Tehnologia eCall de la bordul masinii poate salva vieti. 4.286 de apeluri prin sistemul de comunicatii eCall, de la inceputul anului
tehnologia ecallapeluri ecallapelare 112 ecall
Romania a fost prima tara din Europa care, in anul 2013, a pregatit infrastructura de comunicatii, la nivel national, pentru implementarea serviciului de urgenta eCall. Reglementarile europene impun ca aceasta tehnologie sa fie instalata pe toate modelele de masini proiectate si fabricate dupa aprilie 2018.
La sediul Centrului Municipal Integrat pentru Situatii de Urgenta din Bucuresti, Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) si
Dacia Romania au realizat o demonstratie privind modul de functionare al eCall.
Cu acest prilej, a fost facut public numarul apelurilor de acest fel. Potrivit statisticilor Serviciului de urgenta 112, intre ianuarie 2020 - iunie 2021, s-au inregistrat 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicatii eCall.
Dintre acestea, in 850 de cazuri, apelul s-a declansat automat la impact, iar, in 3.436 de situatii, apelul a fost initiat de ocupantii vehiculului.
In cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall genereaza automat apelarea numarului 112 si transmiterea catre Serviciul de urgenta a informatiilor relevante pentru localizarea precisa a evenimentului si pentru interventia echipajelor de salvare.
Imediat dupa impact, date precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat si directia de mers sunt furnizate de autovehiculele echipate cu eCall.
Automat, in cazul activarii senzorilor de impact sau in mod manual, la initiativa soferului sau a pasagerilor, vehiculul, prin intermediul sistemului eCall, genereaza declansarea unui apel de urgenta, asigurand transmiterea rapida de date esentiale pentru echipajele de interventie.
In sistemul informatic al 112, operatorii si dispecerii pot vedea pozitia geografica a masinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, directia de deplasare si modul de declansare a sistemului - automat sau manual.
Dupa transmiterea datelor, se stabileste o legatura de voce intre ocupantii autovehiculului si Serviciul de urgenta 112.
Sistemul eCall activeaza transmiterea datelor doar in momentul producerii unui accident sau daca ocupantii vehiculului il actioneaza manual, astfel ca masina nu este monitorizata in timp real.
In situatia declansarii manuale, pasagerii nu pot intrerupe procesul de apelare si, pentru a nu genera alertarea falsa a agentiilor de urgenta, este necesar ca acestia sa comunice cu operatorul 112.
Totodata, aceasta tehnologie nu presupune costuri suplimentare pentru pasageri si nu necesita configuratii suplimentare fata de cele realizate in timpul procesului de fabricare a masinii.
Sursa foto: facebook STS