Prapastia dintre bogati si saraci e tot mai mare: ce fac magnatii lumii cu banii, in timp ce noi nu ne putem plati facturile
masini luxvanzari masini luxrecord rolls royce
Desi se spune ca toata lumea este afectata de pandemie, aceasta a fost, pentru unii, muma. Este si cazul celor mai celebre si mai ravnite marci de automobile. In timp ce grosul industriei a avut de-a face cu criza medicala si cu cea a componentelor electronice, Rolls-Royce, Bentley, Bugatti si Porsche au avut rezultate pozitive istorice.
Sub imperiul crizei medicale, multi
oameni cu bani si-au dat seama ca viata este scurta si ca, in loc sa investeasca si sa amane sa se bucure, mai bine fac asta acum, la volanul unor masini foarte scumpe.
A spune despre acestea ca sunt de lux, ar fi un pleonasm. Este de ajuns sa scriem sau sa rostim Rolls-Royce sau Bugatti, ca luxul se subintelege.
In 2021, Rolls-Royce, detinut de BMW, a avut cele mai bune rezultate din istoria sa de peste 100 de ani. Brandul a vandut 5.586 de automobile, in special noul coupe Ghost si noul SUV Cullinan, cu preturi de pornire de 300.000 de euro.
In acelasi timp, Bentley si Lamborghini (ambele aflate in proprietate Grupului Volkswagen) au stabilit, la randu-le recorduri de vanzari, cu 14.659 respectiv 8.405 de unitati.
Si Bugatti, brand vandut de Volkswagen unei aliante formata din Porsche si Rimac, a inregistrat cel mai bun an din istoria companiei, cu 150 de automobile comandate, fiecare pentru un pret de aproximativ trei milioane de euro.
Taycan a batut celebrul 911
La randul sau, Porsche a avut rezultate fabuloase in 2021, primul din istoria sa in care a reusit sa vanda peste 300.000 de unitati.
Tot anul trecut a fost cel in care legendarul model 911 a fost depasit de modelul cu motor electric Taycan, cu vanzari duble fata de 2020.
Norocul marilor constructori auto a fost tocmai ca au avut in portofolii aceste marci de prestigiu, care i-au ajutat, pe ansamblu, sa indulceasca rezultatele generale, afectate de penuria de componente, in special semiconductori, care a fortat producatorii sa reduca activitatea desi existau comenzi.
Compania consultanta PwC estimeaza ca, in 2021, criza de semiconductori a impiedicat productia a 9,5 pana la 11 milioane de vehicule la nivel mondial.
Cu toate acestea, grupul BMW a inregistrat un an 2021 record cu 2,2 milioane de automobile vandute, in special in China si SUA, dar Mercedes-Benz a inregistrat o scadere de 5% a vanzarilor, dar diviziile AMG si Maybach au consmenat o explozie a vanzarilor.