Record pentru Grupul Renault: 2,1 milioane de vehicule vandute in primul semestru
vanzari renaultrezultate renaultmasini frantuzestivanzari dacia
In primul semestru din 2018, inmatricularile la nivel mondial de autoturisme si vehicule utilitare ale Grupului Renault (inclusiv Lada, Jinbei, Huasong) au inregistrat o crestere de 9,8 %. Cota de piata a Grupului este de 4,3%, in crestere cu 0,2%.
Atat Grupul Renault, cat si marcile Renault si Dacia au stabilit un record de vanzari in primul semestru: 2.067.695 de unitati, 1.378.583, respectiv, 378.095 de vehicule vandute. Vanzarile Lada au avansat cu 24%, dar cele ale Renault Samsung Motors au scazut cu 26,9 %.
"Pentru al treilea an consecutiv, am batut recordul de vanzari cu aproape 2,1 milioane de vehicule pe primul semestru.
In Europa, Grupul continua sa castige in cota de piata, iar, pe pietele internationale, inregistram performante foarte bune, in special in America Centrala si de Sud, in regiunea Eurasia si in Africa", a declarat Thierry Koskas, membru al Comitetului Executiv, vicepresedinte executiv Vanzari si Marketing Groupe Renault.
In Europa, inmatricularile Grupului sunt in crestere cu 4,4 %, pe o piata care progreseaza cu 2,8 %, adica 1.070.718 vehicule inmatriculate in primul semestru. Cota de piata a Grupului este de 11,0 %, in crestere cu 0,2%.
Marca
Renault a inregistrat o evolutie de 1,1%, iar cota de piata a ajuns la 8,1 %. Clio 4 este al doilea cel mai bine vandut model in Europa, Captur este primul crossover din categoria sa, iar Scenic vehiculul cel mai vandut din categoria sa.
Pe segmentul de vehicule electrice, Renault si-a mentinut leadership-ul cu o cota de piata de 21,9%.
Volumele de vanzari au crescut cu 11,6 %, cele ale modelului ZOE cu 1,1 %, ale Kangoo Z.E. cu 125 %. Acest model are 38,9% din piata de vehicule electrice utilitare, unde ramane lider.
Marca
Dacia inregistreaza un record de vanzari pe primul semestru in Europa, cu 281.225 vehicule inmatriculate (+14,6 %) si o cota de piata de 2,9 % (+0,3%).
Potrivit Renault, acest rezultat este generat de performanta modelelor Sandero faza 2 si al Noului Duster care totalizeaza, in 6 luni, aproape 63.900 de inmatriculari.
La randul ei, marca Alpine a avut primele inmatriculari de 22 de ani incoace. De la lansare pana in prezent, au fost rezervate peste 4.800 de unitati.
In alte regiuni, inmatricularile Grupului sunt in crestere cu 16,4 %. Grupul a avut evolutii pozitive ale vanzarilor in America Centrala si de Sud (+18,1%), Asia-Pacific (+69,5 %) si in Eurasia (+15,1 %), iar, in Africa, Orientul Mijlociu, India contracareaza o incetinire a ritmului vanzarilor de 4,5%.
In China, Grupul a vandut aproape 117.646 vehicule, din care aproape 33.000 marca Renault, dar Renault Samsung Motors scade cu 26,9% in Coreea de Sud, in absenta unui model nou pe o piata foarte concurentiala.
In regiunea Eurasia (din care face parte si Romania), inmatricularile sunt in crestere cu 15,1% pe o piata care progreseaza cu 9,4%.
Cota de piata a crescut cu 1,35, la 25,8% datorita dinamismului pe care Grupul il are pe piata ruseasca. Aceasta evolueaza cu 18,2% in primul semestru.
Rusia ramane a doua piata a Grupului, unde vanzarile cresc cu 19,7 %, pozitionand cele 8 modele in top 15 pe piata de autoturisme. Mai mult de o masina din 4 vandute pe aceasta piata este un Renault sau o Lada.
In Rusia, Lada are o crestere de 21,1%, cu o cota de piata de 20% (+0,5%) datorita succesului noilor modele LADA Vesta si LADA XRAY.
De asemenea, volumele marcii Renault au o evolutie de 16,5%, in special datorita succesului modelelor Duster si Kaptur, chiar inainte de sosirea, in 2019, unui nou crossover pe segmentul C.
Grupul Renault si-a redefinit perspectivele pentru 2018, estimand ca piata globala va creste cu 3% fata de 2017 (de la evaluarea precedenta de 2,5%). Piata europeana va progresa cu 1,5% (fata de 1%), iar piata franceza cu 2% (fata de 1%).
Sursa foto: pexels.com