Inainte de a pasi in noul univers promis de BMW clientilor sai si potentialilor, trebuie sa va amintesc rapid cateva lucruri esentiale despre Seria 8, mai specific despre fix aceasta cifra "8".
Un lucru este evident: noua gama de Seria 8 (Coupe, Cabriolet si M) inlocuieste efectiv vechea Serie 6 (Coupe, Cabriolet si M), dar nu pastreaza aceleasi trasaturi definitorii. Este important sa intelegem acest lucru pentru ca deseori am auzit persoane (chiar si printre jurnalistii auto) care spun ca noul Seria 8 este doar o chestiune bine gandita de marketing.
Continuand alaturi de mine in cele ce urmeaza veti observa ca diferentele dintre Seria 6 si Seria 8 sunt de necontestat, asadar BMW nu putea sa lase aceasta noua masina sa ramana sub Seria 7 ca incadrare in gama oferita de ei.
Primul BMW Seria 8 (E31) a aparut in anul 1989 la Salonul Auto de la Frankfurt, dupa mai bine de sase ani de framantari ale designerilor. Inca de atunci Seria 8 (E31) fusese gandit ca o varianta mai buna la Seria 6 (E24), intrucat oferea performante mai bune, un motor mai mare (V12 conectat la o cutie manuala in 6 trepte), tehnologie mai noua si a fost primul vehicul dotat cu acceleratie electronica (drive-by-wire). Intr-acelasi timp, primul Seria 8 se numarase printre primele masini care foloseau suspensia multi-link.
Productia pentru modelul E31 a incetat in 1999. Acum, dupa 20 de ani, am avut sansa de conduce succesorul acelei prime generatii de Seria 8 si sa impart impresiile cu voi.
Foto: Gabriel Preda
Noul BMW Seria 8 vine cu o promisiune si o misiune destul de grea, avand in vedere istoria din spate, indoielile fanilor marcii si majoritatea criticilor ascunse pe sub mustatile multora dintre cei pasionati de lumea auto. Va fi masina aceasta capabila sa fie stindardul BMW pentru perioada urmatoare? Ramane, cu siguranta, de vazut.
E notabil sa amintim conceptul de la care a plecat aceasta masina. Fiind prezentat pentru prima oara lumii intregi la Concorso d`Eleganza Villa d`Este sub forma de Gran Coupe, a starnit o multime de reactii. Pana una alta, iti reamintesc ca bavarezii au lansat noul M8 Gran Coupe First Edition care este aproape leit conceptului. BMW introducea acum doi ani un nou limbaj de design care punea in lumina o noua fateta a marcii. Era, practic, o intoarcere la o origine uitata timp de aproape 20 de ani si, intr-acelasi timp, o redefinire a prezentului. Seria 8 Concept anunta faptul ca marca bavareza va oferi clientilor sai si pasionatilor un nou motiv pentru care sa elibereze un loc pentru un poster pe perete sau sa stranga cativa bani in plus sau sa isi schimbe wallpaper-ul. Cert e ca asteptarea lansarii modelului produs in masa a fost un eveniment asteptat!
Foto: Gabriel Preda
Si... De aceea va spuneam ca sunt atat de bucuros ca am ocazia sa va prezint aceasta masina asa cum am inteles-o eu. E o ocazie neasteptat de faina prin care asistam la evolutia unui brand auto prin recunoasterea propriilor sale radacini istorice.
BMW M850i xDrive Coupe (G15) este, fara doar si poate, o prezenta. Il identifici usor ca fiind un model al constructorului bavarez si stii ca nu e doar o masina oarecare. Din start intelegi ca e vorba de altceva, e o alta clasa, iti insufla o stare aparte.
