Statul roman estimeaza un prejudiciu de peste 30 de milioane de euro in cazul Volkswagen
prejudiciu volkswagenscandal volkswagengratiela gavrilescu
Prejudiciul pe care statul roman l-a estimat in cazul Volkswagen pentru cele 105.303 masini inventariate ca fiind cu probleme depaseste 30 de milioane de euro.
Calculul a luat in considerare ca taxa auto a fost platita de cumparatori pentru motorizare Euro 5, iar masina, in realitate, avea motorizare Euro 4.
Datele estimate de Grupul mixt de lucru infiintat, recent, de Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor si Ministerul Transporturilor arata ca au fost afectate: 1.944 de unitati Volkswagen cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unitati cu motoare de 1,6 litri (paguba de 24.487.635 lei) si 64.640 unitati de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei).
Statul roman se va indrepta impotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, insa instrumentarea efectiva a cazului va incepe numai dupa ce autoritatile germane vor transmite informatiile oficiale.
Ministul Mediului, Apelor si Padurilor, Gratiela Gavrilescu, a confirmat valoarea prejudiciului, precum si faptul ca soferii romani nu vor avea de suferit in urma crizei Volkswagen.
"Nu, nu vor avea de suferit soferii romani, pentru ca, atata timp cat cetateanul roman a fost de buna credinta, a dat o suma destul de mare de bani pe o marca extrem de importanta si apreciata, pe o masina care a considerat ca nu polueaza mai mult decat o masina de norma Euro 4 si nu a stiut, nu a avut niciun fel de cunostinta vis-a-vis de emisiile date de motorul masinii proprii, nu avem de ce sa ne indreptam asupra cetateanului de buna credinta, ci numai asupra producatorului, cel care, de fapt, a modificat softul respectiv", a declarat Gavrilescu, pentru Agerpres.
Ea a adaugat ca exista si posibilitatea ca statul roman sa se indrepte si impotriva reprezentantei din Romania a constructorului auto.
"In acelasi timp, gasim impreuna cu alte institutii ale statului si o modalitate de amendare efectiva a companiei Volkswagen, pentru ca, in afara ca suntem pagubiti de la buget cu o suma de peste 30 demilioane de euro, cu care puteam sa facem cu totul alte investitii in domeniul mediului - ca era o infrastructura de apa-canal, ca erau probleme de mediu gen Casa verde, proiect verde etc. sau parcuri in orase si municipii din tara aceasta - mai exista si o amenda pe care trebuie sa i-o dai pentru ca, din momentul in care a fost introdusa pe piata norma Euro 5, deci, masinile au trebuit efectiv sa intre in fabricatie cu norma Euro 5, pana astazi, cand s-a constatat aceasta frauda, exista un numar de ani si nu putem sa stam impasibili.
Bineinteles ca trebuie amendata firma respectiva. O sa vedem cum o sa gasim varianta juridica", a spus ministrul.