Taxa auto va fi redusa cu 30%. Pentru motoarele Euro 5 si masinile cele mai poluante ramane neschimbata
taxa autoreducerenon-eurolaszlo borbelycapacitate cilindricamasini
Taxa de poluare auto va fi redusa cu 30% comparativ cu nivelul actual, indiferent de motorizare, potrivit standardelor Euro, dar nu si in cazul masinilor cu motor Euro 5, pentru care taxa va ramane la fel, releva proiectul ordonantei de modificare a taxei auto.
Potrivit
Mediafax, pentru vehiculele cele mai poluante non-euro, taxa va fi redusa infim sau chiar deloc. Documentul introduce o noua grila de calcul a taxei auto, dupa capacitatea cilindrica a masinilor, pentru masini incadrate in categoria M1, respectiv a celor concepute si construite pentru transportul de pasageri care au, in afara locului soferului, cel mult 8 locuri pe scaune.
Coeficientii taxei vor scadea uniform cu 30% pentru automobilele cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptie masinilor non-euro de 2.001 - 3.000 cc. In cazul acestora, taxa se diminueaza cu 12%, si de peste 3.000 cc, unde taxa ramane aceeasi.
Proiectul de ordonanta nu modifica valorile pentru Euro 5, pe motiv ca taxa auto aplicata acestora este deja mica. O decizie finala va fi adoptata intr-o sedinta viitoare a Executivului. O motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unei masini vechi de doi ani.
Pentru o masina Euro 5 de 2.000 cmc veche de doi ani platiti o taxa de 507 euro, iar inmatricularea unei masini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani costa 1.541 de euro. Pentru o masina noua Euro 5 de 3.000 cmc, platiti 1.950 de euro.
Guvernul discuta impunerea taxei auto la prima vanzare a automobilelor in tara inainte de introducerea taxei, cu o reducere de 30% si restituirea unei diferente din banii deja dati de proprietari, dar esalonat pe mai multi ani, pentru a evita secarea bugetului de 750 de milioane de euro. Expertii juridici au avertizat Executivul de la Bucuresti ca risca declansarea infringement-ului de catre autoritatile europene, daca nu modifica taxa auto si nu returneaza banii celor care deja au platit-o.
Laszlo Borbely, ministrul Mediului, a propus aplicarea unei taxe auto la prima vanzare a masinilor intrate in tara inainte de 1.01.2007 (data introducerii taxei auto), cu o reducere de 20 - 30%.