Renault si-a propus sa cucereasca Africa cu Dacia
daciaafricatangervanzari autotoyota
Renault se pozitioneaza pentru o explozie a pietei auto din Africa, pariind ca populatia va renunta la autobuzele si masinile vechi, in timp ce competitorii grupului francez "merg pe varfuri" in regiune.
Producatorul auto francez si Nissan Motor, partenerul japonez, investesc un miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc. Astfel, se extinde masiv productia.
In acelasi timp, nu exista o data stabilita la care Renault va ridica fabrica in Algeria.
"Africa se stabilizeaza. Este mai bine sa ne pozitionam acum, pentru a avea noi motoare de crestere pe masura ce pietele vor incepe sa se maturizeze", a declarat Jean-Christophe Kugler, senior vice presedinte al Renault pentru regiunea africana.
Al treilea mare grup auto european, Renault, promoveaza marca "de buget" Dacia in Africa, incercand sa compenseze scaderea de pe piata europeana.
Totodata, companiile asiatice care produc masini low-cost ataca Europa, iar producatorii de autoturisme premium, BMW sau Mercedes-Benz introduc modele de mici dimensiuni.
Anul acesta, piata auto europeana va atinge cel mai redus volum din 1995.
Cota de piata a Renault in UE a scazut in prima jumatate a anului la 8,5% de la 9,5% in perioada similara a anului trecut, in timp ce Hyundai si Kia si-au extins amprenta de la 4,7% la 5,9%. BMW a lansat o noua versiune a compactei Seria 1 si a extins propunerile marcii Mini, consolidandu-si pozitia de la 5,7% la 6,1%.
Renault sta ceva mai bine decat PSA Peugeot Citroen deoarece s-a extins mai devreme pe pietele emergente si datorita aliantei cu Nissa, care dateaza din 1999.
Kugler estimeaza ca vanzarile de autoturime noi din Africa de Sud vor creste anul acesta la 5,75 milioane de unitati, dublu fata de 2005, iar vanzarile din Africa de Sud vor totaliza aproximativ un milion de autoturisme in acest an.
"Strategia Renault de a ajunge primii acolo este una foarte solida. Au performante semnificativ mai bine decat Peugeot, in mare masura datorita acestei strategii", spune Neil King, analist la Euromonitor International.
Fabrica de la Tanger este a doua deschisa pe continent, dupa cea de la Casablanca, in functiune de 50 de ani. Dupa extindere, unitatea va avea o capacitate de 400.000 de masini pe an.
Daimler si BMW au fabrici in Africa unde produc circa 50.000 de masini pe an, iar Volkswagen, 100.000 de unitati pe an.
Fabrica de la Tanger a inceput productia in februarie, iar dupa extindere va avea doua linii de ansamblare pentru modelele Dacia Lodgy si Dokker, cea mai mare parte a productiei fiind pentru export.
Renault a gasit si parteneri locali pe continent precum conglomeratul Duarte din Angola, 14 parteneri de distributie si import in 25 de tari din Africa sub-sahariana.
Dacia va ajuta Renault sa concureze cu piata second-hand, dar si cu cea a masinilor noi dominata de Toyota si Hyundai.