu erau necesare. Volanul e atat de placut de tinut in mana, iar masina raspunde atat de clar la orice comanda ii dai tu incat nu simti nevoie de o "mana invizibila" care sa te ajute. Esti sigur pe tine si stii ca poti face lucruri mai complicate fara a fi constrans de marime.
Fascinanta, insa, este usurinta cu care BMW X7 se distinge de restul automobilelor.
Am ajuns cu ea in fata blocului si-am parcat-o fara nicio grija (cu toate ca ea poate face singura aceasta manevra), insa primul test adevarat "a la Bucarest" a urmat la scurt timp dupa ce ati vazut in videoclipul de mai sus: urcarea pe bordura. Am luat in calcul doua variabile: greutatea marea si jantele uriase. Stiam ca aceasta operatiune trebuie facuta grija. Problema mea a fost ca nu m-am gandit si la suspensiile pe perne de aer! X7 a trecut peste bordura de parca ar fi fost o mica pietricica in calea sa. Bine de stiut! Acest SUV stie sa fie practic in situatii incomode si iti va oferi increderea necesara pentru a face si manevre putin mai complicate.
Aici este demn de mentionat si faptul ca acest SUV avea bifata optiunea "rear wheel steering", adica directie pentru rotile spate. La viteze mici acestea se intorc in sens opus directiei fata pentru o manevrare cat mai facila in locuri stramte, iar la rulare mai intensa vor urma comenzile puntii fata pentru a contribui la o stabilitate de neegalat.
V-am spus ca X7 a continuat sa impresioneze de la inceputul preluarii, iar pana acum nu a dezamagit deloc. Am plecat cu un set de impresii descurajante, dar senzatia detinerii acestui automobil sterge rapid tot ceea ce spun altii despre ea.
Am pus, in cele din urma, bagajele-n masina cu usurinta pentru ca puntea spate poate fi coborata pentru a-ti usura accesul la portbagaj, iar faptul ca designul permite impartirea in doua a haionului face ca aceasta operatiune sa devina un task extrem de simplu de indeplinit. In plus, cele doua banchete pot fi coborate si-ti asigura un spatiu extraordinar de mare, chiar cel mai mare din clasa sa (750 de litri). Doua persoane pot dormi confortabil in aceasta masina!
TEST DRIVE cu tata. BMW X7 xDrive40i (G07) - parasim Capitala
Pasagerii-s in masina, bagajele-s asigurate, asadar putem pleca! Ne asteapta un drum de 440 de km pe E85.
Acum ca ne-am facut cu totii confortabili, e momentul sa marturisesc faptul ca am ajuns sa fiu invidios (si putin suparat) pe cei doi pasageri ai mei care au ales sa stea in spate. Pana la urma, i-am inteles. Cine ar refuza un film stand in fotoliu incalzit si cu racoritoare la temperatura dorita la dispozitie? Sistemul de entertainment "Professional" pentru locurile spate costa el 2660 de euro, dar iti mentine familia sau prietenii ocupati cu ce vor ei, chiar si TV. Nu exagerez cand va spun ca poate fi conectat chiar si un PS4 la cele doua ecrane... Dezavantajul a fost ca a trebuit sa le ascult si eu pelicula, intrucat in masina nu erau de gasit castile wireless pe care le primesti cand o comanzi.
Luand in calcul faptul ca eu nu am avut acces la o astfel de sesiune VIP de relaxare, m-am multumit cu multitudinea de optiuni de personalizare puse la dispozitie si am transformat locul soferului in centrul de comanda al unui tanc prietenos.
De la iesirea din Bucuresti si pana in apropiere de Buzau, X7 s-a condus singur practic. Tot ce am avut eu de facut a fost sa tin mana pe volan pentru ca sistemul de asistenta semi-autonom (il limiteaza legea si infrastructura, altfel ar fi capabil sa te duca linistit la destinatie) cere periodic confirmarea faptului ca esti acolo.
Stie sa vireze singur, stie sa isi tina banda confortabil fara sa te tot apropie de margini, stie sa opreasca (extraordinar de delicat pentru un SUV de lux de familie) cand detecteaza un obstacol sau un participant la trafic care franeaza, stie sa porneasca singur de la stop complet, stie sa te atentioneze cu privire la eventuale congestionari ale traficului (sistemul RTTI) si sa iti propuna rute noi si, cel mai important, stie sa isi adapteze viteza in functie de limitele legale afisate pe panourile rutiere.