BMW Romania spune despre aceasta masina ca a fost creata pentru senzatii palpitante si ca Seria 8 este "impresionant pana la ultimul detaliu". "In timp ce culorile exterioare deosebite scot in evidenta aspectul BMW Seria 8 Coupe, materialele delicate cu insertii contrastante elegante si elemente decorative stilate accentueaza interiorul sportiv si ii ofera un aspect de inalta calitate. Acest lucru este evidentiat in special de perforatiile pozitionate cu grija si de tapiteria matlasata a scaunelor multifunctionale, disponibile optional. Astfel, se imbina performanta cu cea mai inalta calitate, pentru a crea o ambianta foarte sportiva si eleganta in interior", ne spune compania.
Privind-o, insa, in persoana intelegi faptul ca masina aceasta este acel BMW care ne lipsea. Imi reaminteste de primul meu contact cu un model al companiei. Prima masina pe care am vazut-o si care mi-a ramas intiparita in memorie acum aproximativ 10 ani era un Seria 6 de prin 1980. Avea postura aceea de masina agresiva, dar temperata cat sa nu iti tradeze senzatia de control. Nu am mai avut aceeasi traire pana acum.
Privind-o din fata am inteles ca noul Seria 8 este o declaratie. Arata extraordinar de bine. Farurile denota sportivitate si noutate, dar intr-acelasi timp profileaza o masina care nu este deloc interesata de ceilalti de pe strada. Laserlight este necesarul complementar. Are propria sa categorie in care se lupta cu alti magnati ai industriei.
Nu ii pasa deloc de alte masini de pe strada. Grila activa troneaza sub logo-ul companiei si construieste identitatea aceea distincta de care tot am amintit pana acum. Completeaza un imbold al performantei in 2019. Mutand privirea putin mai jos, observam ca bara fata este realizata doar cu doua misiuni: stil si racire. Unghiurile ascutite si proeminente specifice echiparii M Sport completeaza un aspect pe care il vei retine cu usurinta.
Foto: Gabriel Preda
Din lateral e usor sa observi o silueta incitanta. Specificul coupe este evident reprezentat cu mandrie la M850i. Hofmeister kink ii atrage cu usurinta pe cei care cunosc trasaturi esentiale ale BMW si ochii iti aluneca usor inspre spatele masinii.
Nu avem linii extraordinar de proeminente aici, insa forma masculina a masinii este categoric observabila prin continuitatea aproape lichida a designului exterior. Masina pare a fi desprinsa dintr-un laborator subacvatic menit sa realizeze glontul perfect care poate strapunge forta apei. M850i e sculptat in asa fel incat aerul sa aiba o frictiune cat mai mica la contactul cu suprafata.
Foto: Gabriel Preda
Trecand in spate observi ca habitaclul pare a fi ingradit de o musculatura puternica care imbratiseaza componenta fragila din interior - omul. Daca privesti cu atentie la logo-ul centrat ideal, in cateva secunde ti se creeaza impresia ca iti zambeste rautacios. Iti transmite sa stai la distanta si sa iti vezi de treburile tale. Evacuarea dubla cu 4 tevi de esapament ascunse in doua trapeze profileaza o masina sport, cu un caracter puternic si poate... putin viclean. Blocurile optice incununeaza aceasta identitate aparte prin pastrarea simetriei inguste. Forma de L? Da, e acolo si ea!
Culoarea masinii testate (albastru Barcelona) nu m-a atras in niciun fel. Este, intr-o oarecare masura, prea discreta pentru aceasta masina. Vorbim, totusi, de M850i. Acelasi lucru l-am spus si despre M850i xDrive Cabriolet ... Din punctul meu de vedere, aceasta masina merita un Tanzanite Blue II sau, cel putin, un Blue Sonic. Eu chiar as intra si pe teritoriul personalizarii BMW Individual. Oricum ar fi, e o chestiune de gust. Fiecare alege ce-i place si este bine ca exista suficiente optiuni pentru fiecare client.
Foto: Gabriel Preda
Cert e ca avem de-a face cu o masina noua, un BMW care ne aduce un suflu proaspat pe care sa il devoram linistiti si cu placere.
