Renault-Nissan va prelua controlul asupra Avtovaz
renaultnissanrenault-nissanavtovazmasinilada
Renault-Nissan va majora participatia detinuta la Avtovaz (proprietarul marcii Lada), preluand controlul in cadrul celui mai mare producator auto din Rusia.
Partenerii aliantei franco-japoneze sper ca intelegerea sa genereze o mai buna colaborare intre cele trei branduri auto. Modelele Renault si Nissan ar putea fi produse alaturi de cele Lada, in Togliatti, Rusia.
Contractul va intra in vigoare incepand cu 2014. Un memorandum de intelegere a fost semnat la Paris, la patru ani dupa ce Renault a cumparat 25% din Avtovaz.
Acordul presupune aparitia unui joint venture intre grupul Renault-Nissan si corporatia de stat Russian Technologies.
Renault-Nissan va detine 67,13% din joint venture; acesta va detine, la randul sau, 74,5% din Avtovaz.
Renault va investi 300 milioane de dolari in joint venture, in timp ce Nissan va contribui cu 450 milioane de dolari, in urmatorii doi ani.
Proprietarul marcii Lada, Avtovaz, spera sa beneficieze de tehnologia avansata a marcilor Renault si Nissan. Astfel, rusii ar putea sa isi modernizeze masinile, pentru a face fata concurentei serioase din exterior.
In schimb, pozitia dominanta a Avtovaz pe piata auto din Rusia va ajuta Renault si Nissan sa castige mai multi clienti in zona.
Carlos Ghosn, CEO-ul Renault si Nissan, considera ca piata rusa este vitala pentru cresterea economica in Europa.
Luna trecuta, grupul Renault-Nissan a inaugurat o noua linie de productie la uzina auto din Togliatti, finantata de o investitie de 400 milioane euro.
Cele trei marci spera sa produca aici 1,6 milioane de masini in fiecare an. Renault si Nissan sunt relationate prin detinerea incrucisata de actiuni. Ca si volum, Alianta Renault-Nissan este al patrulea cel mai important producator auto din lume.
Renault detine 43,4% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan detine 15% din actiunile Renault. Ghosn a initiat in ultima vreme unele discutii cu Daimler, grupul industrial care detine marcile auto Mercedes si Smart.