RATB promite sa respecte cu strictete orarul, dar numai daca ii permite traficul
orar ratbsite mobil ratbtransport in comun
Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a anuntat ca, incepand cu data de 2 aprilie 2016, a lansat varianta de mobil a website-ului RATB.
Astfel, calatorii au acces facil la orarul de plecare a vehiculelor de la capetele de linie si la orarul de trecere a vehiculelor prin fiecare statie.
Orarul poate fi consultat la adresa http://ratb.ro/v_trasee.php, de pe laptop, tableta, smartphone sau desktop.
Odata ajunsi pe site, calatorii trebuie sa isi aleaga mijlocul sau linia de transport si sa acceseze programul de circulatie.
Potrivit directorului general al RATB, Radu Paul Orzata, este inca un pas pe care regia il face in sprijinul publicului calator, o facilitate oferita celor care depind foarte mult de timpul petrecut in statie si in mijloacele de transport in comun.
Orzata promite si alte masuri care vor crea conditii civilizate de transport si vor dovedi atasamentul RATB fata de clientii sai.
Totodata, la capetele de linie, vor fi afisate grafice cu orele de plecare a vehiculelor pe trasee, ore despre care RATB sustine ca vor fi respectate cu strictete, singura conditie fiind ca "vehiculele sa nu fie intarziate sau blocate in trafic..."
Pentru eficientizarea transportului public, RATB a propus Primariei Capitalei masuri pentru crearea unui sistem de circulatie care sa prevada facilitati pentru transportul in comun.
Mai exact, RATB a propus implementarea a 28 de masuri, cu privire la instituirea de benzi proprii de circulatie pentru troleibuze si autobuze; punerea in aplicare a 15 masuri referitoare la amplasarea unor semafoare speciale sau modificarea ciclurilor semaforice prin acordarea unor faze separate pentru tramvaie la efectuarea virajelor stanga/dreapta in intersectii; extinderea circulatiei pe strazi organizate cu sensuri unice; realizarea programului de semaforizare a intersectiilor si acordarea de timpi separati, in cadrul ciclurilor, pentru transportul in comun si asigurarea unor sisteme de unda verde.
Monitorul Social, un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung Romania, a lansat, recent, un infografic referitor la gradul de satisfactie al bucurestenilor privind transportul public si gradul de motorizare (numarul de autovehicule la 1.000 de locuitori).
Concluzia este ca bucurestenii sunt europenii cei mai nemultumiti de transportul public din orasul lor, numai 6% fiind multumiti de acesta.