Tesla Model 3 este disponibila pe piata europeana abia de la inceputul anului precedent. Chiar si in conditiile in care americanii au pierdut practic startul, Model 3 a reusit sa dovedeasca ca este o masina performanta din toate punctele de vedere, bucurandu-se de o popularitate ridicata printre soferii europeni. In aceste conditii, conform cifrelor, aproape 95.000 de unitati Tesla Model 3 au fost inmatriculate pe continentul european pe parcursul anului 2019.
Chiar daca nu pare o cifra extrem de mare, nu putem decat sa remarcam succesul rapid de care se bucura segmentul masinilor electrice la aceasta ora. Mai mult decat atat, conform unor cifre analizate de specialistii din cadrul Jato Dynamics, Model 3 ocupa locul 51 intr-un clasament al modelelor vandute pe plan european in anul 2019, indiferent de tipul de propulsie cu care sunt echipate. Asadar, putem spune ca la aceasta ora, piata europeana este dominata de americanii de la Tesla atunci cand vine vorba despre segmentul masinilor electrice.
Desi sustin ca “nu este niciun dubiu ca Model 3 a reusit sa bulverseze piata europeana”, analistii din cadrul Jato Dynamics atrag atentia cu privire la cateva aspecte care ar trebui sa le dea de gandit celor de la Tesla. Astfel, compania de analiza sustine ca trebuie luat in calcul faptul ca Model 3 “este un sedan, o caroserie care nu este neaparat cautata de clientii de pe Batranul Continent”. Astfel, analistii din Jato Dynamics sunt de parere ca succesul lui Model 3 va fi masurat corect abia atunci cand SUV-urile electrice vor ajunge pe piata si clientii vor avea mai multe optiuni la dispozitie.
Cu o cifra aproape la jumatate in comparatie cu cea inregistrata de Tesla Model 3, hatchback-ul electric Renault Zoe s-a clasat pe locul secund in topul celor mai inmatriculate modele electrice in 2019 pe plan european. Modelul electric al francezilor de la Renault a fost inmatriculat de putin peste 45.500 de clienti pe parcursul anului precedent.
Lupta pentru ultima treapta de pe podium a fost una pe viata si pe moarte intre BMW i3 si Nissan Leaf, modelul german reusind pe ultima suta de metri sa se claseze in cele din urma pe locul al 3-lea. Astfel, BMW i3 a fost inmatriculat in 2019 pe plan european de 32.451 de clienti, in timp ce Nissan Leaf s-a oprit la 32.443 de unitati inmatriculate.
Daca in 2019 au livrat putin peste 365.000 de unitati la nivel global, americanii de la Tesla isi propun niste teluri mult mai ambitioase pentru anul in curs. Astfel, Elon Musk a declarat la inceputul acestui an ca Tesla va livra fara probleme peste 500.000 de unitati in 2020, in crestere cu peste 36% fata de anul precedent. Atunci cand a spus asta, Musk s-a bazat inclusiv pe extinderea capacitatii de productie din cadrul uzinei din China. Ramane insa de vazut daca situatia actuala cauzata de coronavirus nu va da complet peste cap planurile de productie ale celor de la Tesla.
Ultimele NOUTATI
Declaratia Unica 2025. Ce trebuie sa completezi daca ai obtinut venituri din dobanzi la depozite bancare in 2024
Adevaratele valori ale Romaniei: Cine sunt liceenii care au facut istorie in SUA?
Partenerii nostri
Organizarea posturilor, intr-o societate privata. Reglementari cheie si explicatiile specialistilor
Noua Platforma REGES: Tot ce trebuie sa stiti pentru a evita amenzile de pana la 20.000 Lei!
Automatizarea contabilitatii primare: secretul reducerii costurilor si greselilor
D101 Grup fiscal: Termen de depunere si aspecte importante
Ce cuprind notele explicative la situatiile financiare anuale
Legea 370/2004 privind alegerea Presedintelui Romaniei [Actualizata 2025]
Rolul contractului de mentenanta. Cum functioneaza si de ce este important
Cum se face inregistrarea unei firme in Registrul Comertului