Totusi, trebuie sa luam in considerare ca exista si o varianta de compromis pe care cei de la Volkswagen o au la ora actuala. In contextul in care nu ar gasi un loc potrivit pentru aceasta noua uzina, conducerea Grupului se gandeste sa transforme uzina de motoare de la Polkowice sau de la Gyor intr-o uzina dedicata productiei de masini.
Volkswagen si-a anuntat recent intentia de a se concentra in urmatorii ani pe dezvoltarea masinilor electrice. Pentru a putea face acest lucru posibil, cei de la Volkswagen s-au vazut pusi in situatia de a converti doua uzine care produceau modele cu motorizare clasica in uzine care sa produca de acum incolo modele electrice.
Volkswagen Passat este unul dintre modelele care sufera din cauza acestei decizii, productia lui fiind mutata in Cehia, la uzina celor de la Skoda. Insa nici asa nu este tocmai bine, pentru ca nici cehii nu vor mai avea unde sa construiasca viitoarele modele. In conditiile in care Skoda trece printr-o perioada extrem de buna, in care cererea este la cote inalte, conducerea producatorului ceh si-a exprimat intentia cu privire la o noua uzina.
Noua uzina ar urma sa fie construita pana in anul 2022, atunci cand ar urma sa preia productia modelelor Skoda Karoq si Seat Ateca. In prezent, ambele modele sunt produse in uzina Skoda din Cehia, insa acest lucru nu va mai fi posibil dupa ce productia lui Passat va fi mutata.
Grupul Volkswagen este dispus sa faca o investie uriasa pentru aceasta noua uzina, in valoare de aproximativ un miliard de euro. De asemenea, germanii planuiesc sa angajeze pana in anul 2022 in jur de 4.000 sau 5.000 de angajati. In aceste conditii, miza construirii unei asemenea uzine de anvergura in tara noastra este uriasa.
Mihai Chirica, primarul Iasiului, a reactionat rapid cu privire la existenta unui interes din partea Volkswagen pentru tara noastra, aratandu-si disponibilitatea de a gazdui aceasta noua uzina. Autoritatile iesene se gandesc la un teren de 80 de hectare ca fiind perfect pentru Volkswagen, insa admite ca terenul apartine la ora actuala platformei industriale Fortus, obtinerea lui fiind destul de complicata. Solutia de rezerva ar fi reprezentata de un teren mai mic, de doar 20 de hectare, dar care se afla in proprietatea Primariei.
Mihai Chirica spune ca orasul pe care il administreaza ar reprezenta o alegere perfecta pentru Volkswagen si datorita retelei de licee si scoli tehnice care furnizeaza forta calificata de munca.
Principala problema pe care o are tara noastra la acest moment este reprezentata de lipsa infrastructurii. Avand in vedere ca cele doua modele care ar urma sa se produca in noua uzina sunt destinate in mare parte pietei internationale, transportul lor va fi unul extrem de complicat. Si asta din cauza faptului ca regiunea Iasiului nu beneficiaza de nicio autostrada care sa conecteze uzina cu Europa de Vest.
Ultimele NOUTATI
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Partenerii nostri
Reintegrarea unui salariat, conform unei hotarari judecatoresti. Cand se inregistreaza in Revisal?
Inregistrarea video a salariatilor, in vederea pontajului - incalca sau nu legea GDPR?
Legea nr. 283/2024: stabilirea salariilor minime adecvate si noile OBLIGATII ale angajatorilor
Te-ar putea interesa si