Inmatricularea si radierea unei masini sunt niste proceduri care dau mari batai de cap soferilor din Romania. O gramada de acte, ore bune pierdute la diverse cozi si mai multe drumuri la institutiile in cauza. Autoritatile au insa o veste buna pentru soferi, lucrandu-se la aceasta ora la o platforma online in acest sens. Astfel, intreg procesul de inmatriculare sau de radiere a unui autoturism se va putea realiza online, fara niciun alt drum suplimentar.
Potrivit autoritatilor, pe aceasta platforma online se vor putea incheia contractele de vanzare a vehiculelor si se vor putea transmite catre autoritati toate actele necesare inregistrarii fiscale, inmatricularii sau radierii unui autoturism. Responsabila pentru realizarea acestei platforme online este Directia Generala Permise de Conducere si Inmatriculari.
Conform proiectului de ordonanta aflat pe ordinea de zi a sedintei Guvernului din urma cu cateva zile, scopul platformei este acela de a facilita furnizarea de servicii publice electronice pentru inmatricularea de vehicule.
Nu numai atat insa, lista completa de servicii incluzand printre altele si urmatoarele:
a) intermedierea incheierii actelor de vanzare-cumparare a vehiculelor, in vederea realizarii operatiunii de inmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
b) incarcarea actelor de vanzare-cumparare a vehiculelor si, dupa caz, a extraselor din contractele de leasing, care sa contina cel putin partile, data incheierii contractului si datele de identificare ale vehiculului, precum si a proceselor verbale de predare-primire, de catre proprietarii acestora sau detinatorii mandatati, dupa caz, in vederea realizarii operatiunii de inmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum si transmiterea acestora prin mijloace automatizate, catre organele fiscale locale in scopul declararii sau radierii vehiculelor din evidentele fiscale;
c) incarcarea de catre proprietar sau, dupa caz, de catre detinatorul mandatat, a documentelor necesare efectuarii operatiunilor de inmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de inmatriculare sau radiere din circulatie si, dupa caz, transmiterea acestora, prin mijloace automatizate, catre organele fiscale locale;
d) verificarea achitarii tuturor obligatiilor de plata datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscala (daca se aplica), in cazul vanzarii unui vehicul;
e) transmiterea datelor necesare declararii in vederea luarii in/scoaterii din evidentele organului fiscal local, a dobandirii sau instrainarii, dupa caz, a vehiculelor catre organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;
f) informarea proprietarului sau, dupa caz, a detinatorului mandatat, cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.
Ultimele NOUTATI
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Partenerii nostri
Legea nr. 283/2024: stabilirea salariilor minime adecvate si noile OBLIGATII ale angajatorilor
A aparut Calendarul Contabilului Vesel 2025! Contine 12 caricaturi ce garanteaza hohote de ras!
Cum stabilim durata de amortizare pentru un mijloc fix second-hand
Atentie la modificarile referitoare la impozitul MICRO: Aspecte importante de retinut
Te-ar putea interesa si