Conform reglementarilor, companiile de ride sharing, precum Uber, Bolt sau Clever, vor fi obligate de acum incolo sa plateasca statului o taxa in valoare de 50.000 de lei pe an. Soferii care vor oferi servicii de acest fel prin intermediul platformelor specializate vor fi obligati sa aiba un atestat de pregatire profesionala si un certificat de cazier judiciar din care sa rezulte ca nu au savarsit, printre altele, infractiuni cu violenta, infractiuni in domeniul circulatiei rutiere sau infractiuni in legatura cu traficul de droguri.
De asemenea, noile reglementari mai prevad faptul ca fiecare masina care va fi implicata in acest domeniu va fi autorizata de agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane (ARR) pe baza unei autorizatii de transport alternativ. Totodata, fiecare masina va fi obligata sa faca Inspectia Tehnica Periodica (ITP-ul) la fiecare sase luni.
Reglementarile adoptate in cursul zilei de ieri mai prevad ca autoturismele acceptate pe platformele digitale de ride sharing sa fie obligate sa afiseze la vedere in partea din fata si din spate un ecuson special cu o dimensiune de 10 cm x 10 cm. Ecusonul va cuprinde informatii precum numarul de inmatriculare si denumirea platformei folosite. Ecusonul va fi emis, de asemenea, de cei de la Autoritatea Rutiera Romana.
Platformele digitale de ride sharing vor fi avizate tehnic de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI), institutia urmand sa emita documentul in termen de 30 de zile lucratoare de la depunerea documentatiei complete. Documentul va avea o valabilitate de 12 luni. Urmeaza ca in termen de 35 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei ca Ministerul Comunicatiilor sa emita un ordin care va cuprinde normele si procedurile pentru obtinerea avizului tehnic pentru platformele digitale.
Asa cum spuneam si mai devreme, Razvan Cuc s-a declarat extrem de multumit de forma finala a ordonantei de urgenta cu privire la serviciile de ride sharing, spunand ca in urma lucrarilor s-a ajuns la un act normativ care respecta cerintele existente ale pietei si care asigura in acelasi timp cetatenii de respectarea standardelor de confort, siguranta si calitate. De asemenea, ministrul a mai transmis ca nu a fost impusa nicio restrictie in ceea ce priveste preturile care vor fi practicate de aceste platforme de ride sharing. In concluzie, Razvan Cuc a transmis ca “acum concurenta este libera, nu mai exista niciun fel de discriminari, iar romanii vor putea sa aleaga cu cine vor sa mearga in calatoriile pe care le vor face”.
La ora actuala, peste 20.000 de persoane din tara noastra castiga bani din serviciile de ride sharing oferite prin intermediul acestor platforme specializate. Astfel, serviciile de ride sharing aduc anual beneficii directe si indirecte de peste un miliard de lei.
Ultimele NOUTATI
E oficial. Anul acesta bugetarii si pensionarii NU mai primesc majorari de salarii si pensii
TRAI FARA GRIJI LA BATRANETE. Cati bani ar trebui sa aiba orice roman in conturi, la varsta de 60 de ani?
Partenerii nostri
Evidenta programului de lucru - ce prevede Codul Muncii si explicatiile specialistilor
Legea nr.319/2006. Vor fi incluse prevederi despre hartuirea la locul de munca in Legea SSM
Tranzactii intre firma si persoana fizica: Cum stabiliti pretul pentru a evita problemele fiscale
Impozitare microintreprinderi: 5 modificari esentiale aduse de OUG nr. 156/2024
Te-ar putea interesa si