Din momentul in care deschizi usa noului M850i intelegi ca e vorba de un profil puternic, de un partener menit sa iti aduca cele mai bune drumuri in mainile tale, in timp ce tu te bucuri de un confort superior, de materiale de o calitate impecabila si de functionalitati care te pot mentine in contact cu tot ceea ce conteaza pentru tine: familie, prieteni sau/si afaceri.
Foto: Gabriel Preda
Pragul iluminat iti reaminteste de alegerea pe care ai facut-o si de masina in care te vei aseza imediat. Volanul ideal de tinut in mana, suficient de gros si cu majoritatea tehnologiilor necesare la indemana simti cu usurinta ca te afli ini control si detii toata puterea pentru a lua deciziile potrivite.
Pe Seria 8 este aproape identic, doar ca este adaptat pentru aceasta masina. Ecranele digitale iti ofera toate informatiile de care ai nevoie si ai la o o simpla apasare de buton sau pe ecranul touch-sensitive tot ce iti poate fi necesar.
Totul este asezat cu logica si te vei obisnui imediat cu noul lay-out, daca ai mai avut pana acum un model BMW sau o alta masina din clasa premium.
Stiti ca am si eu minimele mele obsesii cu privire la masini, asadar ar fi bine sa le adresez. Sistemul de sunet Harman&Kardon este bun, dar as opta dintr-o suflare pentru Bowers&Wilkins. Luminile (BMW Laser) se numara printre cele mai bune din gama premium, iar stergatoarele isi fac excelent treaba.
Ambianta generala de la interior este extraordinara. Tot ce atingi e piele sau alcantara sau un plastic atat de moale incat ai vrea sa il folosesti peste tot. E drept, totusi, ca plasticul nu prea e de gasit prin aceasta masina. Tot interiorul lui M850i este clar accentuat de folosirea celor mai bune materiale pentru a bucura soferul si pasagerul de ce e mai. Inserturile argintii nu au fost cele mai potrivite si mi-ar fi placut ca acestea sa fie din fibra de carbon. Este, la urma urmei, din nou o chestiuni de gusturi. Fiecare alege ceea ce ii convine cel mai mult. Schimbatorul cutiei de viteze troneaza central in habitaclu si cu optiunea "Crafted Clarity" i se confera o cu totul alta perspectiva de lux. In momentul in care il folosesti stii ca masina ta e una speciala.
Materialele delicate cu insertii contrastante elegante si elemente decorative stilate accentueaza interiorul sportiv si ii ofera un aspect de inalta calitate. Acest lucru este evidentiat in special de perforatiile pozitionate cu grija si de tapiteria matlasata a scaunelor multifunctionale, disponibile optional. Astfel, se imbina performanta cu cea mai inalta calitate, pentru a crea o ambianta foarte sportiva si eleganta in interior.
Foto: Gabriel Preda
Alt aspect util si placut cu privire la confortul adus de M850i e legat de faptul ca atat locul pe care iti sprijini mana pe usa, cat si ambele parti ale consolei centrale sunt incalzite! Iarna o astfel de facilitate este extraordinara.
E important sa mentionez si faptul ca pe masina testata am avut disponibila incarcarea wireless. Deseori mi-a fost la indemana.
In spate pot sta doi copii, dar locul acela este pentru bagaje sau un animal de companie. N-as chinui pe nimeni acolo pentru mai mult de 100 de km. Se pastreaza, insa, aceeasi calitate a materialelor si frumusetea designului general al habitaclului.
Per total, habitaclul este o reusita. Faptul ca sunt numeroase optiuni din care poti alege este iarasi un aspect pozitiv. M850i Coupe (G15) poate fi croit dupa propriul tau gust.
Foto: Gabriel Preda
BMW M850i xDrive da frau liber ADN-ului motorsport al BMW Seria 8 Coupe si te ajuta sa dezlantui pilotul de curse din tine: motorul TwinPower Turbo pe benzina cu 8 cilindri, capacitate de 4.4 litri si 390 kW (530 CP) evidentiaza acest lucru cu fiecare metru parcurs. Caracteristicile autentice de curse aduc la viata genele motorsport: de exemplu, cele doua turbocompresoare Twinscroll, garniturile captusite special ale cilindrilor si circuitele de racire controlate separat.
