Primaria Bucuresti plateste 9.000 de lei pentru fiecare rabla casata in Capitala
rabla bucurestitrafic bucurestieco vouchere bucuresti
Primaria Municipiului Bucuresti a publicat regulamentul programului de stimulare a eliminarii din traficul bucurestean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere.
Primaria va anunta perioada de inscriere cu 3 zile inainte de deschiderea sesiunii de inregistrare a participantilor
Regulamentul a fost aprobat prin Dispozitia primarului general, Gabriela Firea, si poate fi consultat pe site-ul www.pmb.ro, sectiunea „Eco-voucher in schimbul unui autovehicul uzat”.
“Comunicarea cu grupurile-tinta reprezinta o componenta importanta a acestui program. Vrem ca, atat proprietarii de autovehicule uzate, cat si unitatile comerciale participante sa se poata informa despre modul de desfasurare a programului.
Consultand regulamentul, acestia vor afla care sunt conditiile de eligibilitate care permit inscrierea in program. Am initiat programul in luna iulie, iar scopul nostru este sa contribuim la imbunatatirea calitatii mediului si, implicit, la protejarea sanatatii populatiei Capitalei, prin scoaterea din circulatie a autovehiculelor uzate cu grad ridicat de poluare”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.
Programul de stimulare a eliminarii din traficul bucurestean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-voucherea este reglementat prin H.C.G.M.B. nr.377/26.07.2018.
Primaria capitalei isi propune eliminarea a 5.000 de autovehicule uzate, cu grad ridicat de poluare, de pe raza municipiului Bucuresti si acordarea a 5.000 de eco-vouchere cu o valoare nominala de 9.000 de lei/eco-voucher in vederea achizitionarii exclusive de autoturisme noi EURO 6, non-diesel, mijloace de locomotie noi ”prietenoase cu mediul”, non-diesel, hibride sau electrice, obiecte electrocasnice si electronice noi cu clasa energetica superioara, in schimbul predarii spre casare a unui autovehicul uzat.
Programul se adreseaza atat persoanelor fizice, cu domiciliul stabil in Municipiul Bucuresti, cu varsta minima de 18 ani, proprietari unici ai autovehiculelor uzate si care nu au obligatii de plata la bugetul local si bugetul de stat, cat si persoanelor juridice, cu sediul social in Municipiul Bucuresti, proprietari unici ai autovehiculelor uzate, care nu au obligatii de plata la bugetul local si bugetul de stat si nu au fost condamnate pentru infractiuni impotriva mediului.
Aplicatia PEVAUTO va permite inregistrarea a 6.000 de participanti, persoane fizice si persoane juridice.
La atingerea acestui numar, aplicatia va opri automat procesul de inregistrare a participantilor, prezentand in acest sens un mesaj de informare celor care sunt in proces de completare a datelor.
Dupa verificarea indeplinirii conditiilor de eligibilitate vor fi acceptati in program, in ordinea inscrierii, primii 5.000 de proprietari eligibili, lista acestora urmand a fi publicata pe site-ul www.pmb.ro, sectiunea „Eco-voucher in schimbul unui autovehicul uzat”.
Procedura de inregistrare a proprietarului autovehiculului uzat in aplicatia PEVAUTO se va face prin completarea datelor personale din: CI/BI si certificatul de inmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele fizice, certificatul de inmatriculare emis de ONRC si certificatul de inmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele juridice si incarcarea acestor documente in aplicatie. In situatia in care numarul de identificare al autovehicululi uzat mentionat (serie sasiu) nu este pe certificatul de inmatriculare, proprietarul va incarca si cartea de identitate a autovehiculului.
In aplicatia PEVAUTO, proprietarul isi va exprima acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal si va declara pe propria raspundere ca nu are datorii la bugetul de stat si la cel local. Neinregistrarea documentelor prevazute mai sus sau inregistrarea lor intr-o alta forma decat cea solicitata, atrage imposibilitatea acceptarii in program.
Aplicatia va genera fiecarui proprietar inregistrat un cod unic, ce va fi comunicat pe adresa de e-mail valabila, impreuna cu un link unic pe baza caruia va putea ulterior accesa aplicatia pentru a incarca documentele referitoare la casarea si radierea autovehiculului uzat.
Perioada de inscriere in program a participantilor (proprietarilor de autovehicule uzate) va fi comunicata pe site-ul PMB cu minimum 3 zile inainte de data programata pentru deschiderea sesiunii de inregistrare.