Radierea unui autoturism ii poate speria pe multi soferi, procesul putand parea destul de birocratic la prima vedere. Radierea auto este necesara in cazul in care se doreste stergerea completa a unui autoturism din registrele auto ale autoritatilor. Procesul de radiere auto este format din doua etape: radierea fiscala, respectiv radierea din circulatie. In cazul in care ai toate actele necesare la indemana si stii care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi, procesul de radiere a masinii se va dovedi a fi destul de simplu si de rapid.
Radierea fiscala este prima pe care trebuie sa o faci, iar pentru aceasta etapa trebuie sa ajungi mai intai de toate la Directia Taxe si Impozite Locale din localitate. Aici, proprietarul masinii completeaza o declaratie pentru scoaterea din evidenta a autoturismului si o cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.
La Directia Taxe si Impozite Locale va fi nevoie de urmatoarele documente pentru radierea fiscala a autoturismului: declaratia pentru scoatere din evidente a autovehiculului, cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a masini (in original si in copie), fisa de inmatriculare (in original) si actul care atesta instrainarea autovehiculului in situatia in care masina a fost scoasa din uz (act de vanzare-cumparare, contract de cesiune, etc.).
Dupa ce s-a efectuat radierea fiscala a unui autoturism se ajunge si la radierea din circulatie a acestuia. Radierea din circulatie a unei masini se face la Serviciul Public Comunitar Directia Permise de Conducere si Inmatriculari Auto (DRPCIV). Dosarul ce va fi depus la DRPCIV cuprinde urmatoarele documente: cerere de radiere completata si semnata de proprietar, placutele cu numarul de inmatriculare, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a vehiculului, certificatul de inmatriculare, fisa de inmatriculare sau certificatul de atestare fiscala completat si semnat de proprietar si certificatul de radiere in 3 exemplare.
In situatia in care proprietarul este persoana juridica, dosarul trebuie completat si cu alte documente care sa ateste dobandirea personalitatii juridice, denumirea si sediul. De asemenea, daca documentele sunt depuse de o alta persoana decat titularul, va fi nevoie si de o procura notariala.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si