Primaria Bucuresti vrea sa alimenteze vechile Mercedesuri ale STB cu gaz natural comprimat sau sa le transforme in troleibuze
transformare autobuze stbautobuze gncautobuze stbtransport comun bucuresti
Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate in autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu norma de poluare Euro 6 sau troleibuze. Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 si Euro 4 vor fi transformate in autobuze propulsate cu GNC, cu norma de poluare Euro 6, iar 100 de autobuze vor deveni troleibuze.
Restul, de pana la o mie de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate intr-o etapa ulterioara a proiectului.
Potrivit Primariei, autobuzele vor suferi transformari esentiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor si dotarea lor cu aer conditionat si cu echipamente moderne de comunicatii.
Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei statii de alimentare, in trei autobaze care vor fi modernizate, statii necesare pentru incarcarea rapida cu combustibil a autobuzelor.
Transformarea in troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea retelei de contact aferente in unele zone deficitare: Gara de Nord, Bulevardul Ion Ionescu-Sisesti, Berceni etc.
Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primaria Capitalei si dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului.
Astfel, intreaga flota STB va ajunge la standarde europene si se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic.
Prin aceste proiecte, STB SA urmareste reducerea gazelor cu efect de sera, o economie substantiala la cheltuielile cu carburant, dar si prelungirea cu cel putin sapte ani a duratei de viata a autobuzelor vechi, ale caror caroserii sunt in conditie foarte buna.
In acelasi timp, scad costurile de intretinere, prin reconstructia totala a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodata, scade si poluarea fonica produsa de motor cu pana la 10 decibeli.
Acest demers se adauga proiectelor realizate de Primaria Capitalei pentru reinnoirea parcului STB, de achizitionare a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 si 131, incepand cu luna iulie), 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice si 100 de tramvaie.