Profitul Volvo a crescut. Vanzarile au revenit la nivelul celor inregistrate inainte de criza
volvocamioaneprofitvanzarirenaultcompanii
Profitul din al doilea trimestru al Volvo AB a crescut cu 63%. Vanzarile au revenit la nivelul celor inregistrate inainte de criza financiara.
Profitul net al Volvo a crescut pana la 5,12 miliarde coroane suedeze (802 milioane de dolari), in crestere de la 3,15 miliarde de coroane suedeze, valoare inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut.
Vanzarile Volvo au crescut cu 15%, la 79 miliarde de coroane suedeze, de la 68,8 miliarde coloane suedeze, valoarea inregistrata in trimestrul al doilea din 2010.
"Vanzarile au ajuns la nivelul constatat inainte de criza financiara; profitabilitatea a crescut la cel mai mare nivel dupa impasul economic mondial, atat in termeni operationali, cat si in cei ai returnarii castigurilor catre actionari", a declarat directorul executiv al Volvo, Leif Johansson.
Actiunile constructorului suedez Volvo au crescut cu 4%, la 106,40 coroane suedeze (16,66 dolari), la bursa din Stockholm. Compania a vandut divizia de automobile in 1999, ramanand cel mai mare producator mondial de camioane. Portofoliul Volvo cuprinde brandurile de camioane Volvo, Mack, Renault si UD Trucks. De asemenea, compania produce si autobuze, motoare si echipamente de constructie.
Vanzarile diviziei de camioane Volvo au crescut cu 20%, la 50 miliarde coroane suedeze. Reprezentantii companiei au declarat ca in prezent detin 20% din piata de camioane din SUA si 28% din cea europeana.
"Referindu-ne la conditiile pietei, putem spune ca ne mentinem previziunile privind numarul de unitati vandute; piata camioanelor din Europa si America de Nord va insuma 230.000 - 240.000 de unitati in 2011", au mai subliniat oficialii Volvo.
Vanzarile de camioane Volvo au crescut cu 31% in Europa, pe fondul cererii in crestere din Franta, Germania si Polonia. Volvo si-a dublat livrarile de camioane in America de Nord, pana la 10.290 unitati. Clientii comerciali sunt cei mai mari cumparatori de camioane Volvo, in timp ce solicitarea pentru camioane de utilitate publica (ex: camioane de salubritate) se situeaza "sub limita estimata".
Livrarile de camioane au scazut cu 9% in Asia - productia de camioane a fost influentata negativ de cutremurul din Japonia. Intreruperea productiei a costat compania Volvo 400 milioane de coroane suedeze, informeaza
Yahoo! News.