S-a dat legea: Adio, carnet de sofer, daca n-ai scoala: soferia nu mai e pentru orice roman
examen autosoferilegislatie rutiera
Una dintre principalele conditii care ar diminua numarul urias de accidente rutiere din Romania ar fi (pe langa imbunatatirea infrastructurii rutiere) cresterea exigentelor pentru inscrierea la scoala de soferi. Asta si-au spus autoritatile, care au modificat deja legislatia si au inasprit conditiile pentru romanii care se viseaza la volan.
Mituirea examinatorului auto, misiune imposibila de anul acesta
Pe langa aceasta masura, autoritatile s-au gandit si cum sa taie elanul celor pe care i-ar putea bate gandul sa mituiasca agentul examinator. Prin urmare, examenul practic de sofat va fi asistat atat video, cat si audio, datorita unui sistem tehnologic ce va fi instalat, in mod obligatoriu, pe masinile pe care se sustin testarile candidatilor. Aceste inregistrari se vor pastra in arhiva o perioada lunga de timp.
Putem doar sa speram ca aceste masuri se vor reflecta intr-o scadere a statisticilor tragice, ce numara victimele de pe soselele Romaniei. Insa nu trebuie sa uitam nici de necesitatea imbunatatirii infrastructurii rutiere din Romania, aspect ce favorizeaza, la randul sau, producerea de evenimente neplacute in trafic. Prin urmare, urmatorul pas pe care autoritatile ar trebui sa il faca, pentru a proteja viata cetatenilor, ar trebui sa fie acela de a investi masiv fonduri in aceasta directie.
Pe de alta parte, s-a decis ca
punctul de amenda sa nu mai creasca in 2022, ci sa ramana la valoarea de 145 de lei. Printr-o Ordonanta de Urgenta, Guvernul a decis sa ne mai pasuiasca un an si sa nu coreleze evolutia punctului de amenda de cea a salariului minim pe economie, care creste la 2.550 de lei (brut), de la 1 ianuarie 2022.
Fara aceasta masura, din prima zi a anului 2022, valoarea punctului de amenda ar fi crescut la 255 de lei.