Sistemele de asistenta auto vor fi obligatorii la autoturismele noi
siguranta rutieraasistenta rutierasisteme siguranta rutiera
Cu 593 de voturi pentru, 39 impotriva si 53 de abtineri, Parlamentul European a votat, recent, o rezolutie care ar trebui sa creasca siguranta rutiera.
Rezolutia prevede sisteme de asistenta obligatorie inteligenta la accelerare, pentru banda de mers si pentru sistemele de franare; protectie mai buna a pietonilor si a biciclistilor; armonizarea limitelor de alcool in sange in UE.
Conform rezolutiei, toate autoturismele noi ar trebui sa fie echipate cu sisteme autonome capabile sa detecteze pietonii si cu sisteme inteligente de asistenta la accelerare, prevede textul unei rezolutii non-legislative votate azi.
In fiecare an, peste 25 000 de persoane sunt ucise si sute de mii ranite pe drumurile Europei. Aproximativ 90% dintre aceste accidente sunt cauzate de erori umane.
Multe dintre acestea ar putea fi evitate prin utilizarea noilor sisteme tehnologice de asistenta a soferilor in situatii periculoase. In momentul de fata, sistemele sunt prezente la relativ putine modele de varf, dar avand in vedere avantajele lor evidente, deputatii europeni vor ca acestea sa devina obligatorii pentru toate autoturismele noi.
Aceste sisteme includ dispozitivele inteligente de franare, sisteme care detecteaza pietonii si biciclistii si asistenta la accelerare. De asemenea, sistemele pot incetini automat o masina pentru a evita o coliziune si pentru a ajuta soferii sa ramana in limitele de viteza.
Exista si sisteme care emit sunete sau chiar directioneaza o masina inapoi atunci cand paraseste banda de rulare.
In timp ce, in trecut, sistemele de asistenta a soferilor erau instalate numai pentru autovehiculele de ultima generatie, acestea se gasesc tot mai mult acum instalate pe masinile de toate clasele. Cu toate acestea, trei sferturi dintre autoturismele noi nu sunt inca echipate cu niciunul dintre acestea, in principal din cauza costului suplimentar.
Pentru a reduce costurile, rezolutia sugereaza doar obligativitatea caracteristicilor deja disponibile pe piata si care si-au dovedit capacitatea de a salva vieti, cum ar fi sistemele automate de franare in situatii de urgenta, de detectare a pietonilor si a ciclistilor.
De asemenea, deputatii europeni vor sa stabileasca posibila valoare adaugata a reducerii limitei de alcool din sange la zero pentru conducatori auto incepatori si pentru soferii profesionisti din intreaga UE.