Dinamica optima si tractiunea perfecta sunt oferite de jantele performante, de sistemul de tractiune integrala BMW xDrive cu accent pe rotile din spate si de diferentialul M Sport. In plus, BMW M850i xDrive se remarca vizual prin prizele de aer mai mari, muchia spoilerului frontal, emblema M, prizele de aer Air Breather de pe partile laterale si spoilerul M din spate. Culorile exterioare ale BMW M850i xDrive il deosebesc de alte automobile sport datorita numeroaselor elemente de design din Gri Cerium, cum ar fi rama si barele grilei radiatorului, prizele de aer Air Breather, capacele oglinzilor laterale, jantele din aliaj usor si ornamentele tevilor de esapament.
Bun, e clar ca am avut un adevarat powerhouse pe mana timp de cateva zile. Am ales, asadar, un traseu suficient de bun dar si suficient de sigur pentru a incerca si intelege daca masina asta este cu adevarat speciala. Din Bucuresti am plecat cu atentie, in Targoviste deja ne stiam bine si pana am ajuns in Rasnov deja ne cunoastem si aveam incredere unul in celalalt. Daca am fost putin timid la iesire din Capitala, pe culoarul Rucar-Bran deja am inteles ce este asa fascinant la M850i xDrive Coupe. Nimic nu te poate opri din a te simti ca un campion la volan, desi rulam in limitele vitezei legale. Curbele erau usor de luat si stiam ca eu controlez fiecare miscare, iar la fiecare iesire dintr-un ac de par simteam toata puterea disponibila pe care o aveam pentru a parasi virajul in forta.
Foto: Gabriel Preda
Nu gasesc cuvintele potrivite pentru a va descrie bucuria pe care o simti in momentele in care drumul iti este practic un aliat pentru distractie, iar toata masina raspunde la fiecare comanda pe care i-o dai exact asa cum iti doresti.
Consum? V-am spus inca din materialul cu BMW 330i ca va fi o surpriza! Nu o sa ma credeti, dar am obtinut 6,1 l/100 de km cu acest V8 de 530 de CP. Nici PR-ul BMW Romania nu m-a crezut. Am fost chiar nevoit sa ii arat o fotografie. Ce denota asta? Un motor si o cutie de viteze care se afla intr-un echilibru fascinant. De asta costa si cat costa acest automobil. Totul este croit inspre atingerea perfectiunii.
BMW M850i xDrive Coupe costa 128.342 de euro in Romania, insa doar cu cateva optiuni selectate pretul ajunge usor la 139.107.
Sunt multi bani, intr-adevar. Trebuie, insa, sa te gandesti la un singur lucru: singura masina mai buna ca aceasta va fi M8 Competition. Unicul lucru pe care va trebui sa il ai in vedere este ca M850i xDrive Coupe este un GT exceptional.
Masina asta nu e facuta doar pentru drumuri de tipul munca - acasa si acasa - munca. O alegere de genul acesta o faci mai mult cu inima. Renunti la logica pentru ca intelegi ceva aparte: vrei ceva special. Un astfel de lucru nu poate fi fortat sa traiasca in imprejurari normale, cotidiene. Acest BMW trebuie sa vada drumuri intinse si tu sa te bucuri alaturi de el de fiecare rasarit, de fiecare apus si de fiecare ploaie.
Foto: Gabriel Preda
Finalmente, pot spune ca BMW M850i xDrive Coupe (G15) este masina pe care o vor avea cei care simt ca viata le este prielnica. O astfel de alegere este mai mult decat o simpla decizie. Acest automobil iti va fi un generator de zambete per kilometru si nu vei simti nicio clipa ca ai facut un compromis. Stii din primele momente ca ai ales ce e mai bun.
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!
Foto: Gabriel Preda
Pe curand!
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si