Asa cum spuneam si in randurile anterioare, Romania a fost tara europeana cu cea mai mare scadere a numarului de masini noi inmatriculate in luna octombrie, inregistrand doar 6.736 de unitati nou inmatriculate. Comparand cu luna septembrie a anului precedent, vom observa ca a fost inregistrata o scadere de nu mai putin de 32.9 de procente, ceea ce nu este deloc in regula.
Bineinteles, aceasta problema nu o intalnim acum doar la nivelul tarii noastre, ci si pe unele dintre cele mai importante piete auto de la nivel european. Spre exemplu, Germania a inregistrat in luna octombrie un numar de 252.628 de masini nou inmatriculate. Desi numarul pare extrem de mare la prima vedere, trebuie sa stim ca si nemtii sunt pe minus cu 7.4% in comparatie cu perioada similara a anului 2017.
De asemenea, Franta se poate lauda cu un numar de 173.798 de masini nou inmatriculate in luna octombrie, fiind inregistrata o scadere de 1.5% in comparatie cu luna octombrie 2017. Nu in ultimul rand, si Italia a raportat o scadere tot de 7,4% in comparatie cu perioada similara a anului trecut, inregistrand un numar de 146.655 de unitati noi inmatriculate.
Noul ciclu de testare WLTP a fost introdus de la inceputul lunii septembrie, un numar mare de producatori auto semnaland ca introducerea lui s-a facut mult prea din scurt. In aceste conditii, in luna august a fost inregistrata o crestere masiva a numarului de masini nou inmatriculate in Europa, insa incepand cu luna septembrie lucrurile nu au mai mers deloc bine. Insa, asta era de asteptat, toti marii producatori anuntand ca primele luni de dupa introducerea noului ciclu de testare WLTP nu vor mai fi atat de bune din acest punct de vedere, in conditiile in care un numar mare de modele din portofoliul fiecarui constructor au lipsit.
Conform cifrelor oferite de cei de la Asociatia Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), numarul inmatricularilor masinilor noi a ajuns in luna octombrie la un total de 1.118.859, in scadere cu 7.4 procente in comparatie cu cifra obtinuta in urma cu un an.
Luand in considerare cifrele inregistrate in primele zece luni ale acestui an, numarul masinilor nou inmatriculate a ajuns la 13.424.360 de unitati. Asadar, chiar si in conditiile in care in ultimele doua luni au fost inregistrate scaderi, asta inseamna o crestere cu 1.4% in comparatie cu cifra obtinuta in intervalul ianuarie - octombrie 2017.
Chiar daca Volkswagen este unul dintre producatorii care s-a lovit cel mai tare de aceasta problema a introducerii noului ciclu de testare WLTP, pozitia intai in clasamentul constructorilor a ramas intacta. Astfel, Volkswagen a avut in luna octombrie un numar de 110.418 unitati inmatriculate, in scadere cu aproape 15 procente.
Pe locul al doilea se afla Peugeot, cu 78.187 de unitati inmatriculate, in timp ce ultima treapta a clasamentului este ocupata de Mercedes Benz, cu 73.806 de unitati.
Citeste si: Ce companie romaneasca obtine un profit mai mare cu 230%?
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Partenerii nostri
Cum sa creezi un mediu de lucru eficient si placut pentru angajati
Conditiile primirii de interni. Cine poate avea calitatea de intern?
[Q&A] Accesul in REGES-online pentru angajatori si salariati. Raspunsuri de la specialisti
Cum se impoziteaza veniturile din dobanzi: Cadrul legal si un caz concret
MODEL de raspuns la Notificarea de conformare RO e-TVA: Studiu de caz pentru contabili
Bilantul contabil: Ce corelatii trebuie verificate pentru ca situatiile financiare sa fie corecte?
Alegeri Prezidentiale 2025: Calendar, Candidati, Sondaje si Model sesizare in ziua votului
Cum se acorda diurna cetatenilor romani
Incheierea contractului de servitute: Cine are dreptul si ce obligatii are
Te-ar putea interesa si