Se schimba regulile pentru romanii care vor sa isi cumpere o masina noua
masini electriceparc auto
Ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Tanczos Barna, sustine ca Romania a devenit destinatia masinilor vechi din Europa. Trebuie gasite solutii in acest sens, spune oficialul de la Mediu, iar solutia ar putea sa fie aplicata in doua directii: descurajarea persoanelor care vor sa cumpere masini vechi si incurajarea achizitiilor de masini electrice, nepoluante.
"In momentul in care majoritatea statelor membre au sisteme de taxare a poluarii si descurajeaza detinerea masinilor poluante, si Romania nu are un asemenea sistem, am devenit o piata-tinta, unde se aduc masinile vechi.
Aceasta este situatia pe care am gasit-o si eu la minister. Ministerul Mediului trebuie sa gaseasca o solutie la nivel national de sprijin, in primul rand.
Partea de taxare nu o sa fie niciodata la Ministerul Mediului, pentru ca s-a vazut cu taxa de poluare, toate procesele au fost pierdute de Romania, pentru ca nu au fost fundamentate cum trebuie", a declarat ministrul Mediului, joi, intr-o conferinta de presa.
Potrivit ministrului Mediului, parcul auto din Romania este imbatranit, iar tara noastra a devenit tinta masinilor vechi si poluante ale Europei. Cifrele arata ca, la noi, 39,1% din masini au o varsta mai mare de 17 ani.
Cum se vor schimba regulile pe piata auto: "Va trebui sa facem diferenta intre cetateanul care, intr-adevar, nu-si permite o masina noua si cetateanul care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro"
Ministrul crede ca solutia problemei parcului auto din Romania ar trebui aplicata pe doua planuri: pe de-o parte, sa fie descurajati proprietarii de vehicule mai vechi de 15 ani, iar pe de alta, sa fie si mai puternic sprijiniti cei care isi doresc sa achizitioneze un
vehicul electric.
"Este nevoie de un pachet de masuri, iar in centrul acestuia trebuie sa fie masurile de sprijin pentru cetatenii vulnerabili si trebuie completat cu masuri de descurajare a detinerii masinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorina, care arata foarte bine pe sosele, arata un statut al detinatorului, dar care polueaza foarte mult.
Va trebui sa facem diferenta intre cetateanul care, intr-adevar, nu-si permite o masina noua si cetateanul care umbla pe strada cu o masina mai veche de 15 ani, dar pe piata libera costa 15 - 20.000 de euro. Aceste lucruri trebuie clar delimitate", a explicat ministrul.
Citeste si: Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna
"Nu se mai pune neaparat problema taxarii"
"(...) Nu se mai pune neaparat problema taxarii. Diferentele de pret sunt uriase intre masinile electrice si cele clasice. Diferentele vor fi si mai mari intre o masina second hand pe care si-o permite un cetatean si masina electrica care va fi noua, singura optiune din 2035.
Deci nu se mai vorbeste strict despre intentia statului membru, vorbim despre programe ample, un ansamblu de masuri la nivel european”, a mai punctat oficialul de la Mediu.