E drept ca acest sistem trebuie folosit cu grija si va trebui sa ramai atent pentru ca responsabilitatea iti va apartine in caz de se intampla vreun accident, dar putine lucruri se compara cu linistea noptii si capacitatea de a vedea mai mult in jurul tau decat aceleasi masini incontinuu si incontinuu...
Pana aici am remarcat cateva lucruri pe care trebuie sa le mentionez. Lumea se uita la aceasta masina, dar nu obsedeaza asupra ei. Desi primeste atentie, nu incita la admiratie compulsiva. E un lucru bun pentru persoanele care vor sa calatoreasca fara sa fie deranjate. Totodata, e de subliniat si faptul ca X7 este neasteptat de silentios. M-a surprins chiar si la viteze mai mari. Nu este o masina aerodinamica, dar cumva inginerii BMW au reusit s-o faca sa semene cu o nava care are propriul ei scut de protectie.
Circula atat de lin pe drum, incat ai impresia ca esti intr-un vehicul mult mai mic si mult mai usor. Se adapteaza foarte usor drumului, se modeleaza dupa traseu imediat pentru a-ti conferi cea mai buna experienta. Pas cu pas incepusem sa inteleg de ce acest automobil are pretul pe care-l are.
Farurile BMW Laser sunt cele mai bune sisteme de iluminat pe care le-am testat pana acum, dar asta stiati deja din experienta pe care v-am relatat-o cand am testat M850i xDrive Cabriolet. Pe X7 isi fac treaba perfect! Nici nu trebuie sa folosesti tu vreodata faza lunga. Luminile stiu singure (in baza a milioane de calcule) sa-ti asigure tie un drum complet vizibil fara a-i deranja pe ceilalti participanti la trafic.
Stiu ca asteptati date despre consum! Vi le voi oferi in curand. Acum continuam drumul.
Am trecut de Buzau, asa ca, dupa o mica pauza, am intrat la mansa din nou. Mi-am preluat complet datoria de sofer. Pasagerii mei s-au refugiat din nou in spate pentru a-si continua experienta de lux, iar eu nici nu-i mai bagam in seama. De data aceasta s-a terminat cu filmul. Incepea portiunea de E85 pe care se moare prea des in accidente, asadar trebuia sa fiu extrem de atent.
Am renuntat complet la sistemele de asistenta avansate si am pastrat doar asistentul pentru mentinerea benzii. Am vrut sa am, totusi, un mic ajutor acolo, chiar daca DN2 nu este cel mai bine marcat drum din tara noastra.
Floare la ureche! Noul X7 este usor de condus si, mai important, iti place sa il manevrezi. Toata experienta pare a izvori dintr-o zona de confort proprie de care nu stiai ca exista. Volanul se apropie parca de o forma organica superioara, incat in unele momente mi se parea complet firesc sa fiu acolo, sa conduc, sa ma aflu in comuniune cu acest urias bavarez.
Urmatoare oprire a fost in Bacau pentru ca am eu acolo benzinaria mea preferata. De fiecare data cand merg acasa, alimentez acolo. A devenit un ritual deja.
Si, iata, surpriza. E un motor pe benzina! Nici nu observasem pana la momentul in care am deschis clapeta pentru a alimenta. Ma gandeam ca masina aceasta este atat de mare, asa ca am presupus din start ca e vorba clar un diesel de 3 litri sub capota. Nici vorba! Atentia mi-a fost captata de toata tehnologia si confortul de la bord, incat am uitat sa verific turatiile (pentru ca am mers in modul Eco Pro, iar aici nu-ti sunt afisate) sau inscriptia din spate. In mod neasteptat, consumul nu a dat de gol motorul!
Asadar, masina testata are motorul BMW cu 6 cilindri in linie si 340 de cai putere. Abia aici incepusera sa aiba sens toate lucrurile legate de capacitatea acestei masini de a fi o felina silentioasa, desi are proportiile unui elefant. Surprinzator a fost (ramane si acum pentru mine) consumul. Va raportez ca pe bucata Bucuresti - Bacau am obtinut o valoare de 7,8 l/100 km pentru 296 de km parcursi cu o viteza medie de 71 de km/h! Din punctul meu de vedere, este o dovada clara a faptului ca acest motor nu te va usca de bani prin peco. Stie sa fie econom la drum lung, iar acest aspect este important. Chiar daca vei da o groaza de bani pe aceasta masina, ea nu iti va manca exagerat din veniturile tale pentru experientele pe care ti le poate oferi. Un astfel de gand pe mine ma incanta.
