Standardele de emisii impuse de UE pentru anul 2021, aproape imposibil de atins de producatorii auto

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Standardele de emisii impuse de UE pentru anul 2021, aproape imposibil de atins de producatorii auto
Standardele de emisii impuse de UE pentru anul 2021, aproape imposibil de atins de producatorii auto
de Adrian Somai la 10 Apr. 2019
Urmareste-ne pe Google News
poluaremasini dieselstandarde emisiiemisii co2dioxid de carbondaciapiata auto

Poluarea este una dintre cele mai importante probleme cu care se confrunta tarile europene, si nu numai, la ora actuala. Una dintre cele mai importante surse de provenienta a acestei poluari din ce in ce mai excesive este reprezentata de masini. Si nu ne referim numai la masinile vechi, ci si la masinile noi care inca se regasesc in ofertele producatorilor auto. Tocmai din acest motiv, Uniunea Europeana a stabilit niste norme clare in acest sens, pe care producatorii de pe piata auto trebuie sa le indeplineasca pana in anul 2021. Din pacate, analizele efectuate acum ne demonstreaza ca majoritatea constructorilor sunt departe de indeplinirea acelor obiective impuse de UE, ceea ce ar putea crea haos in piata.

Conform noilor norme in vigoare, producatorii auto trebuie sa scada gradul mediu de emisii de dioxid de carbon la nivelul flotei de modele pana la pragul de 95 de grame/kilometru. Noile standarde stabilite la Bruxelles vor intra in vigoare incepand cu anul 2021, ceea ce inseamna ca producatorii auto nu mai au atat de mult timp la dispozitie pentru a rezolva toate aceste probleme! Datele analizate pana la ora actuala demonstreaza ca doar doi constructori indeplinesc la acest moment normele impuse de UE pentru anul 2021. 

Tesla si Smart, singurii producatori care respecta deja normele UE 

Faptul ca Tesla este unul dintre acesti doi producatori nu poate mira pe nimeni, avand in vedere ca flota constructorului american este formata exclusiv din modele electrice. Din fericire, modelele electrice propuse de cei de la Tesla in ultima vreme se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare la nivel european, in special pe pietele nordice. Spre exemplu, noul Tesla Model 3 a reusit sa devina deja pe plan european cel mai bine vandut model electric chiar daca americanii abia au inceput livrarile in luna februarie. 

Lasandu-i la o parte pe cei de la Tesla, Smart reuseste sa surprinda si sa aiba o flota de modele al carei nivel mediu de emisii este deja sub limita de 95 grame/kilometru impusa de Uniunea Europeana pentru anul 2021. Brandul detinut de Daimler la acest moment are in flota sa doar modele de oras, modele care se pot lauda cu un grad scazut de emisii de dioxid de carbon. Mai mult decat atat, versiunile electrice ale unora dintre cele mai vandute modele din gama Smart sunt destul de populare la ora actuala. 

Mergand mai departe, pe langa acesti doi constructori despre care am vorbit in randurile anterioare, Toyota este singurul producator auto din lume care se mai poate lauda cu un grad mediu de emisii de CO2 de sub 100 grame/kilometru. In continuare, avem alti trei producatori francezi care se incadreaza in categoria “100 - 110 grame/kilometru”, si anume Peugeot, Citroen si Renault. Toti acesti producatori fac eforturi uriase deja la ora actuala pentru electrificarea gamei, sumele investite nefiind deloc mici! 

Dacia, departe de normele impuse la nivel european 

Dacia face parte la acest moment dintr-un grup extrem de numeros de producatori auto care se incadreaza in categoria “110 - 130 grame/kilometru”, cu un grad mediu de emisii pe flota de 120.8 grame/kilometru. Mai mult decat atat, gradul mediu de emisii la nivel de flota al celor de la Dacia a crescut fata de anul 2017 cu aproape 4 grame/kilometru, ceea ce demonstreaza situatia nu tocmai buna a producatorului de la Mioveni in aceasta speta. In aceeasi categorie regasim si multi alti producatori de renume insa, printre care putem aminti Nissan, SEAT, Volkswagen, Fiat, Mini, Kia, Hyundai, Ford, Audi, BMW sau Volvo.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x