Studiu Auto.ro/Daedalus Millward Brown: Romanul conduce o masina germana second hand, produsa dupa anul 2000
studiuauto.rodaedalus millward brownmasinigermaniasecond hand
Romanii prefera in continuare marcile germane. Atat masinile noi nemtesti, cat si cele la mana a doua sunt plasate pe primele trei locuri in topul achizitiilor viitoare, se arata intr-un studiu anual realizat de platforma online Auto.ro si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.
Volkswagen este de departe masina preferata a romanilor, 36,8% dintre respondentii studiului alegand aceasta marca drept principala optiune de cumparare. Tot o marca germana ocupa si locul al doilea, in clasamentul intentiei de achizitie, 23% dintre cei care vor o masina noua sau second-hand in perioada imediat urmatoare orientandu-se catre
Opel. Pe locul al treilea se situeaza
BMW, cu 18,7%.
In urma analizei s-a constatat ca masinile nemtesti se afla si in topul preferintelor detinatorilor de masini la mana a doua.
Majoritatea sunt fabricate dupa anul 2000 si parcurg 10.000 kilometri in fiecare an. Tinerii cauta masini second hand cu precadere in mediul online si targuri auto, in timp ce persoanele mai in varsta prefera parcurile auto si anunturile in ziar.
"Analiza Pietei Auto 2011" este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro si Daedalus Millward Brown. Studiul a fost efectuat in intervalul mai - octombrie 2011, pe un esantion reprezentativ din punct de vedere demografic de 26.525 respondenti cu varsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare a fost sondajul online.
S-a constatat ca intentia de achizitie in perioada mentionata vis-a-vis de 2010 a inregistrat o crestere importanta de 15% in cazul masinilor SH, in timp ce intentia de cumparare a unei masini noi a inregistrat o scadere de 10% fata de anul precedent.
Modalitatea de tranzactionare preferata e cea prin intermediului internetului (site-urile specializate), pretul si starea tehnica reprezentand principalele elemente care stau la baza adoptarii unei decizii de achizitie.
Conform AutoIndex, instrument de masurare a pietei auto SH, pretul mediu al unei masini rulate a inregistrat o scadere de 9,6% in intervalul ianuarie - noiembrie 2011, scadere normala pe fondul crizei care a afectat si in anul 2011 piata auto din Romania.
"Prin intermediul acestui studiu, ne-am propus sa prezentam o imagine relevanta a pietei auto din Romania, a obiceiurilor si intentiilor romanilor pentru perioada urmatoare. Tinand cont si de rezultatele studiului, Auto.ro implementeaza in mod constant instrumente care sa faciliteze atat procesul de tranzactionare, cat si serviciile conexe din zona auto", a declarat Bogdan Axinia, General Manager Auto.ro.
"Colaborarea dintre Auto.ro si Daedalus Millward Brown a ajuns la a treia editie si are ca scop analiza pietei auto romanesti. Utilizand metodologia de cercetare CAWI, Daedalus Millward Brown a realizat culegerea datelor, analiza acestora, precum si o parte din prezentarea analizei de piata pe baza chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro", a spus Laurentiu Serghie, partener al firmei Daedalus Millward Brown.