Am testat, bineinteles, automobilul si in oras. Consumul exclusiv pentru mediul urban nu mi-a scazut sub 11,3 l/100 km la o viteza medie de 17 km/h pentru o distanta de 116 km.
Lasand aceste lucruri deoparte, acum ajungem la intrarea in judetul Suceava. Aici m-am hotarat sa fac inca o pauza. E recomandat sa opresti pentru cel putin cinci minute la fiecare doua ore conduse, asadar am profitat de linistea aproape feerica a miezului noptii pentru a cauta o noua perspectiva pentru acest mamut iubitor de drumuri lungi.
Am profitat de faptul ca pasagerii mei dorm si-am stat in linistea noptii reci din Bucovina cu X7. A fost un scenariu de poveste, un moment unic. Pare oarecum ciudata toata aceasta asociere cu o gramada de fiare si tehnologie, insa cand pui in balanta munca oamenilor care se afla in spatele unui astfel de produs... Am avut efectiv impresia ca m-am oprit la intrarea in Suceava cu aproape 300 de oameni care nu asteptau decat sa le spun ce parere mi-a creat munca lor asidua.
Dupa mai multe intrebari pe care mi le-am adresat mie si dupa mai multe ganduri pe care incercam se le asez pentru a va prezenta voua corect aceasta masina, am ajuns la un raspuns care, pe moment, nu mi-a convenit deloc. Nu am "autoritatea" necesara pentru a va expune X7 in tot ansamblul sau. Desi am facut sute de mii de kilometri pana acum cu tot felul de masini, am ajuns la concluzia ca nu sunt persoana ideala care sa prezinte acest SUV de familie.
Asa ca m-am asezat din nou in confortabilul fotoliu, mi-am pus centura si, cu multa grija, am pornit inspre destinatia finala. Eram deja ingrijorat cu privire la modul in care va arata acest material.
Dupa inca o ora de condus fara nicio grija, am ajuns acasa la parintii mei. Aici am gasit "autoritatea". Am gasit omul potrivit! E nimeni altul decat tata. El va poate spune exact cum sta treaba cu X7 si va poate arata exact cum trebuie aceasta masina inteleasa. A crescut doi oameni cat a putut el de bine, a construit doua case, a muncit mai bine de 45 de ani, a plantat mai multi pomi si acum se ocupa de o mini-ferma in Bucovina. A trecut prin schimbari de regim, a supravietuit multor provocari si a fost stalpul familiei noastre la nevoie. M-am bazat pe tata si am incredere in el.
Am dormit cu entuziasmul sub perna, intrucat de-abia asteptam sa ies cu tata sa ma plimb. Stiam ca opinia lui va fi importanta si mi-am setat deja in minte ca va voi oferi exact ce-mi spune el despre cel mai mare SUV bavarez.
Incepe acum o parte a materialului pe care nu am scris-o eu, ci doar am corectat-o pe alocuri. De acum incolo, va vorbeste tata. Sper sa va intelegeti.
TEST DRIVE cu tata. BMW X7 xDrive40i (G07) - Va povesteste chiar el cum sta treaba
Buna ziua! E pentru prima oara cand trebuie sa scriu ceva pentru o multitudine de oameni si va recunosc ca eu n-am mai facut niciodata o analiza pentru o masina. Voi incerca sa va spun tot ce am retinut si inteles eu despre acest automobil.
Pana acum eu am mai avut un Fiat Ducato si o Skoda Fabia. Nu cred ca-s omul cel mai potrivit pentru a oferi o analiza clara pentru un BMW, dar voi incerca sa va spun cum am inteles eu acest SUV. Florin chiar a insistat sa scriu eu.
