Primii 10 producatori auto din lume stau pe un munte de 221 miliarde de dolari
industria autodealerimanageribaniinfotainmenternst & young
Cei mai importanti producatori auto globali mizeaza pe diferentiere, inovatie si parteneriate strategice, potrivit unui nou studiu, realizat de Global Automotive Center din cadrul EY, "Changing Lens 2014-15: the automotive C-Suite's agenda". Raportul a fost prezentat miercuri, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
Pietele emergente sunt volatile, dar accesul la cele cu potential reprezinta un avantaj vital pe piata auto. Managerii trebuie sa redistribuie capitalul, tinand cont de faptul ca primii zece producatori auto din lume detineau 221 miliarde de dolari, la finele anului 2013.
In 2014, se pune accentul pe recrutarea si pastrarea angajatilor profesionisti, care pot stimula inovatia in domeniul auto, precizeaza specialistii Ernst & Young.
Producatorii auto trebuie sa reinventeze experienta comerciala, pentru a atrage si pastra clientii, printr-o interactiune mai buna.
"Presiunile pe pietele economice globale sunt in scadere", spune Mike Hanley, seful diviziei Global Automotive din cadrul EY, "dar companiile auto se confrunta cu riscuri complexe si trebuie sa implementeze o serie de initiative strategice, pentru a incuraja inovatia".
Documentul se bazeaza pe intervievarea a 100 de manageri din industria auto. Exista cinci teme majore care vor influenta piata auto in urmatoarele 18 luni.
1. Noi surse de volatilitate: Volatilitatea pe piata auto a crescut semnificativ in ultimii 12 ani. Cei mai multi producatori auto intervievati (90%) spun ca pietele emergente reprezinta principala sursa a volatilitatii, in timp ce 68% dintre furnizori spun ca volatilitatea este specifica atat pietelor dezvoltate, cat si celor emergente. 84% dintre directorii executivi din industria auto se asteapta la un impact negativ monetar, iar 56% considera ca scaderea cererii de pe pietele emergente va avea un impact negativ asupra industriei automobilistice. Producatorii trebuie sa-si imbunatateasca capacitatile operationale, pentru a adopta un scenariu mai amplu, sa ia decizii bune intr-un timp scurt si sa flexibilizeze procesele de productie.
2. Apropierea de clienti: 67% dintre producatorii si dealerii auto au ales conectivitatea si infotainment-ul ca fiind extrem de valoroase pentru un conducator auto, iar 74% dintre furnizori au mizat pe proprietatea asupra inovatiei si consolidarea platformelor. Cu ajutorul conectivitatii imbunatatite a masinilor, producatorii auto trebuie sa le ofere clientilor asigurarea ca datele lor personale nu vor fi folosite in scopuri "neortodoxe". In conditiile in care potentialii clienti investesc un orizont semnificativ de timp in mediul online, cand vor sa cumpere un automobil (5,3 luni in medie in SUA) si nu mai merg neaparat la dealer, producatorii auto trebuie sa reinventeze experienta de retail, pentru a-i atrage pe consumatori.
3. Competitia multidimensionala: 77% dintre directorii din industria auto au spus ca accesul la pietele cu potential ridicat de crestere reprezinta cel mai important avantaj competitiv. Liderii se concentreaza tot mai des asupra parteneriatelor, pentru a profita de tehnologie si a apasa pedala de acceleratie a inovatiei.
4. Eficienta operationala: In timp ce 50% dintre producatorii auto spun ca imbunatatirea sistemelor inteligente de la bordul automobilului reprezinta principalul factor care poate determina profituri semnificative, 80% considera ca analiza clientilor este si mai importanta. O analiza mai atenta a datelor va furniza beneficii extinse pentru manageri si va contribui la rezolvarea marilor probleme.
5. Managementul resurselor: Recrutarea si pastrarea angajatilor competenti ramane una din ingrijorarile de baza ale industriei auto. Peste 65% dintre directori spun ca oamenii care aduc inovatia sunt cei mai importanti pentru o companie. Cei mai multi manageri precizeaza ca vizibilitatea si securitatea lanturilor de aprovizionare pe pietele emergente reprezinta o problema care tine de continuitatea business-ului.