Rabla Plus 2024, pusa pe butuci chiar de statul roman. Cat a ajuns sa fie un voucher, nu mai e nicio afacere
rabla plus 2024ecotichet rabla plusvouchere rabla plusmasini electrice
Rabla Plus 2024, programul guvernamental prin intermediul caruia romanii isi pot achizitiona masini electrice noi, dand la schimb o masina veche spre casare, este pus pe butuci chiar de stat. Voucherele au fost dramatic diminuate.
Cine spera sa-si cumpere o masina electrica noua in 2024 trebuie sa se pregateasca sufleteste, fiindca programul Rabla Plus nu mai e vreo afacere in acest an.
Proiectul de modificare la Rabla Plus a fost pus vineri in consultare publica de Ministerul Mediului si vine cu vesti rele pentru soferii de la noi din tara.
Conform noilor reguli impuse de guvernanti, indiferent de numarul de autovehicule uzate predate spre casare in programul Rabla Plus, ecotichetul pentru pentru achizitionarea unui autovehicul nou pur electric va fi redus la 25.500 de lei.
Diferenta e colosala, daca tinem cont ca, in acest moment, acelasi ecotichet are o valoare de 51.000 de lei pentru casarea unui singur autovehicul uzat si 54.000 de lei pentru casarea a doua autovehicule uzate.
Statul ne incurajeaza sa nu mai poluam cu masinile, dar in mod paradoxal face Rabla Plus mai neatractiv
Programul va deveni, fara indoiala, mai neatractiv pentru romani, desi suntem incurajati din toate partile sa ne cumparam masini mai prietenoase cu mediul inconjurator.
Totusi, ar putea fi o explicatie pentru aceasta decizie radicala a Guvernului. Ar fi vorba despre faptul ca astazi
piata masinilor electrice este mai accesibila buzunarului romanilor. Masinile electrice sunt azi mai ieftine decat erau in urma cu doi sau trei ani, motiv pentru care statul ar putea considera ca romanii nu mai au nevoie de vouchere atat de consistente.
"Cred ca si pretul de vanzare al autoturismelor electrice a scazut in ultimii ani, motiv pentru care cred ca acesta trebuie corelat cu acest plafon maximal pt ca nu mi se pare firesc ca in situatia in care urmeaza sa achizitionezi o masina electrica foarte scumpa, sa spunem de 75.000 de euro, cand marea majoritate a masinilor electrice costa mult mai putin, sa mai beneficiezi si de voucherul Rabla PLus”, spunea, de curand, ministrul Mircea Fechet.
Foto: freepik.com