De condus nu cred ca exista ceva mai usor. Volanul se misca atat de usor si asa de precis, incat ai crede ca e vorba despre un nor sub tine. Parca plutesti pe strada. Mi-a placut tare mult. Eu ma asteptam sa fie foarte greu de controlat un astfel de mastodont. E o masina foarte mare si trebuie sa tineti minte dimensiunile ei. Mi-am adus aminte de momentul in care a venit Florin cu un X3 acasa si mi-a placut masina tare mult. X7 mi-a dat senzatia ca face cat doua X3-uri la un loc, dar e asa usor de manevrat... Cateodata chiar uiti ca esti la volanul unei masini uriase.
Am avut atat de multe lucruri de invatat despre sisteme de asistenta si condus automat sau autonom (nu mai stiu exact ce si cum), dar le-am prins repede. Desi denumirile tuturor acestor noutati inca raman un mister pentru mine, stiu ca masina asta poate sa te scoata din multe situatii nasoale. Trebuie doar sa apesi pe butonul potrivit. Imi place ca-si tine singura banda, ca vireaza automat si ca poate frana fara sa fie nevoie sa intervin eu. Cand ai de facut multi kilometri, cred ca te ajuta sa fii mult mai confortabil si odihnit.
Am apreciat faptul ca are sapte locuri. Daca aveam in plan o vacanta in aceasta perioada, cu siguranta masina asta era perfecta pentru a ne bucura de un drum ideal. Ultimele locuri din spate sunt ideala pentru copii sau pentru Oscar, catelul nostru. Culmea, exista o mini-trapa in spate. Fain!
Mi-a placut si faptul ca e super multa lumina in interior (ca tot v-am zis de trapa din spate). Trapa e asa de mare! Nu stiu cum au reusit s-o faca sa reziste. Mi-era frica uneori c-o sa crape de la drumurile pe care le-am facut, dar nici macar un sunet n-am auzit.
Pentru mine impresionante au fost materialele folosite la interior. Masina asta zici ca e o limuzina de lux super scumpa nu un SUV sau SAV sau cum le-o mai spune acum. Imi venea sa imi pun manusi. Schimbatorul, imi spune Florin, e cristal. N-am crezut ca o sa conduc in viata asta o astfel de masina. Intr-adevar, e complet diferita experienta cu toate aceste noutati puse la dispozitie. Cand am auzit cat costa, mi-am pus mainile in cap. Cand am inceput s-o descopar, banii ceruti incepeau sa aiba sens...
Mie imi place sa ascult muzica, cand conduc. Pot sa spun ca se aude extrem de bine in aceasta masina. Aproape ca n-as mai fi coborat din ea. Nu stiu eu care-i standardul in domeniul acesta, dar eu, unul, am fost foarte multumit.
Cum viata la tara nu inseamna tot timpul relaxare si de multe ori ai treaba de facut, eu am fost bucuros sa aflu ca puntea spate poate fi coborata pentru o incarcare mai usoara si ca banchetele cele doua coboara la o singura apasare de buton. E o optiune mega utila si chiar te ajuta sa faci rapid un transport mai voluminos sau cumparaturi pentru sarbatori. E si fain sa te uiti la cum se aranjeaza singure.
Cea mai tare chestie din masina asta cred ca e reprezentata de suporturile de pahar. Mi-a luat Florin un ceai si a ramas cald vreo cateva ore. Si am inteles ca au si capacitatea de a raci. Vara trebuie sa fie tare bine cu ele!
Nu inteleg de ce sunt necesare acele ecrane in spate si cine sta sa se uite la ele, dar bine ca le ai si pe astea... Poate cateodata conduci prea incet si se plictisesc cei din spate. Asa au cu ce sa-si omoare timpul. Zic si eu...
Toate ca toate, dar pe mine m-au impresionat farurile. Luminile acestei masini sunt extraordinare. Nu mai tin minte cand am vazut atat de bine pe timp de seara. Ai tot drumul iluminat fantastic de bine. Nu inteleg eu tehnologia cu laser, dar m-am indragostit efectiv de modul in care trec singure de la faza scurta la lunga si invers. Asta e super!
Am inteles de la Florin ca exista o dezbatere pe tema grilei. Unii spun ca e prea mare si ca s-a exagerat, iar altii considera ca trebuia sa se mearga chiar si mai departe. Tot ce pot eu sa zic e ca mi-a placut cum arata. Masina asta arata bine. Poate sa nu-ti placa, normal. Mie, totusi, mi s-a parut echilibrata si cumva pare a fi gandita sa iti transmita ca poate face cam orice vrei tu. N-am incercat eu, dar am vazut niste filmulete in care umbla prin tot felul de noroaie si drumuri pe care eu, cu toata onestitatea, n-as duce-o.
Cu toate astea, eu as fi vrut un motor diesel. Consider ca pe benzina consuma prea mult si dac-o mai si incarci cu oameni sau bagaje... Nici nu vreau sa ma gandesc. In rest, n-am ce spune. Masina faina pe bani multi! Ce sa nu-ti placa la ea?
Cam asta-i impresia mea despre BMW X7. Multumesc!
TEST DRIVE cu tata. BMW X7 xDrive40i (G07) - preturi si concluzii
Acum c-ati primit si gandurile lui tata, eu va mai prezint doar banii pe care ar trebui sa ii dati si impresiile mele finale.
In Romania, BMW X7 este disponibil cu mai multe motorizari. Le voi specifica mai jos impreuna cu preturile aferente:
X7 M50d (motorina, 3 litri cu 4 turbo, 6 cilindri, 400 de CP, tractiune integrala) - 107.933 euro.
Mi-am lasat imaginatia sa zburde si mi-am creat propriul meu X7. Am fost curios sa vad cat m-ar ajunge masina pe care mi-as cumpara-o eu si cu motorul pe care sigur l-ar vrea si tata.
X7-ul ales si configurat de mine pleaca de 107.933 de euro pentru ca vreau M50d. Am testat-o pe X5 si mi-a placut enorm de mult motorizarea. Nu stiu cat e de fiabila, dar merg pe incredere. La aceasta suma am adaugat optionale de 32.267 de euro, dupa cum urmeaza:
culoare Tanzanite Blue - 2460 euro;
jantele le-am pastrat pe 21 de inchi pentru sunt brici - 0 euro;
piele Individual Merino Coffee Negru (e foarte confortabila si am vrut putin culoare in habitaclu) - 3275 euro;
ornamente din lemn Fineline Stripe (se asorteaza cu pielea) - 205 euro;
pachet First Class Upgrade (pentru ca include, printre altele, trapa panoramica iluminata, softclose, scaune ventilate, masaj si sistemul de entertainment pentru cei din spate) - 6.940 euro;
pachet Innovation (pentru pentru ca include, printre altele, farurile Laserlight) - 3.354 euro;
pachet Advanced Heating (pentru pentru ca include, printre altele, cupholdere incalzite/racite) - 1.817 euro;
carlig tractare actionat electric - 1.230 euro;
centuri siguranta M - 307 euro;
geamuri fumurii spate - 533 euro;
BMW Drive Recorder - 205 euro;
sistem de sunet Bowers&Wilkins Diamond - 4.612 euro;
suspensie Executive Drive Pro - 3.946 de euro;
aer conditionat automat pe 5 zone (ca sa aiba si cei din ultimul rand) - 974 de euro.
In total, SUV-ul sau SAV-ul, cum ii spune BMW, m-ar ajunge cu 200 de euro peste 140.000 de euro fara nicio oferta de la un dealer autorizat. E mult, foarte mult! Cand te gandesti la cat e salariul mediu net in tara noastra... Dar! Un BMW X7 merita sa aiba toate aceste optiuni, din punctul meu de vedere. O astfel de masina o cumperi pentru familia ta. Daca ai noroc si o poti lua cand copiii inca sunt atrasi de ideea de a calatori cu mama si cu tata, atunci vei crea o gramada de amintiri fantastice. Motorul diesel e suficient de potent si econom la drum lung, iar tot confortul din interior iti asigura ca familia ta se va afla incontinuu in siguranta si va avea tot ce-i trebuie.
Eu asa mi l-am imaginat si fix asa l-as comanda, daca ar fi sa imi iau unul. La urma urmei, X7 este o masina pentru o familie mare. Primesti prestigiul marcii si dinamica unui BMW bun cu tot ce are brandul mai fain de oferit intr-o forma prietenoasa cu toti cei care te fac sa zambesti. Da, e mare. Da, poate fi catalogat drept opulent. Da, costa destul de mult! Cu toate astea...
BMW X7 (G07) ramane automobilul care iti va permite sa imparti bucuriile momentelor unice cu cei care iti sunt dragi pe aproape orice drum doresti sa mergi. Si asta nu poate fi inlocuit de nimic!
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi in aceasta aventura!
Pe curand!
Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro.
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"